Luc Bomans (Mark Willems)

Gesloten
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Bericht door jessie V. »

Rosa staat daar gewoon een toneelstukje op te voeren en ik denk nog dat Luc haar door heeft ook. :razz:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Volgens mij bedoelde Rosa het echt wel goed. :)
Luc leek geïrriteerd te worden door de manier waarop die verzorger tegen hem sprak en ik kan hem daarin ook wel begrijpen, met zijn "Lucske". Luc werd pas ook al wat boos op Olivia toen die nogal luid tegen hem sprak, hè? :razz:

Rosa leek die irritatie op te pikken, en die kent Luc goed genoeg om te weten dat hij niet als een onmondig kind behandeld wil worden. Ik vond juist dat ze heel goed met hem omging :thumbup:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Christel schreef:Volgens mij bedoelde Rosa het echt wel goed. :)
Luc leek geïrriteerd te worden door de manier waarop die verzorger tegen hem sprak en ik kan hem daarin ook wel begrijpen, met zijn "Lucske". Luc werd pas ook al wat boos op Olivia toen die nogal luid tegen hem sprak, hè? :razz:

Rosa leek die irritatie op te pikken, en die kent Luc goed genoeg om te weten dat hij niet als een onmondig kind behandeld wil worden. Ik vond juist dat ze heel goed met hem omging :thumbup:
zo heb ik die scène tussen de verpleger/Luc/Rosa ook begrepen. Het gezicht van Luc sprak boekdelen. Raar dat een leek als Rosa dat opmerkte en die verzorgende(verpleger?) dat niet zag... Vind ik persoonlijk een grove fout. Maar 't zal wel de bedoeling geweest zijn van de scenaristen, om dat thema aan te snijden?Walgelijk! Was ik in Luc's plaats geweest, dan had ik die verpleger een mot gegeven(of proberen te geven. :mrgreen:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Luc gaat het misschien ook wel steeds meer aan kunnen geven, net zoals Marianne een tijd geleden bijvoorbeeld met die verpleegster deed tijdens haar revalidatie, want ook toen hebben ze ons al getoond dat sommigen echt doen alsof ze met een kleuter te maken hebben als iemand iets mankeert. Of dat nou geestelijk of lichamelijk is, of allebei... :)

De vraag is alleen of Luc zich al zo goed uit kan drukken (persoonlijk vind ik wel dat hij goede vooruitgang boekt :razz: ). Ik vind het daardoor ook niet zo vreemd dat de verpleger het niet opmerkte en Rosa wel; zij kent zijn karakter van voor zijn "ongeluk" heel goed, terwijl die verpleger eigenlijk niks van hem weet.
Het lijkt zo wel steeds duidelijker te worden dat de Luc zoals wij hem kennen, gewoon nog aanwezig is... ;)
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Christel schreef:Luc gaat het misschien ook wel steeds meer aan kunnen geven, net zoals Marianne een tijd geleden bijvoorbeeld met die verpleegster deed tijdens haar revalidatie, want ook toen hebben ze ons al getoond dat sommigen echt doen alsof ze met een kleuter te maken hebben als iemand iets mankeert. Of dat nou geestelijk of lichamelijk is, of allebei... :)

De vraag is alleen of Luc zich al zo goed uit kan drukken (persoonlijk vind ik wel dat hij goede vooruitgang boekt :razz: ). Ik vind het daardoor ook niet zo vreemd dat de verpleger het niet opmerkte en Rosa wel; zij kent zijn karakter van voor zijn "ongeluk" heel goed, terwijl die verpleger eigenlijk niks van hem weet.
Het lijkt zo wel steeds duidelijker te worden dat de Luc zoals wij hem kennen, gewoon nog aanwezig is... ;)
Volgens mij heeft dat niets te maken met het persoonlijk kennen van de "patiënt". Een volwassene behandelen als een kind is fout, heel erg fout.
En die verpleger verdient een paar lappen tegen z'n oren! Ik kijk verlangend uit daar een actie van Luc. :mrgreen: Hij is goed op weg, hoe ongeloofwaardig ik zijn revalidatie ook vind.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Beste mensen, de Luc nooit onderschatten hé,zelfs nu niet.
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

ikke schreef: Volgens mij heeft dat niets te maken met het persoonlijk kennen van de "patiënt". Een volwassene behandelen als een kind is fout, heel erg fout.
Dat sowieso...
Ik doelde alleen op het feit dat Luc's ergernis niet opgemerkt werd door de verpleger, maar wel door Rosa. ;)
Die man zal waarschijnlijk denken dat hij supergoed bezig is, en van mij mag hij daarvoor ook best afgestraft worden. Liefst door Luc zelf inderdaad... :mrgreen:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1487

Bericht door heidiw »

Goed dat dit -misschien onbedoeld- aangekaart wordt en ik ben heel content dat er zoveel negatieve reactie op komt. Daarom aan allen :thumbup: . Ik werk al ruime tijd in de zorg en de eerste die ik zo aanspreek mag mij een keiharde pets tegen mijn kop geven. Hopelijk raakt Luc binnenkort voldoende uit zijn woorden en kan hij het personeel zelf op hun plaats zetten. Was ik Rosa geweest had ik waarschijnlijk gevraagd of hij met Luc een kamer deelde toen hij het had over ons kamer :mrgreen:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Christel schreef:
ikke schreef: Volgens mij heeft dat niets te maken met het persoonlijk kennen van de "patiënt". Een volwassene behandelen als een kind is fout, heel erg fout.
Dat sowieso...
Ik doelde alleen op het feit dat Luc's ergernis niet opgemerkt werd door de verpleger, maar wel door Rosa. ;)
Die man zal waarschijnlijk denken dat hij supergoed bezig is, en van mij mag hij daarvoor ook best afgestraft worden. Liefst door Luc zelf inderdaad... :mrgreen:
't Was duidelijk dat Luc al op zijn woorden aan het kauwen was. :lol: Die dwaze verpleger mag op zijn tellen passen.
Maar goed, Luc zal hem ten gepaste tijde wel op een "fantastische" manier op zijn plaats zetten. Hup, Luc, jij hebt Rosa daarvoor niet nodig(en ons ook niet) :twisted:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk toch dat Rosa niet uit sympathie bij Lucje is gaan zitten en zijn hand ge-aaid heeft. Hoe groot was de sympathie van Rosa voor Luc? Behalve in de tijd dat ze zgn. gingen trouwen. Rosa heeft een plan en daar heeft ze hem voor nodig, blijkbaar doet de staat waarin hij verkeerd er niet toe.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Rosa en Luc zijn aan elkaar gewaagd hoor - de een doet niet voor de ander onder. Spelletjes? Vast. Maar sympathie is er ook - ze hebben zoveel meegemaakt samen, ondanks de vervelende kanten schept het toch een band. Missch zijn ze zelfs tot elkaar veroordeeld als alle anderen hen laten vallen?
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Dat ik nog mag meemaken dat Luc realistischer blijkt te reageren inzake zijn intrek in Huize Lowie? Nog even en zijn hersens zijn gezonder dan die van zijn impulsief zoontje. :clap:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Luc beseft blijkbaar terug wat hij Jana heeft aangedaan. Het komt dus meer en meer terug.
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Caligula schreef:Luc beseft blijkbaar terug wat hij Jana heeft aangedaan. Het komt dus meer en meer terug.
Rosa heeft het hem verteld, hè? En voor de rest spreken de reacties van Jana elke keer toch wel boekdelen, denk ik. :)
Ik moet zeggen dat Luc 2.0 blijkbaar meer gevoel in zijn kleine teen heeft dan de oude Luc in zijn hele lijf, want waar de oude Luc nooit echt zijn daden heeft aangepast aan zijn zogezegd "schuldgevoel" destijds, lijkt de nieuwe Luc wél echt te beseffen dat hij verschrikkelijke dingen heeft aangericht. ;)
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Eigenlijk doet hij mij denken aan het systeem van de "restbank" bij de bankencrisis. Als wat slecht was werd daarin gepropt, wat goed was kreeg gewoon een nieuwe naam. Ook hier zit zijn verleden als bedrieger, oplichter en kl♫tzak verzegeld in "de oude Luc" want de nieuwe Luc 2.0 is toch ooh zo lief en ooh zo begripvol. :eh:
0 x
Gesloten