dat heb ik nog niet zo lang geleden ook gelezen .flodderke schreef:Het schijnt goed te zijn voor het immuunsysteem...
Lowie Bomans (Mathias Vergels)
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Re: Lowie Bomans (Mathias Vergels)
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 974
- x 578
En ik hoop dat wiske niet na enkele afleveringen richting asiel gaat. Want weeral een schoon voorbeeld hoe het niet moet
Inderdaad, een dier geeft men niet kadoo. Een (huis)dier is voor het leven en niet voor even. Mijn gedacht daarover.

0 x
-
- x 435
Ja maar Simonne is Suske.lord F. schreef:Lowietje was Filiberke hé.hannanaske schreef:
Als het katje dan toch weg moet, dan kunnen ze 't achterlaten bij Simonne.
Suske EN WISKE![]()
0 x
-
- x 435
En waarom niet? Ik vond net een heel leuk cadeau. En diegene die het geschenk kreeg zei dat het het liefste cadeau is dat ze ooit gekregen heeft. Dat vind ik niet dat wij die geste moet gaan afschieten.satine schreef:Een dier geef je sowieso nooit cadeau
Er is iemand anders daar in huis die er meer voor zorgt dat ze 's nachts wakker worden. Die kat is nog het minste van hun zorgen daaromtrent.flodderke schreef:Daarbij komt ook nog dat een kat je 's nachts ook wakker kan miauwen.
Maak daar nu een niet zo een drama van. Tim en Sam hebben wel een baby "in huis gehaald" zonder daarover eerst te overleggen met de medebewoners. En die zorgt momenteel voor veel meer overlast. Slapeloze nachten tijdens de examens, Jana die steeds maar weer zware emoties ivm Jack te verwerken krijgt telkens ze die baby krijgt enz... Deze mensen hebben er allemaal voor gekozen om in een groot gemeenschapshuis te trekken met meerdere medebewoners. Ze wisten dat er dus drukte en levendigheid ging heersen. Een kat, of enig ander klein huisdier, is dan nog echt het minste waarvan ze last zullen hebben.ikke schreef:'t Is niet omdat jij geen problemen hebt dat dat bij een ander niet voor problemen kan zorgen, een allergie bijvoorbeeld, niemand vraagt daar om.Caligula schreef:Ik heb een baby en een kat en no problems at all.
En als je met verschillende mensen samenwoont, is het toch beter even te informeren vóór je een dier, hoe schattig ook, in huis haalt.
"Thuis" kennende zal dit niet vlekkeloos verlopen. Dit terzijde.
Lowie heeft waarschijnlijk heel impulsief gehandeld, skattug, jawel, maar helemaal niet verstandig!
En over de combinaties baby's en katten, mijn ouders hadden al een kat toen ik geboren ben. Ik bleek helaas heel allergisch te zijn. Toch hebben mijn ouders de kat niet weg gedaan, en ik neem hen dat absoluut niet kwalijk. Dat diertje kon daar immers niets aan doen. Ze is dan een drietal jaar later post verdwenen. En zie, ik ben nu al jarenlang van mijn allergie verlost en heb momenteel zelfs twee katten in huis die daar ook geboren zijn.
Voor het leven? Nee, niet echt. Een kat wordt zelden ouder dan twintig jaar en een mens wordt tegenwoordig toch al vaak minsten tachtig jaar oud. Je zal dus normaal gezien veel langer leven dan jouw kat.martha schreef:Een (huis)dier is voor het leven en niet voor even.
0 x
-
- x 435
Je zult weer zien dat hij allergisch zal zijn aan die kat hé. Dat genies is té toevallig.
(Ik hoop écht dat ik ongelijk heb.)

0 x
-
- x 435
Hij was al lang aan het niezen voordat hij die kat in huis haalde.Lazylady schreef:Je zult weer zien dat hij allergisch zal zijn aan die kat hé. Dat genies is té toevallig.![]()
De kat is nu trouwens met open armen ontvangen door alle bewoners. Het is dus niet nodig om nog veel te klagen over Lowie zijn cadeau.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Mss is het katje wel allergisch aan Lowie...
0 x
Potentia Principatum
-
- x 435
Lees de vorige anderhalve pagina van di topic eens...Lazylady schreef:Klagen? Wablief?
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat gezegde slaat dan ook op het leven van de kat, hè?tvx1 schreef:Voor het leven? Nee, niet echt. Een kat wordt zelden ouder dan twintig jaar en een mens wordt tegenwoordig toch al vaak minsten tachtig jaar oud. Je zal dus normaal gezien veel langer leven dan jouw kat.martha schreef:Een (huis)dier is voor het leven en niet voor even.

Als je een kat aanschaft is dat voor heel wat jaren, en is dus iets wat de persoon die het beestje gaat verzorgen zich heel goed moet realiseren voordat hij/zij daaraan begint.
Vandaar dat ik het ook helemaal met de mensen eens ben die zeggen dat je beter geen dier cadeau doet. Of toch in elk geval niet als verrassing en zonder overleg. Het brengt verantwoordelijkheden met zich mee die ieder voor zichzelf in moet schatten en bewust moet aangaan. Dat heeft niks met klagen te maken, maar eerder met iets kritisch bekijken omdat je beseft dat het over een levend wezentje gaat dat volledig afhankelijk is van de mensen die ervoor moeten gaan zorgen. Dat veel mensen daar in het dagelijks leven veel te licht over denken, wordt pijnlijk duidelijk in de talloze overvolle asiels en andere opvangcentra voor afgedankte dieren.
Maar goed, om terug ontopic te gaan: de actie van Lowie heeft zijn doel in elk geval niet gemist! Nu moet hij alleen nog stoppen met niezen...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5
Stel je effe voor dat het katje nu een verkoudheid krijgt.Christel schreef:Maar goed, om terug ontopic te gaan: de actie van Lowie heeft zijn doel in elk geval niet gemist! Nu moet hij alleen nog stoppen met niezen...![]()

0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Niks met dat katje te maken maar wie gaat er eens een paar zakdoeken geven aan Louis ? Die niest en proest zomaar op al wat er rond hem staat of ligt Bah ! 

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2568
In dit geval is het inderdaad tot nu toe goed verlopen, we zullen zien hoe het verder gaat, of Wiske daar binnen 5 jaar nog woont.tvx1 schreef:En waarom niet? Ik vond net een heel leuk cadeau. En diegene die het geschenk kreeg zei dat het het liefste cadeau is dat ze ooit gekregen heeft. Dat vind ik niet dat wij die geste moet gaan afschieten.satine schreef:Een dier geef je sowieso nooit cadeau
Wie de sterilisatie en de entingen gaat betalen, de eventuele dierenartskosten als Wiske eens ziek wordt.
Wie de kattenbak gaat schoonhouden en hoe vaak er over het kattenhaar wordt gezeurd.
Ik heb hier thuis 5 van die 'ex-cadeaus' rond lopen...

Ontopic:
Als Lowie echt 'allergisch' is, dan niest hij wel heel weinig vind ik.
Ik zie ook geen rode ogen of verstopte neus, dus ik wacht af of het niezen wel echt van een Wiske-allergie komt.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Wat ik nog verontrustender vind: zelfs Olijf vindt het eerder grappig dan onbeschoft dat haar liefje haar zo besprenkelt. Bah!nounake schreef:Niks met dat katje te maken maar wie gaat er eens een paar zakdoeken geven aan Louis ? Die niest en proest zomaar op al wat er rond hem staat of ligt Bah !
0 x
-
- Poster rang 2
Het verontrust mij dat hij denkt maar 1 herexamen te hebben. Of heeft hij overdreven in zijn reacties de laatste tijd ?
0 x