Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Gesloten
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Paulien Snackaert (Tina Maerevoet)

Bericht door Caligula »

Ik snap nog altijd niet waarom Paulien mogelijks gestraft zou kunnen worden. Het was verdomme een stom en spijtig ongeluk. That's all. Zijn autobestuurders nu echt criminelen in spe geworden? :boo:
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat ze er onderzoek naar doen, lijkt mij ook meer een soort van standaard procedure bij een dodelijk ongeval.
Maar ik moet zeggen dat ik toch ook wel schrok toen Tom, na bestudering van haar dossier, op begon te sommen wat er Paulien eventueel boven het hoofd hangt.
Jens stak gewoon recht voor haar neus de straat over, hoe had ze daar in vredesnaam op tijd op moeten reageren? :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Jonistroobants
Nog geen rang

Bericht door Jonistroobants »

Wat k me afvraag is wie Paulien dagvaard? De nabestaanden zijn toch Lena en Katleen en die verweten Paulien toch niets? Of heeft een politierechter zelf beslist om Paulien te dagvaarden, is dit mogelijk?
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

verkeerswet - politie brengt het voor de onderzoeksrechter (o.i.d.)
past in de strategie om betere bescherming te geven aan kwetsbare deelnemers; autobestuurders moeten te allen tijde hun snelheid, hun koncentratie, hun rijvaardigheid optimaal hebben - zij hebben een moordwapen onder hun gat en moeten het onder kontrole hebben.
En ja ongelukken gebeuren, maar dat neemt de verantwoordelijkheid niet weg.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7
x 6

Bericht door Sanneke »

Wat ik niet snap, is waarom Paulien geen (professionele) hulp zoekt om dit trauma te verwerken. Ze heeft het er zo moeilijk mee, dat ze zo echt niet verder kan met haar leven.
Natuurlijk heeft het ook tijd nodig, maar voor mij is het duidelijk dat ze dit niet alleen aan kan en ook niet met alleen maar de hulp/steun van haar moeder en vrienden.
0 x
Sanne
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Amiche schreef:verkeerswet - politie brengt het voor de onderzoeksrechter (o.i.d.)
past in de strategie om betere bescherming te geven aan kwetsbare deelnemers; autobestuurders moeten te allen tijde hun snelheid, hun koncentratie, hun rijvaardigheid optimaal hebben - zij hebben een moordwapen onder hun gat en moeten het onder kontrole hebben.
En ja ongelukken gebeuren, maar dat neemt de verantwoordelijkheid niet weg.
Ha,zo en een dwazerik die uit een auto schiet en de straat oversteek die is helemaal niet verantwoordelijk dan? Man,man. Je moet altijd de pendule in het midden houden hé,nooit naar de ene of de andere kant laten overslingeren. En wie zegt dat Paulien te snel reed? Ze kwam daar juist aan dus zo snel zal ze daar wel niet gereden hebben hé. Ik ben het kotszat dat zonder enige vorm van proces altijd de autobestuurders als schuldige worden aangeduid. Als ik sommige voetgangers of fietsers over de weg zie zwalpen. Het is bijna een mirakel dat er niet meer ongelukken gebeuren in naam van de heilige voetganger/fietser. Na!
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Realiteitszin ligt niet vaak in het gedrag van Paulien. Daarom is het des te ongewoner dat zij als enige rekening houdt met een eventueel ongunstige afloop van de aanklacht. De kans dat alles onder de mat belandt zoals de moordpoging van Peggy, is dit keer vrij klein.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

We spreken hier niet over moord hé. We spreken hier over een dom en spijtig ongeluk.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Caligula schreef:We spreken hier niet over moord hé. We spreken hier over een dom en spijtig ongeluk.
In het geval van Paulien spreken we vanzelfsprekend van een ongeluk, maar ééntje vergezeld van een juridische aanklacht. Dat komt zelden onder de mat, bedoelde ik.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Zoiets zou van het begin gewoon moeten vervallen. Een ongeluk, jammer ja,maar een ongeluk.
0 x
Potentia Principatum
Arciat
Nog geen rang

Bericht door Arciat »

Een ongeluk ja dat is ook zo. Maar weet je wanneer een fietser op jouw geparkeerde auto bots en gekwets is, jouw verzekering voor allle zorgen betaald? Dus ook jouw malus stijgt +3. Begrijpen wie kan.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Arciat schreef:Een ongeluk ja dat is ook zo. Maar weet je wanneer een fietser op jouw geparkeerde auto bots en gekwets is, jouw verzekering voor allle zorgen betaald? Dus ook jouw malus stijgt +3. Begrijpen wie kan.
Dat is toch enkel als je verkeerd geparkeerd bent?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Dat doet er niet toe hé. Als de auto stilstaat en er niemand inzit mag je daar als fietser niet tegen botsen. Common sense denk ik zo, maar ja dat is tegenwoordig soms ver te zoeken.
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1487

Bericht door heidiw »

tvx1 schreef:
Arciat schreef:Een ongeluk ja dat is ook zo. Maar weet je wanneer een fietser op jouw geparkeerde auto bots en gekwets is, jouw verzekering voor allle zorgen betaald? Dus ook jouw malus stijgt +3. Begrijpen wie kan.
Dat is toch enkel als je verkeerd geparkeerd bent?
Neen, ook als je volledig in je recht bent maar enkel voor lichamelijke schade, schade aan jouw auto kun je zelfs terugvorderen van familiale verzekering en je verzekering gaat niet omhoog.
In het geval van Paulien zouden ze wel kunnen oordelen dat je als bestuurder altijd moet kunnen stoppen en er zelfs rekening mee moet houden dat voetgangers zich niet altijd verantwoordelijk gedragen in het verkeer. Geen simpele zaak dus.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ha,dus de bestuurder moet er van uitgaan dat voetgangers zich niet altijd verantwoordelijk gedragen maar hij dat wel moet doen.
Wat als de voetganger tegen een stilstaande auto loopt en er krassen op maakt? Sorry,niet gezien mss???
0 x
Potentia Principatum
Gesloten