Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)

Bericht door Linne »

Hoe zekerder Femke met die rrrrollende rrrr vooruitkomt hoe onzekerder ik wordt. Ik gun haar alle geluk en wil hun verleden opzij zetten.
Doch, in scenes van Peter en Femke thuis lukt het me niet om de uitstraling
van een 'relaxed gezinnetje ' zien. Wel een koppel dat dit speelt.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

heidiw schreef:
lord F. schreef:En het is ook niet de ze de capaciteiten niet heeft om iets te maken van haar job hé. De juiste personen kennen is één ding, er iets van maken is iets anders.
Neen, wat mij betreft heeft ze die juist niet. Julia doet nu 80% van haar job en als Julia op vakantie is bakt ze er niets van en bij de supermarkt heeft ze enkel een kansje gekregen omdat Wendy die dag in een goede bui was. En geleerd uit haar fouten? Weet nie, tot nu toe heeft ze, gezien Julia de Withoeve draaiende houdt en Simonne een oog houdt op de taxi's, nog maar weinig kans gekregen om het te verknallen. Neen beste Lord, geef haar 1 kans en ze helpt het om zeep.
Ik denk dat je nu dingen moet zoeken om maar iets slechts te kunnen zeggen over Femke. ;)
Ze gaan gewoon meer personeel moeten aanwerven voor de Withoeve enzo.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Neen, dat is gewoon mijn mening over Femke, al altijd geweest. Zoveel mensen zoveel meningen, nietwaar? :razz:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Amiche schreef:Niemand verandert echt definitief in Thuis. We weten allemaal dat er geen echte karakteronwikkeling plaatsvind, dus een persoon kan heel eenvoudig terugvallen of zelfs 180 graden omkeren. En als ze op de blaren moeten leren ze nog niets. Vergeven en vergeten enz.
Ik zie het nog niet hoor dat zij Peter ooit ergens van kan weerhouden als hij er zijn zinnen op zet. En als er ook maar ergens een haar in de boter gaat springt ze net zo vlot weer op Peggy.
Omhooggevallen broodjessmeerder blijft gehandicapt door het nest waar ze vandaan is gekomen.
Wel,wel Dat is idd duidelijk en ik kan alleen maar herhalen wat ik al zei: Femke kan Peter tegenhouden.
We zijn hier duidelijk niet over akkoord en dat mag best natuurlijk.
@heidiw: Nu wat de "positie" van Femke betreft,de mannen hebben ook niet nee gezegd hé,wat ze gemakkelijk hadden kunnen doen. Maar nee hé. Ik vind het er wel een beetje over dat je Femke probeert af te schilderen als een soort hoer.
0 x
Potentia Principatum
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

Linne schreef:Hoe zekerder Femke met die rrrrollende rrrr vooruitkomt hoe onzekerder ik wordt. Ik gun haar alle geluk en wil hun verleden opzij zetten.
dat vind ik ook, ik zie ook een koppel dat een relaxed en bovenal buitengewoon gesmeerd gezinnetje speelt. Volgens mij zal Femke Peter niet kunnen tegenhouden bij de genadeslag - wat die ook moge wezen - en zal het gezinnetje dan weer aan diggelen liggen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

flodderke schreef:
Linne schreef:Hoe zekerder Femke met die rrrrollende rrrr vooruitkomt hoe onzekerder ik wordt. Ik gun haar alle geluk en wil hun verleden opzij zetten.
dat vind ik ook, ik zie ook een koppel dat een relaxed en bovenal buitengewoon gesmeerd gezinnetje speelt.
Ik heb nu ook al een tijd lang net dezelfde indruk.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Caligula schreef:@heidiw: Nu wat de "positie" van Femke betreft,de mannen hebben ook niet nee gezegd hé,wat ze gemakkelijk hadden kunnen doen. Maar nee hé. Ik vind het er wel een beetje over dat je Femke probeert af te schilderen als een soort hoer.
Neen, dan zou ze zich enkel hebben laten betalen voor bepaalde diensten en dat is iets heel anders. Wat ik zeg is dat ze behalve Tim, nog geen man heeft gekend zonder centen en dat ze daar -door met deze mannen een relatie te beginnen- handig gebruik heeft van gemaakt want alleen of met een man zonder centen zou het nooit lukken.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

heidiw schreef:Neen, dan zou ze zich enkel hebben laten betalen voor bepaalde diensten en dat is iets heel anders. Wat ik zeg is dat ze behalve Tim, nog geen man heeft gekend zonder centen en dat ze daar -door met deze mannen een relatie te beginnen- handig gebruik heeft van gemaakt want alleen of met een man zonder centen zou het nooit lukken.
Ha,zo. en ze heeft ook handig gebruik gemaakt van laat ons zeggen Mike? Vind je dat zelf niet een beetje too much.?
En (compleet verkeerd natuurlijk) met de Raf ook, die zat ook vol centen zeker? En dan nog van Femke gekregen.
En van Sam Bastiaens,en van die Youssef, allemaal gasten vol met centen? Really!
De enige man met centen die ze gehad heeft is Peter en die heeft ze in het begin dan nog kwijtgespeeld (Nina).
Komaan zeg.
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Even op volgorde: Sam Bastiaens, niet bepaald van een armoedige afkomst; Youssef, een arts-stagiair en ook geen armoedig type; van Mike 200000 euro ongeveer geërfd en Raf zie ik eerder als tijdelijke zinsverbijstering. Allé dat kon je bezwaarlijk een ernstige relatie noemen. En naar Peter loopt ze steeds heen en terug. Uit liefde? Misschien. Voor de status? Mooi meegenomen. Het waren allemaal gasten die toch een serieus aantal trappen hoger stonden op de maatschappelijke ladder. Tja kijk, ik zie daar een bepaald patroon in en jij niet. Ieder zijn gedacht :yup:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef:Even op volgorde: Sam Bastiaens, niet bepaald van een armoedige afkomst; Youssef, een arts-stagiair en ook geen armoedig type; van Mike 200000 euro ongeveer geërfd en Raf zie ik eerder als tijdelijke zinsverbijstering. Allé dat kon je bezwaarlijk een ernstige relatie noemen. En naar Peter loopt ze steeds heen en terug. Uit liefde? Misschien. Voor de status? Mooi meegenomen. Het waren allemaal gasten die toch een serieus aantal trappen hoger stonden op de maatschappelijke ladder. Tja kijk, ik zie daar een bepaald patroon in en jij niet. Ieder zijn gedacht :yup:
En om een direct voorbeeld te geven van Femke die handig gebruikte maakte van één van die anderen "mannen met geld". Youssef heeft toen ze een koppel waren meermaals Femke de huur voor haar appartementje (rechtover Nancy) voorgeschoten omdat Femke weer eens geen geld had. En dan was er ook nog Baget toen ze samen met Sam was, dat in handen kwam dankzij het geld van Sam en een lening van Renzo.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

heidiw schreef:Even op volgorde: Sam Bastiaens, niet bepaald van een armoedige afkomst; Youssef, een arts-stagiair en ook geen armoedig type; van Mike 200000 euro ongeveer geërfd en Raf zie ik eerder als tijdelijke zinsverbijstering. Allé dat kon je bezwaarlijk een ernstige relatie noemen. En naar Peter loopt ze steeds heen en terug. Uit liefde? Misschien. Voor de status? Mooi meegenomen. Het waren allemaal gasten die toch een serieus aantal trappen hoger stonden op de maatschappelijke ladder. Tja kijk, ik zie daar een bepaald patroon in en jij niet. Ieder zijn gedacht :yup:
Allé, dat meen je toch zelf niet! Noch Sam,noch Youssef hadden enig geld dat de moeite waard was om daarvoor in bed te duiken om het brutaal te zeggen. En de erfenis van de Mike,laat me niet lachen hé, dat was niet meer dan juist dat ze tenminste nog iets had van haar lieve vader.
En de zogezegde lening van onze vriend Renzo heeft haar (en Sofie) meer miserie dan wat anders bezorgd.
Maar OK; zoals je zegt, ieder zijn gedacht. Ik vind Femke nu wel reuze goed en in ieder geval beter dan die flauwfletse pannekoeken die daar nog rondlopen. I rest my case.
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 932
x 1492

Bericht door heidiw »

Caligula schreef: ... die flauwfletse pannekoeken die daar nog rondlopen.
Daar kan ik mij nu wel in vinden zie, al zullen we het misschien niet over dezelfden hebben ;)
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

heidiw schreef:al zullen we het misschien niet over dezelfden hebben ;)
Ik denk het wel, buiten Femke zijn er alleen maar van die soort. :whistle:
0 x
Potentia Principatum
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

Ik zie Femke eerder als iemand die zich steeds heeft weer heeft kunnen opwerken ondanks en niet dankzij de mannen waar ze mee was.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 976
x 580

Bericht door martha »

Weet je wat ik zo grappig vind aan heel bovenstaande discussie die toch al wat pagina's meegaat : er is ooit één tijd geweest dat bijna iedereen zich ergerde aan Femke met haar immens schuldgevoel, iedere avond de mantra opdreunend "het spijt mij" en dat er gevraagd werd om Femke eindelijk van dat imago van sloor, boetedoenend personage te verlossen. En nu het zo is, nu Femke eindelijk volwassen, verstandig en stevig op haar benen staat is het ook weer niet goed :roll:
0 x
Plaats reactie