Oude Koeien

Gesloten
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Oude Koeien

Bericht door flodderke »

Vandaar mijn hypothese dat de echte Lowie in een kelder in Mexico gevangen zit.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

flodderke schreef:Vandaar mijn hypothese dat de echte Lowie in een kelder in Mexico gevangen zit.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: dat zou pas een bom zijn en Leontine duikt ook terug op .....
0 x
mysticia
Nog geen rang

Bericht door mysticia »

Is de rede dat ze de kinderen een leeftijdssprong lateb maken puur omdat ze dan hen kunnen betrekken in het verhaal?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja,natuurlijk. Kijk eens naar Lowie,het had gewoon geen zin om hem te laten terugkomen als amper 10-jarige. Hij moest terugkomen als 17-jarige om het hele Jana-verhaal te ondersteunen,en dan nog met 2 ogen,grrrr!!!!
0 x
Potentia Principatum
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Hoe ontstaan oude koeien ?
De schrijvers vinden de meest bizarre toestanden uit om de spanning er in
te houden tussen steeds dezelfde groep mensen.
Soms zijn ze de draad kwijt, zo lijkt het toch en doen er niks meer aan.
Dit topic bewijst dat de kijker niet alles slikt, en na wekenlang in spanning
gekeken, recht heeft op 'n trieste of blije maar wel fatsoenlijke afloop.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Linne schreef:Hoe ontstaan oude koeien ?
Amen.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:Ja,natuurlijk. Kijk eens naar Lowie,het had gewoon geen zin om hem te laten terugkomen als amper 10-jarige. Hij moest terugkomen als 17-jarige om het hele Jana-verhaal te ondersteunen,en dan nog met 2 ogen,grrrr!!!!
Maar niemand heeft hen verplicht om Lowie toen terug te laten keren, hé. Ze hadden gerust nog een aantal jaar kunnen wachten tot hij effectief zeventien jaar zou geweest zijn. Ik vind het nog altijd ongelofelijk storend om in een scene een negentienjarige Lowie te zien, om dan in de volgende scene een negenjarige Britney te zien, terwijl die twee eigenlijk maar met drie jaar verschil geboren zijn.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Je moet mij niet overtuigen hoor. Ik ben akkoord met je.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Nog een toemaatje: de mensen op dit eigenste forum zijn géén pro's, toch slagen zij er quasi moeiteloos in om die draad wèl te volgen. Wie komt dan vertellen dat scenaristen dat niet kunnen? De opsomming van fouten en dwaze verhaallijnen is hier genoegzaam aan bod gekomen. Hoe ver zullen de makers zich nog verder in die richting wagen met de achterliggende gedachte dat zij de gretige kijkertjes toch àlles kunnen wijsmaken?
Nu niet dat ik er van wakker ga liggen, maar in mijn ogen is zoiets van hunnentwege een gebrek aan respect.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Captain Cuckoo schreef:
Nog een toemaatje: de mensen op dit eigenste forum zijn géén pro's, toch slagen zij er quasi moeiteloos in om die draad wèl te volgen. Wie komt dan vertellen dat scenaristen dat niet kunnen? De opsomming van fouten en dwaze verhaallijnen is hier genoegzaam aan bod gekomen. Hoe ver zullen de makers zich nog verder in die richting wagen met de achterliggende gedachte dat zij de gretige kijkertjes toch àlles kunnen wijsmaken?
Nu niet dat ik er van wakker ga liggen, maar in mijn ogen is zoiets van hunnentwege een gebrek aan respect.
Me dunkt dat dit geen oude koe is. toch geen oude koe zoals die in feite bedoeld is in dit topic.
Ik vind dit ook een gebrek aan respect. :naughty: :thumbdown:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja,ikke dat is het punt hé. Ze scheppen het er gewoon maar op.Want wij hebben + 1 miljoen kijkers,dus wat kan het ons schelen? Die onnozele kijkers gaan heus wel volgen. En nog maar een beetje, en nog een schepje....
De kruik gaat natuurlijk zolang te water....
But when?
0 x
Potentia Principatum
Yvetje
Poster rang 3
Poster rang 3
x 193
x 236

Bericht door Yvetje »

Dit is het topic van de oude koeien.
Er zijn andere topics om hierover te klagen
:mrgreen:
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Ik weet dat er zoiets bestaat als het recycleren van acteurs, met andere woorden acteurs die in de loop der jaren verschillende rollen (al dan niet gastrollen) in dezelfde serie vertolken. Katrien Vandendries kennen we nu als Lena, maar in de eerste jaren van Thuis speelde ze Caroline. Bart van Avermaet is Waldek sinds 2002, maar speelde eind jaren 90 blijkbaar ook eens een interimconsulent die Frank aan werk moest helpen. Hans de Munter was in het tweede seizoen de dokter die Walter (eerste man van Marianne) behandelde toen die een hersenbloeding kreeg, en enkele jaren later was hij plotseling advocaat en serieverkrachter Robert Swerts. Ik weet dat er nog voorbeelden zijn (zoals Camillia Blereau, Gert Lahousse), maar ik kan ze moeilijk allemaal opnoemen.

De recentste in dit rijtje is Robert de la Haye, die eind 2011, begin 2012 Axel vertolkte, het nieuwe lief van Peggy na haar breuk met Tom. Uiteindelijk verdween hij uit beeld omdat die Peggy had verkracht en daar hangen natuurlijk gevolgen aan vast. Volgens de informatie van de thuisfansite speelde die toen zo'n 50 afleveringen mee (2,5 maanden dus).

En vandaag duikt die plotseling terug op, als huisbaas van Charité. Ik had hem onmiddellijk herkend, en ik was er heilig van overtuigd dat het ook effectief Axel was. Ik had de indruk dat hij Peggy in de gaten hield en niet het huis. Het had ook perfect kunnen kloppen, hij had net vrij kunnen zijn, de politie was vergeten om Peggy hierover te informeren en nu zoekt hij haar terug op omdat zij klacht had ingediend en hij dus voor enkele jaren achter de tralies is gevlogen.

Ik was écht zeker dat dat het geval was, tot ik in de aftiteling niet 'Axel - Robert de la Haye' zag staan maar wel 'Huisbaas Charité - Robert de la Haye.' En ik weet dat we ondertussen vier jaar verder zijn, vandaar dat ik dit ook in het 'oude koeien' topic plaats, maar ik heb een goed geheugen, en zoals ik eerder zei, ik was ervan overtuigd dat hij terug hetzelfde personage vertolkte. Groot was mijn verbazing, en ergernis, toen ik dus de aftiteling zag. Ik ben er zeker van dat er nog mensen zijn die ook dachten dat de verkrachter van Peggy terug was. Ik snap dat acteurs soms opnieuw opduiken in een andere rol, en in dit geval is het zeker makkelijk want Robert werkt achter de schermen van thuis en moet daar dus toch zijn, maar hadden ze nu écht geen andere acteur kunnen nemen? Vier jaar is niet zo lang, moest het nu acht jaar geweest zijn zou ik meer begrip hebben. Dit doet mij denken aan het hele 'Lowie is eigenlijk 13 maar laten we hem gewoon 6 jaar ouder maken, niemand gaat nog weten in welk jaar hij geboren is, zo slim zijn de Thuis kijkers niet.' Of 'Lowie heeft eigenlijk een glazen oog, maar laten we hem terugbrengen, ten eerste een pak ouder dan hij zou moeten zijn, en laten we doen alsof dat ongeval nooit gebeurd is en hij twee normale ogen heeft, niemand die dat nog weet!'

Idem hier. 'We hebben iemand nodig om de huisbaas van Charité te spelen. Laten we Robert terug nemen, hij was vier jaar geleden Axel maar de gemiddelde Thuis kijker is dit waarschijnlijk wel vergeten, zo slim zijn die niet! En we geven hem een snor en baard, dan herkennen ze hem zeker niet!'

Beste Thuis scenaristen, niet alle thuis kijkers hebben het geheugen van een goudvis, er zullen er veel zijn die zich Axel nog herinneren en Robert hebben herkend. Stop met jullie publiek te behandelen alsof ze achterlijk zijn. Het is gewoon verwarrend, zeker als je dit personage dan ook introduceert in een scène met Peggy, dan is de verwarring helemaal compleet.

Moest dit allemaal een ingenieus plan zijn om ons op het verkeerde been te zetten en het gaat toch om Axel, dan zal ik de eerste zijn om toe te geven dat ik verkeerd was. Maar iets in mij zegt dat het wel degelijk om een compleet nieuw personage gaat.

Wat ik mij nu afvraag, ben ik nu de enige die er dit over denkt?
0 x
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2
x 33
x 11
Contacteer:

Bericht door Duimelijntje »

Nickos schreef:Ik weet dat er zoiets bestaat als het recycleren van acteurs, met andere woorden acteurs die in de loop der jaren verschillende rollen (al dan niet gastrollen) in dezelfde serie vertolken. Katrien Vandendries kennen we nu als Lena, maar in de eerste jaren van Thuis speelde ze Caroline. Bart van Avermaet is Waldek sinds 2002, maar speelde eind jaren 90 blijkbaar ook eens een interimconsulent die Frank aan werk moest helpen. Hans de Munter was in het tweede seizoen de dokter die Walter (eerste man van Marianne) behandelde toen die een hersenbloeding kreeg, en enkele jaren later was hij plotseling advocaat en serieverkrachter Robert Swerts. Ik weet dat er nog voorbeelden zijn (zoals Camillia Blereau, Gert Lahousse), maar ik kan ze moeilijk allemaal opnoemen.

De recentste in dit rijtje is Robert de la Haye, die eind 2011, begin 2012 Axel vertolkte, het nieuwe lief van Peggy na haar breuk met Tom. Uiteindelijk verdween hij uit beeld omdat die Peggy had verkracht en daar hangen natuurlijk gevolgen aan vast. Volgens de informatie van de thuisfansite speelde die toen zo'n 50 afleveringen mee (2,5 maanden dus).

En vandaag duikt die plotseling terug op, als huisbaas van Charité. Ik had hem onmiddellijk herkend, en ik was er heilig van overtuigd dat het ook effectief Axel was. Ik had de indruk dat hij Peggy in de gaten hield en niet het huis. Het had ook perfect kunnen kloppen, hij had net vrij kunnen zijn, de politie was vergeten om Peggy hierover te informeren en nu zoekt hij haar terug op omdat zij klacht had ingediend en hij dus voor enkele jaren achter de tralies is gevlogen.

Ik was écht zeker dat dat het geval was, tot ik in de aftiteling niet 'Axel - Robert de la Haye' zag staan maar wel 'Huisbaas Charité - Robert de la Haye.' En ik weet dat we ondertussen vier jaar verder zijn, vandaar dat ik dit ook in het 'oude koeien' topic plaats, maar ik heb een goed geheugen, en zoals ik eerder zei, ik was ervan overtuigd dat hij terug hetzelfde personage vertolkte. Groot was mijn verbazing, en ergernis, toen ik dus de aftiteling zag. Ik ben er zeker van dat er nog mensen zijn die ook dachten dat de verkrachter van Peggy terug was. Ik snap dat acteurs soms opnieuw opduiken in een andere rol, en in dit geval is het zeker makkelijk want Robert werkt achter de schermen van thuis en moet daar dus toch zijn, maar hadden ze nu écht geen andere acteur kunnen nemen? Vier jaar is niet zo lang, moest het nu acht jaar geweest zijn zou ik meer begrip hebben. Dit doet mij denken aan het hele 'Lowie is eigenlijk 13 maar laten we hem gewoon 6 jaar ouder maken, niemand gaat nog weten in welk jaar hij geboren is, zo slim zijn de Thuis kijkers niet.' Of 'Lowie heeft eigenlijk een glazen oog, maar laten we hem terugbrengen, ten eerste een pak ouder dan hij zou moeten zijn, en laten we doen alsof dat ongeval nooit gebeurd is en hij twee normale ogen heeft, niemand die dat nog weet!'

Idem hier. 'We hebben iemand nodig om de huisbaas van Charité te spelen. Laten we Robert terug nemen, hij was vier jaar geleden Axel maar de gemiddelde Thuis kijker is dit waarschijnlijk wel vergeten, zo slim zijn die niet! En we geven hem een snor en baard, dan herkennen ze hem zeker niet!'

Beste Thuis scenaristen, niet alle thuis kijkers hebben het geheugen van een goudvis, er zullen er veel zijn die zich Axel nog herinneren en Robert hebben herkend. Stop met jullie publiek te behandelen alsof ze achterlijk zijn. Het is gewoon verwarrend, zeker als je dit personage dan ook introduceert in een scène met Peggy, dan is de verwarring helemaal compleet.

Moest dit allemaal een ingenieus plan zijn om ons op het verkeerde been te zetten en het gaat toch om Axel, dan zal ik de eerste zijn om toe te geven dat ik verkeerd was. Maar iets in mij zegt dat het wel degelijk om een compleet nieuw personage gaat.

Wat ik mij nu afvraag, ben ik nu de enige die er dit over denkt?
Ik denk er net zo over :-)
Ik hoop dan ook dat de huisbaas van Charité toch nog Axel gaat blijken te zijn.
Ik kan mij hem vooral nog herinneren omdat er heel wat interviews, artikels verschenen zijn over zijn rol in Thuis.
Enerzijds omdat hij zowel in Thuis als Familie meespeelde op dat moment.
Anderzijds omdat hij in Thuis acteerde aan de zijde van zijn vrouw.
Als het niet Axel is, en ze laten hem dan eens de eerste keer zien in één beeld met Peggy, dan vind het echt flauw....
Ik was net aan het denken of ik nu wat zou posten, of zou wachten tot we weten of het wel of niet een ander personage is. Charité heeft het steeds over haar huisbaas, ze heeft volgens mij nog geen naam genoemd, het zou dus nog kunnen...
0 x
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Ik denk er net zo over :-)
Ik hoop dan ook dat de huisbaas van Charité toch nog Axel gaat blijken te zijn.
Ik kan mij hem vooral nog herinneren omdat er heel wat interviews, artikels verschenen zijn over zijn rol in Thuis.
Enerzijds omdat hij zowel in Thuis als Familie meespeelde op dat moment.
Anderzijds omdat hij in Thuis acteerde aan de zijde van zijn vrouw.
Als het niet Axel is, en ze laten hem dan eens de eerste keer zien in één beeld met Peggy, dan vind het echt flauw....
Ik was net aan het denken of ik nu wat zou posten, of zou wachten tot we weten of het wel of niet een ander personage is. Charité heeft het steeds over haar huisbaas, ze heeft volgens mij nog geen naam genoemd, het zou dus nog kunnen...
Ik hoop het echt en zal dan de eerste zijn om recht te staan en ze een applaus te geven, maar dan zou ik het wel heel flauw vinden dat die in de aftiteling als 'huisbaas Charité' verscheen. Mensen op het verkeerde been zetten is nog iets anders dan wat beginnen te liegen in je eindgeneriek :D.
0 x
Gesloten