Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door Captain Cuckoo »

Caligula schreef:Onterven kan ze niet,nee; alles opmaken wel. Niemand kan haar daarvoor tegenhouden.
Als Marianne die villa met aanhorigheden koopt voor William, en de eigendomsakte op zijn naam laat stellen, zullen Tom en Ann achteraf tevreden mogen zijn met die lelijke schilderij van het landgoed.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ha, je ziet dat zo. En als Marianne dan sterft en Helène uit de gevangenis komt kan hij daar dus met haar gaan wonen. Nog even die 160K ontfutselen maar dat zal wel geen grote moeite zijn.
Nog een ding: na al dat over en het weer gezever over het huis dacht ik toch dat Marianne nog altijd de volle eigenares is van het huis daar in het thuisdorp.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Caligula schreef:Ha, je ziet dat zo. En als Marianne dan sterft en Helène uit de gevangenis komt kan hij daar dus met haar gaan wonen. Nog even die 160K ontfutselen maar dat zal wel geen grote moeite zijn.
Nog een ding: na al dat over en het weer gezever over het huis dacht ik toch dat Marianne nog altijd de volle eigenares is van het huis daar in het thuisdorp.
Als Marianne de langstlevende zal zijn, heeft zij niks gemist. Good for her! Als daarentegen William langst blijft leven, zoekt hij na haar begrafenis iemand anders die rijk, naïef en vrouwelijk is. Pies of keek! :whistle:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

In het laatste geval zou dus William voor de begrafenis van Marianne moeten betalen? :mrgreen:
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Caligula schreef:Nog een ding: na al dat over en het weer gezever over het huis dacht ik toch dat Marianne nog altijd de volle eigenares is van het huis daar in het thuisdorp.
Dat is ook zo. Ann en Mayra betalen elke maand huur aan Marianne tot aan haar overlijden. Dat hebben ze geloof ik ook vast laten leggen op papier, vlak nadat William en Marianne getrouwd zijn en definitief naar Toscane zouden verhuizen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Captain Cuckoo schreef:Toen Marianne haar kinderen aankondigde al haar geld met William op te maken had de camera moeten inzoomen op de ogen van William zodat wij daar de dollartekens beter konden zien.
Maar de camera heft wel getoond de blik van William toen hij hoorde dat Helene toch dat pak geld zou krijgen .....wedden dat hij terug toenadering zoekt :(
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik heb het hier ergens anders gepost maar Marianne heeft wel een testament laten opmaken en in bewaring gegeven aan Peter.
Ik geloof niet dat William daar in stond,alleen de kinderen.
Van de andere kant lijkt het me moeilijk voor William om nu nog aanspraak te maken op die 160K van Helène want chantage gaat nu wel veel moeilijker zijn.
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Als Marianne van plan is om alle geld op te maken, zodat er voor haar kinderen niks overblijft, staat William daar dan toch ook met lege handen? :denk:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Niet als Marianne het weggeeft aan...William hé.
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Dat klopt, maar bij schenkingen zijn er toch ook bepaalde regels die moeten gerespecteerd worden?

Ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Ze kan het ook onderhands geven, zonder te registreren zoals ze 5000 euro aan Eddy en Nancy gaf. Op cash staat per slot van rekening geen naam... En ze heeft gedreigd om het allemaal op te maken, alleen niet op welke manier.
Dat van dat testament zal ook wel kloppen, maar als er niets meer overschiet valt er ook niets meer te verdelen, behalve haar huizen dan.
0 x
xJxLxTx
Nog geen rang

Bericht door xJxLxTx »

Ben ik de enige die het "alles voor William" niet echt kloppen vind, voor zo'n felle dame als Marianne.. Hij heeft haar bedrogen, belogen, willen vermoorden, beticht van moord waardoor ze in de cel zat, is medeplichtig aan de dood op haar zo geliefde Geert, etc... En nu gelooft ze hem meteen weer en wilt ermee verder.. Ik vind dit niet passen bij Marianne.. :nope:
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

xJxLxTx schreef:Ben ik de enige die het "alles voor William" niet echt kloppen vind, voor zo'n felle dame als Marianne.. Hij heeft haar bedrogen, belogen, willen vermoorden, beticht van moord waardoor ze in de cel zat, is medeplichtig aan de dood op haar zo geliefde Geert, etc... En nu gelooft ze hem meteen weer en wilt ermee verder.. Ik vind dit niet passen bij Marianne.. :nope:
Het klopt ook niet! Sommigen hier menen dat M een wraakplan heeft, maar ik die dat niet zo. In de scenes met William is er geen aanleiding dat te geloven en ik zie ook niet wat voor wraak ze kan uitoefenen door in die relatie te zijn en haar geld aan hem te willen uitgeven. Misschien begint ze te dementeren? Hebben we dat al in Thuis gehad? Niet? Dan wordt dat blijkbaar ook tijd. Elke grens moet tenslotte over.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef:Als Marianne van plan is om alle geld op te maken, zodat er voor haar kinderen niks overblijft, staat William daar dan toch ook met lege handen? :denk:
Niet noodzakelijk, Marianne kan misschien de villa kopen in Toscane en aan William schenken, in "Thuis" is niets onmogelijk?
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Amiche schreef:
xJxLxTx schreef:Ben ik de enige die het "alles voor William" niet echt kloppen vind, voor zo'n felle dame als Marianne.. Hij heeft haar bedrogen, belogen, willen vermoorden, beticht van moord waardoor ze in de cel zat, is medeplichtig aan de dood op haar zo geliefde Geert, etc... En nu gelooft ze hem meteen weer en wilt ermee verder.. Ik vind dit niet passen bij Marianne.. :nope:
Het klopt ook niet! Sommigen hier menen dat M een wraakplan heeft, maar ik die dat niet zo. In de scenes met William is er geen aanleiding dat te geloven en ik zie ook niet wat voor wraak ze kan uitoefenen door in die relatie te zijn en haar geld aan hem te willen uitgeven. Misschien begint ze te dementeren? Hebben we dat al in Thuis gehad? Niet? Dan wordt dat blijkbaar ook tijd. Elke grens moet tenslotte over.
Alles op een rijtje. Wij weten intussen hoe het fenomeen Marianne in elkaar zit (vraag maar na bij Rosa). Zij is nu op de hoogte van de snode plannen die haar echtgenoot bleek te koesteren en doet nu of haar neus bloedt. Anderzijds is zij er als de kippen bij om een slimme tegenzet te bedenken tegenover het ongeloof van haar kinderen. Zo iemand dement? No way!
0 x
Plaats reactie