Het zou kunnen dat Eddy verantwoordelijk is, denkende dat het de camionette van Peggy was. Ik hoop van niet want dan ligt die familie voorgoed uit elkaar, terwijl het net zo goed ging tussen Femke-Peter-Eddy. Als hij niet verantwoordelijk is zaten die scenes waar jij het nu over hebt er gewoon in om ons op het verkeerde been te zetten. Maar momenteel vind ik zijn gedrag wel vrij verdacht en het zou perfect in die theorie passen.heidiw schreef:Neen, voor mij is na zijn reactie (da kan nie w.... en je zag hem duidelijk denken) Eddy de hoofdverdachte. Ook terugdenkend aan zijn nachtelijke zuippartij met Peter waarbij de één de ander nog zotter maakte concludeer ik dat Eddy zijn geduld op was en hij zelf tot "actie" is overgegaan.satine schreef:Hoe bedoel je? Het is toch niet zeker dat Peggy hier iets mee te maken heeft?heidiw schreef:Ja Eddy, leef er nu maar mee. Klaar en duidelijk wie dit op zijn geweten heeft!
Of denk je dat Eddy daar gewoon meteen van uit zal gaan?
Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Nickos
- Poster rang 2

- x 1
- x 7
Re: Eddy Van Notegem (Daan Hugaert)
0 x
- Yvetje
- Poster rang 3

- x 193
- x 236
-
Jules
- Poster rang 1

Yvetje, u hebt een punt: we zijn hier al volop bezig Eddy van vanalles te beschuldigen en er een Shakespeare tragedie in drie bedrijven van aan het maken terwijl we eigenlijk nog niets weten - de camionette kan evengoed geslipt zijn op wat ijzel op de baan.Yvetje schreef:Nogmaals: gelieve de speculaties in de daartoe bestemde topics te plaatsen.
Je vindt ze *hier*
Ik heb de scenes nog enkele keren bekeken en wat ik vooral zie is een mens wiens wereld instort, die plotseling heel shockerend nieuws te horen krijgt over zijn petekindje, dat hij zo graag ziet. Een heel normale reactie in een compleet abnormale, overdonderende, beangstigende situatie. Het kan zijn dat er nog meer achter zijn reactie zit, maar dat is zeker nog niet bewezen. De zaken die hij zegt, zoals "Het is niet mogelijk!" zijn een heel natuurlijke reactie op vreselijk nieuws.
Zie maar hoe wij, als kijkers die beseffen dat het maar fictie is, reageren op het nieuws. Als het voor ons al zo'n schok is, wat moet dat dan wel zijn voor hem!
0 x
-
Matthii
- Nog geen rang
Jules, ik had hetzelfde gevoel. Ik heb gisteren pas laat kunnen kijken omdat ik naar een concert was . Ik had dus al gelezen wat er gebeurd was en de commentaar op de reactie van Eddy. Ik heb extra opgelet maar ik zie ook nergens een reactie waaruit duidelijk blijkt dat hij schuldig is, of ik moest te moe geweest zijn om het op te merken.
Maar dat manneke was heel Eddy zijn leven en als hij de oorzaak van zijn dood geweest zou zijn dan denk ik dat hij anders gereageerd zou hebben. Maar ja, ik ben natuurlijk ook geen psycholoog.
Ik vond wel dat Peggy raar reageerde. Maar ik vind dat vreemd omdat zij niet kon weten wat Femke en Lucas er zouden inkruipen.
Ik vond wel dat Peggy raar reageerde. Maar ik vind dat vreemd omdat zij niet kon weten wat Femke en Lucas er zouden inkruipen.
0 x
-
tvx1
- x 435
Dat heeft Eddy toch nooit gezegd, hoor. Het enige wat hij zei na dat telefoontje van Nancy was: "Femke heeft een zwaar accident gehad met Lucas er bij een ze liggen alletwee in 't gasthuis", gevolgd door: "Ik moet er naartoe, ja maar, ik moet ernaartoe!" en tenslotte na te zijn gaan zitten: "Het is nie mogelijk, het is nie mogelijk."Nickos schreef:heidiw schreef:Neen, voor mij is na zijn reactie (da kan nie w.... en je zag hem duidelijk denken) Eddy de hoofdverdachte. Ook terugdenkend aan zijn nachtelijke zuippartij met Peter waarbij de één de ander nog zotter maakte concludeer ik dat Eddy zijn geduld op was en hij zelf tot "actie" is overgegaan.satine schreef:Hoe bedoel je? Het is toch niet zeker dat Peggy hier iets mee te maken heeft?heidiw schreef:Ja Eddy, leef er nu maar mee. Klaar en duidelijk wie dit op zijn geweten heeft!
Of denk je dat Eddy daar gewoon meteen van uit zal gaan?
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 934
- x 1497
Ja, je hebt gelijk. Letterlijk zei hij: het is nie meuwgelijk. Maar hij kapte het abrupt af en je zag de gedachten razendsnel door zijn hoofd vliegen. Als je eens terugkijkt hoe hij in het ziekenhuis zat te wachten en dan de vragende blik van Peter naar Eddy (?) vind ik dat veel betekenend. Ook vlak voor het slurfkesfestijn zat hij precies op eieren: ik heb die .... gezien en kost mij maar net inhouden... en dan die blinkende oogskes daarbij, neen ik vertrouw Eddy voor geen haar zeker omdat hij zelf toegaf dat zijn handen jeukten.
0 x
-
Matthii
- Nog geen rang
Als er een ongeval gebeurd is met iemand's geliefde zegt die vaak automatisch: dat kan niet waar zijn. Dit uit ongeloof omdat je dat nooit bij jezelf verwacht. Ik leid daar niet zomaar uit af dat hij het geweest is om eerlijk te zijn.
0 x
-
ikke
- x 435
Inderdaad; toen mijn vader overleed, kort nadat een broer van mij was overleden, was dat ook het eerste wat ik zei/schreeuwde: "'t Is niet waar!"Matthii schreef:Als er een ongeval gebeurd is met iemand's geliefde zegt die vaak automatisch: dat kan niet waar zijn. Dit uit ongeloof omdat je dat nooit bij jezelf verwacht. Ik leid daar niet zomaar uit af dat hij het geweest is om eerlijk te zijn.
Laatst gewijzigd door ikke op ma 22 feb 2016, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Om de reactie van Eddy te duiden kan ik onmogelijk kiezen tussen "bezorgd om zijn oogappeltje" dan wel "schuldig en bang om betrapt te worden". Naar mijn aanvoelen zou hij in het tweede geval uitzinnig van verdriet en opgekropte woede zijn.heidiw schreef:Ja, je hebt gelijk. Letterlijk zei hij: het is nie meuwgelijk. Maar hij kapte het abrupt af en je zag de gedachten razendsnel door zijn hoofd vliegen. Als je eens terugkijkt hoe hij in het ziekenhuis zat te wachten en dan de vragende blik van Peter naar Eddy (?) vind ik dat veel betekenend. Ook vlak voor het slurfkesfestijn zat hij precies op eieren: ik heb die .... gezien en kost mij maar net inhouden... en dan die blinkende oogskes daarbij, neen ik vertrouw Eddy voor geen haar zeker omdat hij zelf toegaf dat zijn handen jeukten.
PS Gij praat al opvallend vlot Eddy's. Ik probeer mij eerder toe te leggen op commentaren in het Waldek's.
0 x
-
flodderke
- Poster rang 2

Heb nu pas de aflevering gezien. Ik vond de reactie van Eddy niet vreemd.
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Je ziet het precies aan zijn blik dat hij het Femke heel kwalijk neemt dat die "dwaze kalle" (ik hoor hem dat zo zeggen, ik vind dat zelf niet, nvdr) zijn oogappeltje heeft 'vermoord'. Het lijkt mij alsof hij niets met de oorzaak van dat ongeluk te maken heeft.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- satine
- Poster rang 5

- x 1668
- x 2576
-
vdbemdsa
- Poster rang 2

- x 3
- x 112
Ik hou het ook op den Eddy, en neen, hij zal dat niet gaan opbiechten hoor, gewoon alles op Peggy willen schuiven
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat vraag ik me ook af...satine schreef:Waarom zou hij het ongeluk Femke kwalijk nemen?
Wat ik uit het gedrag van Eddy tot nu toe begrepen heb, is dat hij lamgeslagen van verdriet is, niet meer en niet minder. Hoe hij dit gaat verwerken en of hij iemand al dan niet de schuld gaat geven van dit alles, valt wat mij betreft nog af te wachten.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5

Nu,dat Eddy zijn verdriet ging verzuipen was erg voorspelbaar. De vraag is natuurlijk: is het gewoon verdriet of schuldig verdriet?
0 x
Potentia Principatum