Wat er niet klopt in Thuis

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door flodderke »

heidiw schreef:
Renée schreef:Charité wil geen aangifte doen bij de politie omdat ze dan het land wordt uitgezet. Met andere woorden: ze is illegaal in België. Toch kan ze werken met het systeem van dienstencheques? Daarvoor heb je een verblijfsvergunning en een arbeidskaart voor nodig...
Indien 6 maanden na asielaanvraag nog geen beslissing ontvangen mag een asielzoeker een werkvergunning aanvragen (cavaria.be)

Of het nu voor die job als secretaresse was of voor iets anders weet ik niet meer maar Charité zei wel degelijk dat zoiets (wat het ook was) niet kon met dienstencheques.
Ze was bang om uitgewezen te worden na aangifte omdat haar huisbaas haar had gezegd dat hij "connecties" heeft.
Toen haar werd voorgesteld om als kindermeisje te werken, omdat Femke een oppas zocht voor Lucas, zei Charité dat dat niet kon met dienstencheques.
Overigens kan men na 4 maand vanaf de asielaanvraag beginnen met werken. Ze zit in haar procedure, is nog niet erkend als vluchteling, maar dit is niet hetzelfde als illegaal.
0 x
rudidj
Nog geen rang
x 1

Bericht door rudidj »

Foute boel,scenaristen : jullie brengen mensen op gedachten 8)
0 x
Renée
Nog geen rang
x 5
x 36

Bericht door Renée »

Wat een aflevering gisteren : bij Taxi Leo werken ze met 1 chauffeur en Simonne due inspringt. Mayra vraagt congé en dat is geen probleem??

Toen Tim en Sam hun cadeaus uitwisselen zei Tim: ik ga naar De Haan waarop Sam zei: ik ga met u mee. Een beetje later geeft ze dat zelfde weekend weg?? Tenzij Tim dat ironisch bedoelde natuurlijk.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Deze 2 dingen vielen mij ook op gisteren . Hoe dat taxi bedrijf kan blijven bestaan en personnel en bazinnen blijven betalen....RAADSEL !
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

nounake schreef:Deze 2 dingen vielen mij ook op gisteren . Hoe dat taxi bedrijf kan blijven bestaan en personnel en bazinnen blijven betalen....RAADSEL !
Misschien krijgen die net als Lowie, Olijf en Jana ook extra zakgeld of kindergeld :denk: :whistle:
0 x
MW
Nog geen rang

Bericht door MW »

heidiw schreef:Peter gaat binnen in de gebouwen van de taxi's/Z&Z terwijl hij contactverbod heeft voor Peggy. Dat je elkaar op straat niet kunt ontlopen ondanks dergelijk verbod, ja. Maar wat hij nu deed is toch zelf de leute zoeken.
Dat contactverbod is er nooit geweest. Bij de bemiddeling was dit een zet van Peter naar de bemiddelaar toe. Hij wou contactverbod aanvragen. Peggy heeft meteen, nog tijdens de bemiddeling, haar conclusies getrokken en gezegd dat ze de Zus & Zo zou verlaten. Peter kreeg daardoor zijn zin en een verbod was niet langer nodig.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1488

Bericht door heidiw »

MW schreef:
heidiw schreef:Peter gaat binnen in de gebouwen van de taxi's/Z&Z terwijl hij contactverbod heeft voor Peggy. Dat je elkaar op straat niet kunt ontlopen ondanks dergelijk verbod, ja. Maar wat hij nu deed is toch zelf de leute zoeken.
Dat contactverbod is er nooit geweest. Bij de bemiddeling was dit een zet van Peter naar de bemiddelaar toe. Hij wou contactverbod aanvragen. Peggy heeft meteen, nog tijdens de bemiddeling, haar conclusies getrokken en gezegd dat ze de Zus & Zo zou verlaten. Peter kreeg daardoor zijn zin en een verbod was niet langer nodig.
Hij zat er daar toch mooi mee aan het ontbijt zeggende "lieveke het contactverbod is toegekomen".
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

Renée schreef: Toen Tim en Sam hun cadeaus uitwisselen zei Tim: ik ga naar De Haan waarop Sam zei: ik ga met u mee. Een beetje later geeft ze dat zelfde weekend weg?? Tenzij Tim dat ironisch bedoelde natuurlijk.
De Haan was het cadeau van Sam aan Tim
Brugge was het cadeau van Tim aan Sam

Tim antwoordt dan als grapje dat hij alleen naar De Haan zal gaan, insinuerend dat Sam dan maar naar alleen Brugge moet gaan. Sam die dan zegt dat ze mee gaat is vooral een reactie op dat grapje van dat "alleen op reis gaan".

Nadien expliceert ze nog dat ze voor Brugge gekozen heeft omdat dat blijkbaar beter was.
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

In de hall, onderaan de trap bij Ann wordt er moord en brand gegild.
Later zegt An de kinderen niets hoorden, dit kan niet of ze zijn doof.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Het is wel een heel groot huis, met een apart appartement boven, twee badkamers en zeven slaapkamers.
Misschien is de 'beruchte' speelkamer op de tweede verdieping en hadden de kinderen de deur dicht gedaan?
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Weer maar een detail, toch bewijs van slordigheid van de makers: Tim kijkt zijn leerstof nog eens (?) na met een splinternieuw boek in de hand dat duidelijk nooit eerder is open geweest. :lol:
0 x
Guapa
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Guapa »

hoe zit het eigenlijk met het huis van Marianne ? ik meen me te herinneren dat Marianne haar huis verkocht heeft aan Ann om de betaling te kunnen betalen voor de oogoperatie van ... ben de naam effe kwijt. maar de laatste tijd zoveel heisa over dat het Marianne's huis is en nu verkoopt ze het dan ? heb ik iets gemist ? kan iemand me verduidelijking geven want dit bijft echt door mijn hoofd spoken
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Even gekopieerd uit *dit topic*:

Christel schreef:Chronologisch gezien is het over de jaren zo'n beetje als volgt verlopen...:

- Ann koopt de helft van het huis van haar moeder, omdat Marianne in financiële problemen zit.

- Marianne schenkt de andere helft van het huis op papier aan Ann, in de veronderstelling dat ze er tot aan haar dood in mag blijven wonen. Op papier is het volledige huis nu van Ann.

- Ann spant een rechtszaak aan tegen haar moeder om haar uit het huis te krijgen. Ann wint dit, omdat het huis volledig op haar naam staat, dus Marianne moet verhuizen.

- Marianne spant een rechtszaak aan tegen Ann wegens ondankbaarheid, omdat ze de 2e helft van het huis op papier aan Ann geschonken had in de veronderstelling dat ze recht op vruchtgebruik had tot aan haar dood, en Ann misbruik heeft gemaakt van het feit dat dit niet letterlijk op papier vastgelegd werd. Marianne wint deze rechtszaak.

Hiermee wordt de schenking van het huis aan Ann ongedaan gemaakt, en zou dus in principe de helft van het huis weer van Marianne zijn. In Thuis heeft ze echter blijkbaar het volledige huis terug gekregen. (hier klopt ergens dus iets niet meer :mrgreen: )

Maar goed, op dit moment is het huis dus weer van Marianne. :)
0 x
Arciat
Nog geen rang

Bericht door Arciat »

Guapa schreef:hoe zit het eigenlijk met het huis van Marianne ? ik meen me te herinneren dat Marianne haar huis verkocht heeft aan Ann om de betaling te kunnen betalen voor de oogoperatie van ... ben de naam effe kwijt. maar de laatste tijd zoveel heisa over dat het Marianne's huis is en nu verkoopt ze het dan ? heb ik iets gemist ? kan iemand me verduidelijking geven want dit bijft echt door mijn hoofd spoken
Marianne heeft wel de oogoperatie van Marie betaald, maar heeft daarvoor haar huis niet (moeten verkopen) verkocht hoor.
Christel heeft het (bericht hierboven) goed samengevat.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ja, de financiële problemen hadden te maken met dat Luc en Leontien Marianne opgelicht had ivm Salieri.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Plaats reactie