Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
Hélène is er in geslaagd om de vermoedelijk nog altijd sluimerende twijfel bij Marianne, een serieuze opflakkering te geven. Natuurlijk gaat zij dat niet toegeven, maar zij is lang niet meer zo zeker als voor het bezoek aan de gevangenis.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Het feit dat dat gebeurd is, verbaast me eigenlijk. Dat Marianne nou net door de woorden van Helene toch eens na gaat denken.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat vind ik ook opmerkelijk...
Misschien komt het wel omdat Marianne uit ondervinding weet hoe het is om vast te zitten, en ze dan ook letterlijk besefte dat Hélène - zoals die zelf al zei - ook echt niks meer te verliezen heeft? Alle anderen die Marianne al gewaarschuwd hebben, zouden eventueel nog een dubbele agenda kunnen hebben (al vind ik het eigenlijk schandalig dat ze Tom daar ook van verdenkt), maar voor Hélène geldt dat eigenlijk totaal niet. Zij heeft er niks bij te winnen of verliezen, wat William ook met Marianne van plan is...
Misschien komt het wel omdat Marianne uit ondervinding weet hoe het is om vast te zitten, en ze dan ook letterlijk besefte dat Hélène - zoals die zelf al zei - ook echt niks meer te verliezen heeft? Alle anderen die Marianne al gewaarschuwd hebben, zouden eventueel nog een dubbele agenda kunnen hebben (al vind ik het eigenlijk schandalig dat ze Tom daar ook van verdenkt), maar voor Hélène geldt dat eigenlijk totaal niet. Zij heeft er niks bij te winnen of verliezen, wat William ook met Marianne van plan is...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
- Amiche
- Poster rang 2
Behalve dat een vrouw, ook als ze niets te verliezen heeft, soms gewoon een b***ch kan zijn om een andere vrouw vliegen af te vangen. En het engelse gezegde is niet voor niets 'Hell hath no fury like a woman scorned'. Marianne zou in dat geval juist Helene niet moeten geloven.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Caligula
- Poster rang 5
Zoiets als strijdend tenondergaan dan? Vind ik wel mooi. Maar toch heeft ze Marianne ergens geraakt met haar verhaal over haar dierbare echtgenoot.
0 x
Potentia Principatum
-
- Nog geen rang
Zo dierbaar bleek die toch niet te zijn. Het enige waar ze hem dankbaar voos is geweest was Kurt.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Dat was een "figure of speech" hé.
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Iets wat Marianne in eerste instantie zelf ook opperde, maar wel met een groeiende onzekerheid in haar ogen...Amiche schreef:Behalve dat een vrouw, ook als ze niets te verliezen heeft, soms gewoon een b***ch kan zijn om een andere vrouw vliegen af te vangen. En het engelse gezegde is niet voor niets 'Hell hath no fury like a woman scorned'. Marianne zou in dat geval juist Helene niet moeten geloven.

Sowieso leek het hele verhaal van Hélène wel aan te komen bij Marianne, ook toen die vertelde dat haar eerste echtgenoot haar sloeg. Geen idee of Marianne zo ver nadenkt, maar misschien beseft ze ergens wel dat William destijds dan wel eens misbruik gemaakt kan hebben van de ellendige en uitzichtloze situatie van Hélène? Net zoals haar eigen situatie ook ellendig en uitzichtloos was toen ze hem ontmoette aan zee.
Het is niet omdat Marianne naar buiten toe als een helleveeg reageert op dat vernieuwde huwelijkscontract van haar kinderen, dat ze persé helemaal niet naar hen geluisterd heeft. Misschien waren de puzzelstukjes tussendoor toch wel op hun plaats aan het vallen en heeft Hélène alleen maar net dat duwtje in de juiste richting gegeven...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Nog geen rang
Vraag me eigenlijk af waarom ze Hélène nog regelmatig laten opduiken. Ze is opgepakt zit in de cel, einde personage en verhaal. Maar volgend mij krijgt er nog een grote rol in het verdere verloop van het Marianne-William verhaal..?
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
't is te hopen en vooral dat dat niet meer te lang duurt ....de spanning is in dat verhaal r in alle geval totaal weg
0 x
-
- Poster rang 5
Ze is grootmoeder van Stan en Emma. Dan ben je nooit einde verhaal toch?Jonistroobants schreef:Vraag me eigenlijk af waarom ze Hélène nog regelmatig laten opduiken. Ze is opgepakt zit in de cel, einde personage en verhaal. Maar volgend mij krijgt er nog een grote rol in het verdere verloop van het Marianne-William verhaal..?

Vind het eigenlijk zelfs leuk dat ze nog af en toe opduikt om gevat te reageren.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Caligula
- Poster rang 5
En,denk ik zo, zij is de enige die deze situatie (Marianne-William en Tom-Judith-Emma-Stan) kan deblokkeren. Ik denk dat Helène haar laatste woord nog niet gezegd heeft.
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 2
En ik denk altijd dat Hélène de enige is de op lossingen heeft.
Ze zou bijvoorbeeld zo terloops ook eens kunnen zeggen tegen Emma dat ze in de gevangenis blijft uit schrik
voor William die haar wil vermoorden ? Omdat zij de waarheid kent ? Zij Marianne wilde vermoorden ?
Dat Geert er tussenkwam en gedood werd. Niet vermoord. Dat William Marianne volledig manipuleert.
(was even aan 't dromen....
)
Ze zou bijvoorbeeld zo terloops ook eens kunnen zeggen tegen Emma dat ze in de gevangenis blijft uit schrik
voor William die haar wil vermoorden ? Omdat zij de waarheid kent ? Zij Marianne wilde vermoorden ?
Dat Geert er tussenkwam en gedood werd. Niet vermoord. Dat William Marianne volledig manipuleert.
(was even aan 't dromen....

0 x
-
- Poster rang 2
Is Hélène nu ineens niet meer bang van William voor wie ze maanden ondergedoken zat in Luxemburg
en daarna in de gevangenis ?
en daarna in de gevangenis ?
0 x