Femke De Grote (Vanya Wellens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
Djenner
- Poster rang 2

Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)
Femke lijkt bijna op Jacky Lafon in de zin van: alles wat een mens kan meemaken, heeft zij ook meegemaakt. Nadat ze uit de gevangenis kwam en met Peter Lucas kreeg, dacht je: iedereen die altijd tegenslag heeft, moet er blijven in geloven, ooit komt het goed. Maar dit is dan weer het ergste wat ze kan meemaken. Kunnen we Femke niet uitroepen tot HET personage dat ooit in "thuis" meespeelde wat betreft verhaallijnen, drama, emotie,...?
0 x
- Nickos
- Poster rang 2

- x 1
- x 7
Er is een tijd geweest dat Femke de enige tegenslag na de andere had, soms zelf gezocht, soms ook niet. En dan was Lucas daar plotseling, en ze was eindelijk terug samen met Peter. En net omdat Femke het personage was dat al zo extreem veel pech had gehad was ik er vrij gerust in dat extreem grote drama's haar wel bespaard ging blijven. Uiteraard gingen er nog tegenslagen komen, het is nu eenmaal Thuis en als alles altijd geweldig goed gaat zou het maar een saaie boel worden om naar te kijken. Wat ik echter nooit verwacht had was dat ze het ergste dat een mens kan meemaken ook ging meemaken.
Geen idee hoe het nu eigenlijk verder moet met dit personage, idem voor Peter. Ik denk dat we de rest van dit seizoen nog veel emotioneel zware scènes met haar gaan krijgen. Dat kan ook moeilijk anders. En langer dan dat ook, want zo'n verwerkingsproces duurt toch jaren? Voor zover je zoiets ooit deftig kan verwerken natuurlijk.
Geen idee hoe het nu eigenlijk verder moet met dit personage, idem voor Peter. Ik denk dat we de rest van dit seizoen nog veel emotioneel zware scènes met haar gaan krijgen. Dat kan ook moeilijk anders. En langer dan dat ook, want zo'n verwerkingsproces duurt toch jaren? Voor zover je zoiets ooit deftig kan verwerken natuurlijk.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Peter zei toch dat de camionette meerdere keren over kop gegaan was, dacht ik. We hebben gezien dat Lucas degelijk ingesnoerd werd in zijn kinderzitje. Toch heeft die het niet overleefd. Dat is wel wat méér dan "gewoon uitgeweken", vrees ik. Die vaststelling neigt naar een vermoeden van overdreven snelheid. Kans is groot dat dit schuldgevoelens gaat ontketenen.heidiw schreef:Voor hetzelfde geld is Femke gewoon uitgeweken voor fietser/tegenligger/overstekende kat... Ik denk zelfs dat ze weinig tot geen ervaring heeft met een camionette van dat formaat en het dus gewoon een accident door een (inschattings)fout zal zijn.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
Ja beste Captain, maar dat wisten we pas vrijdagavond toch? Overdreven snelheid kan zeker, maar wat is overdreven? Als het glad is kan 30/u ook al teveel zijn en ik denk nu niet dat Femke risico's zou nemen met Lucas naast haar.
En wie zou nu geen schuldgevoelens hebben na de dood van een kind? Zelfs als ze absoluut geen schuld hebben.
En wie zou nu geen schuldgevoelens hebben na de dood van een kind? Zelfs als ze absoluut geen schuld hebben.
0 x
-
Jules
- Poster rang 1

Het is verschrikkelijk, zoals anderen al zeiden was dit personage nu eindelijk na veel miserie op het goede pad, en volgens mij ook een heel goede mama. Ze heeft in het verleden ook al een beetje de mama-rol moeten opnemen als grote zus van Britney, toen Eddy en Nancy het af en toe niet aankonden. Ze heeft in het verleden zelf ook erg domme dingen gedaan maar voor Lucas zou zij op het goede pad blijven.
En wat nu? Schuldgevoelens zoals anderen hier al aanhaalden, zeker. Het is al begonnen, ze is al bezig van "Ik had hem in de creche moeten laten, ik had hem niet mogen meenemen in de camionet..."
Kijk, ik heb zelf geen kinderen, ik weet niet wat het is om een kind te willen, een kind te hebben, laat staan een kind te verliezen, ik weet zelfs niet of ik het me wel kan beginnen in te beelden. Maar het is ongetwijfeld een van de ergste vormen van lijden die er bestaat.
En wat nu? Schuldgevoelens zoals anderen hier al aanhaalden, zeker. Het is al begonnen, ze is al bezig van "Ik had hem in de creche moeten laten, ik had hem niet mogen meenemen in de camionet..."
Kijk, ik heb zelf geen kinderen, ik weet niet wat het is om een kind te willen, een kind te hebben, laat staan een kind te verliezen, ik weet zelfs niet of ik het me wel kan beginnen in te beelden. Maar het is ongetwijfeld een van de ergste vormen van lijden die er bestaat.
0 x
-
deborah1
- Nog geen rang
- x 7
Het is niet de eerste passagier die omkomt bij een verkeersongeval, en dat de bestuurder zelf bijna niets heeft. Dus is wel realistisch hoor.Captain Cuckoo schreef:Peter zei toch dat de camionette meerdere keren over kop gegaan was, dacht ik. We hebben gezien dat Lucas degelijk ingesnoerd werd in zijn kinderzitje. Toch heeft die het niet overleefd. Dat is wel wat méér dan "gewoon uitgeweken", vrees ik. Die vaststelling neigt naar een vermoeden van overdreven snelheid. Kans is groot dat dit schuldgevoelens gaat ontketenen.heidiw schreef:Voor hetzelfde geld is Femke gewoon uitgeweken voor fietser/tegenligger/overstekende kat... Ik denk zelfs dat ze weinig tot geen ervaring heeft met een camionette van dat formaat en het dus gewoon een accident door een (inschattings)fout zal zijn.
0 x
-
mysticia
- Nog geen rang
Gezien hij in t midden zat, vind ik het toch wel wat bizar.
Nu goed, het was ook te goed in beeld geweest dat hij duidelijk goed vastgezet werd en dergelijke, kon niet anders dan iets slechts betekenen...
T ventje had wel een blik in zijn ogen van: dit is geen goed idee...
Jammer dat ze mijn idee niet gevolgd hebben: Waldek opbellen om hem met Julia te laten rondrijden...
Arme Femke, dit is echt een harde slag voor haar..
Nu goed, het was ook te goed in beeld geweest dat hij duidelijk goed vastgezet werd en dergelijke, kon niet anders dan iets slechts betekenen...
Jammer dat ze mijn idee niet gevolgd hebben: Waldek opbellen om hem met Julia te laten rondrijden...
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Aan de hand van wat als oorzaak van het ongeval zal vastgesteld worden gaan mogelijk mensen opgezadeld worden met een schuldgevoel. Nog méér "sorry's" dan tot nog toe?heidiw schreef:Ja beste Captain, maar dat wisten we pas vrijdagavond toch? Overdreven snelheid kan zeker, maar wat is overdreven? Als het glad is kan 30/u ook al teveel zijn en ik denk nu niet dat Femke risico's zou nemen met Lucas naast haar.![]()
0 x
-
Nele_
- Nog geen rang
mysticia schreef:Gezien hij in t midden zat, vind ik het toch wel wat bizar.
Vanmorgen op radio2 was de mama van het kindje te horen die Lucas speelde. Blijkbaar had het ventje zo'n serieuze blik op z'n gezichtje omdat in die camionette een filmpje van Bumba speelde om hem wat af te leiden![]()
0 x
-
Jules
- Poster rang 1

Ik vind het niet zo bizar of ongeloofwaardig dat een klein kind, hoe stevig ook ingegordeld, overlijdt door de schokken van een auto die overkop gaat. Kleine kinderen kunnen zelfs sterven door hard met de hand door elkaar geschud te worden ("shaken baby syndrome"). Die nekwerveltjes en die hersentjes zijn nog kwetsbaar hoor!
Plus, die kleine zat wel vast maar misschien lagen er losse voorwerpen in de auto die hij tegen zijn hoofdje heeft gekregen.
Of interne letsels aan levensbelangrijke organen door de impact van de schok.
Plus, die kleine zat wel vast maar misschien lagen er losse voorwerpen in de auto die hij tegen zijn hoofdje heeft gekregen.
Of interne letsels aan levensbelangrijke organen door de impact van de schok.
Laatst gewijzigd door Jules op ma 22 feb 2016, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- karolien85
- Poster rang 3

- x 1
Ik had me bewust voorgenomen om er niet te erg in mee te leven, anders jank ik tientallen zakdoeken nat ( in mijn job kom ik dagelijks met tientallen van die ukjes in contact, het idee om daar eentje nooit meer te kunnen zien door ongeval, of weet ik veel wat, kan ik al niet aan.) vandaag is het me gelukt, vooral omdat ik ook echt tegen mezelf moest zeggen, DIT is maar fictie, dus relativeer hier. . Nu de andere dagen nog ..
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
Juist Karolien85 .DIT IS MAAR FICTIE. Natuurlijk leeft men mee met zo'n droevige verhaallijn, maar we moeten het toch niet al te zeer overdrijven.
0 x
-
tvx1
- x 435
Ik was eigenlijk verrast dat Femke al thuis was. Ik had toch verwacht dat ze, gezien de schock, nog een paar dagen in het ziekenhuis ging verblijven. Niet dus.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Geen idee of je daarvoor in het ziekenhuis moet of zelfs kan worden opgenomen. Zelfs voor flinke operaties houden ze tegenwoordig een zo kort mogelijk verblijf in het ziekenhuis aan.
En misschien is het sowieso beter wanneer mensen die een dergelijke schok meegemaakt hebben, zo snel mogelijk weer in hun vertrouwde omgeving komen. Rondslingerende speeltjes, ongewassen kleertjes; ze zijn allemaal onderdeel van het onvermijdelijke afscheid nemen en het verwerkingsproces. Hoe ze daarmee het liefste/beste omgaan, is natuurlijk per persoon verschillend...
En misschien is het sowieso beter wanneer mensen die een dergelijke schok meegemaakt hebben, zo snel mogelijk weer in hun vertrouwde omgeving komen. Rondslingerende speeltjes, ongewassen kleertjes; ze zijn allemaal onderdeel van het onvermijdelijke afscheid nemen en het verwerkingsproces. Hoe ze daarmee het liefste/beste omgaan, is natuurlijk per persoon verschillend...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5

Ja,en haar halskraag was ze ook al kwijt. Nu uit eigen ervaring: als een kind zo vlak na een accident nog fameus kan huilen (dixit Femke) dan leeft het nog.tvx1 schreef:Ik was eigenlijk verrast dat Femke al thuis was. Ik had toch verwacht dat ze, gezien de schock, nog een paar dagen in het ziekenhuis ging verblijven. Niet dus.
0 x
Potentia Principatum