ikke schreef:heidiw schreef:Christel schreef:Maar waarom Tom dit dan nog niet onder haar neus gewreven heeft om haar e.e.a. duidelijk te maken, is mij ook een raadsel...

Om de lieve vrede te bewaren na al het geruzie tussen Ann en Marianne?
Vrede? De wapenstilstand in stand te houden, zou ik zeggen. Want er moet niet veel gebeuren voor 't weer in 't honderd loopt.

Dat is ook meteen het grootste probleem in deze hele situatie, denk ik. De onderlinge verhoudingen zijn al een hele tijd geleden gaan rotten, en het enige wat daar tot nu toe aan gedaan werd, is dat ze die rottende plekken alleen maar een beetje toegedekt hebben. Er werd niks uitgepraat, laat staan dat het opgelost werd, en Marianne is eigenlijk maar gewoon naar Toscane "gevlucht" onder het motto dat iedereen dan tevreden was.
Van die onderhuidse spanningen kan William nu heel eenvoudig misbruik maken, mocht hij dat willen. Eigenlijk is hij wat dat betreft in een gespreid bedje gevallen...
Dat Marianne alle schepen achter zich verbrandt, lijkt mij inderdaad ook niet bepaald de meest verstandige oplossing
Het lijkt wel alsof ze alle problemen van de afgelopen tijd op een grote hoop geveegd heeft en daar gewoon klaar mee is.
Echt toerekeningsvatbaar is ze in elk geval toch niet meer, anders zou ze toch zeker niet kiezen voor een leven met die bedrieger. Hij is niet eens het beste van het slechtste...