hannanaske schreef:mij schreef:Even een heel klein deel van mijn mening over wat er hier op de laatste pagina allemaal gezegd wordt.
Misschien is het allemaal wat gerekt. Maar als ze alles op 1 week doen dan wordt er weer commentaar gegeven dat het allemaal onrealistisch is dat het zo snel gaat. (denk maar aan bv Luc's genezing waar zoveel commentaar op is). Zo geraken de verhaallijnen makkelijk ook op en dan is het nog saaier om naar thuis ze kijken wegens de zoveelste blinde of de zoveelste transgender. En dan nog gaat het meeste allemaal sneller dan in het echte leven.
Voor de rest hou ik mijn mening (voorlopig) nog voor mij.
Tuurlijk is dat zo. En naar acteurs kijken die vooral achter een bureau zitten met een tasje koffie, thuiskomen en de was en de plas doen, eten en daarna met een volle maag voor tv in slaap vallen, is ook niet bepaald spectaculair. Nochtans wel héél realistisch.
Ik vind de kritiek eerlijk gezegd ook een beetje flauw. Je mag natuurlijk wel wat kritisch zijn en een verhaallijn minder boeiend vinden, maar de soap zo naar beneden halen vind ik nu ook niet nodig.
De soap naar beneden halen is - wat mij betreft in elk geval - nooit de bedoeling geweest.
Het is juist omdat ik de soap en zijn personages de moeite waard vind, dat ik er een mening over heb. Als ik het allemaal simpelweg maar prut vond, dan was ik die 20 jaar echt niet blijven kijken en had ik ook niet al zo lang op dit forum gezeten. Daarbij; als ik een aflevering of verhaallijn leuk vind, dan zeg ik dat zeker óók.
Wat het rekken van verhaallijnen betreft; ik ben de laatste om commentaar te leveren op de snelheid van bepaalde dingen, omdat het inderdaad om een soap gaat en de snelheid nooit waarheidsgetrouw kan zijn. Over de nogal vlotte genezing van Luc bijvoorbeeld, ga je mij echt niet horen...
Waar het mij om draaide toen ik het over gerekte en gebogen verhaallijnen had, is gisteravond weer eens heel goed in de verf gezet met de verhaallijn rond William, Marianne en Hélène. Van die 3 heeft vooral het personage "Marianne" in 20 jaar echt een karakter opgebouwd dat mensen kennen en herkennen. Als ze dan ineens beslissen om het roer zodanig om te gooien dat reacties compleet onverklaarbaar/onherkenbaar worden (in dit geval niet eens zozeer voor Marianne, maar eigenlijk voor ieder normaal, weldenkend mens), gewoon zodat die verhaallijn nog een tijdje door kan lopen, dan vind ik dat wel storend en vooral ook heel jammer...