Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Lazylady
x 435

Re: Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Bericht door Lazylady »

Wat was dat allemaal zeg. Dit vond ik er echt zwaar over van Peter! :thumbdown:
0 x
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Ik deel dezelfde mening met Ladylady, 'k was er op het moment van gebeuren niet zo goed van, hoe die te keer ging...

Als je me vraagt aan wiens kant ik sta bij de tweestrijd Peggy en Femke: dan zal ik Zwitserland wezen,
maar als je diezelfde vraag stelt maar dan tussen Peter en Peggy, dan kies ik zonder twijfelen meteen voor Peggy.

Eindelijkt leert Femke ook de ware aard van Peter kennen, hij kan nooit gelukkig zijn met wat hij heeft, en wilt altijd verder blijven streven naar iets, hij kan zich nooit bij iets neerleggen. 't Wordt tijd dat hij de volwaardige titel van 'antagonist' krijgt...
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 8

Bericht door frankbomans »

Ik keur helemaal niet goed wat hij gedaan heeft, maar ik denk ook niet dat ik zou instaan voor mezelf in zo'n situatie.
0 x
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2
x 33
x 11
Contacteer:

Bericht door Duimelijntje »

Ik snapte hem tot op zekere hoogte.
Uiteindelijk komt hij aan en ziet hij Peggy staan naast een vuurkorf, met Lucas in haar armen.
Zijn eerste, instinctieve reactie om Luces uit haar armen te trekken, kan ik plaatsen, uiteindelijk heeft ze geprobeerd om Lucas te vermoorden.
Maar dat hij haar daarna bijna het ziekenhuis inslaat... Dat was er zwaar over...
Het is iets dat hij zich gaan excuseren is achteraf, maar tja, dat is nauwelijks voldoende natuurlijk
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ik denk dat er van dat feest voor Eddy en Nancy niet veel meer in huis zal komen...
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Duimelijntje schreef:Ik snapte hem tot op zekere hoogte.
Uiteindelijk komt hij aan en ziet hij Peggy staan naast een vuurkorf, met Lucas in haar armen.
Zijn eerste, instinctieve reactie om Luces uit haar armen te trekken, kan ik plaatsen, uiteindelijk heeft ze geprobeerd om Lucas te vermoorden.
Maar dat hij haar daarna bijna het ziekenhuis inslaat... Dat was er zwaar over...
Het is iets dat hij zich gaan excuseren is achteraf, maar tja, dat is nauwelijks voldoende natuurlijk
Laat die bijna er maar af. Ze is effectief naar het ziekenhuis moeten gaan.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Even gekopieerd uit het topic van Peggy:
jessie V. schreef:Je kon uit die scene wel opmaken hoe diep die gebeurtenis met Peggy en Lucas in het water nog zit bij Peter. Ze stond echt met Lucas bij dat vuur., hij reageerde blindelings. Maar zijn reactie was natuurlijk niet goed te keuren. Voordeel is misschien dat zijn haat tegenover Peggy wat getemperd is, als hij beseft dat ze in feite zijn kind aan het redden was. Hij mag zijn schoonmoeder trouwens ook wel even aanspreken.
Ik vind dat Peter al een hele tijd 'strak stond' en constant zocht naar redenen om haar af te blaffen.
Het feit dat ze warme wijn over hem morste zal daar ook geen goed aan gedaan hebben.

Maar gisteren had hij dan eindelijk DE reden om zich af te reageren, zo leek het wel.
Eerst slaan tot Renzo hem van haar af trok en dan zich pas afvragen wat er werkelijk aan de hand was.

Ik denk dat Femke hier ook niet blij mee gaat zijn. En meer dan terecht!
Ik zou zo'n man niet meer volledig kunnen vertrouwen, vrees ik.
0 x
smurfin
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door smurfin »

Nee, ik ook niet. Ik vond het echt beangstigend hoe hij te keer ging...
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

satine schreef:Even gekopieerd uit het topic van Peggy:
jessie V. schreef:Je kon uit die scene wel opmaken hoe diep die gebeurtenis met Peggy en Lucas in het water nog zit bij Peter. Ze stond echt met Lucas bij dat vuur., hij reageerde blindelings. Maar zijn reactie was natuurlijk niet goed te keuren. Voordeel is misschien dat zijn haat tegenover Peggy wat getemperd is, als hij beseft dat ze in feite zijn kind aan het redden was. Hij mag zijn schoonmoeder trouwens ook wel even aanspreken.
Ik vind dat Peter al een hele tijd 'strak stond' en constant zocht naar redenen om haar af te blaffen.
Het feit dat ze warme wijn over hem morste zal daar ook geen goed aan gedaan hebben.

Maar gisteren had hij dan eindelijk DE reden om zich af te reageren, zo leek het wel.
Eerst slaan tot Renzo hem van haar af trok en dan zich pas afvragen wat er werkelijk aan de hand was.

Ik denk dat Femke hier ook niet blij mee gaat zijn. En meer dan terecht!
Ik zou zo'n man niet meer volledig kunnen vertrouwen, vrees ik.
nu ja, Peggy loopt Peter ook al een tijdje al dan niet bewust te treiteren. :) Daarom keur ik z'n gedrag niet goed, maar dat + ervaring met wat Peggy al eens van plan was met Lukas...
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk dat het feit dat dat toen gewoon maar in de doofpot is gestopt, zal hem ook nog steeds niet lekker zitten. Hij had zijn kind daar wel kunnen verliezen. En dit is geen "ouwe koe", want dat speelt zeker mee in zijn gedrag van gisteren.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Tijdens het bezoek van de agenten heb ik Peter een paar keer horen zeggen: "gezien het verleden". Daar is door de agenten niet op gereageerd. Vond ik vreemd.
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

jessie V. schreef:Tijdens het bezoek van de agenten heb ik Peter een paar keer horen zeggen: "gezien het verleden". Daar is door de agenten niet op gereageerd. Vond ik vreemd.
Agenten zijn er niet om morele oordelen te vellen + "dat verleden" is nooit bewezen geweest en Peggy is er nooit voor veroordeelt.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Er lijkt mij hier toch geen sprake van een "moreel oordeel"..
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Toen Peggy nog murw was zegde ze voor één keer eerlijk dat ze nu effen stonden .De juiste woorden herinner ik me niet.
Ze besefte zijn aanval te zien als een vereffening voor de moordpoging op Lucas van toen en ook al wou ze nu Lucas redden
ze dit altijd nog tegoed had omdat ze daar nooit voor gestraft was.
Daarom hoop ik dat Peter verlost is van de diepe haat waaruit deze baldadige vergissing voortkwam.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Die vete tussen hem & Peggy gaat ook al véél verder terug dan die scène met Lucas aan het water.

Peter heeft Peggy 'misbruikt' om Femke te vergeten en haar te straffen voor wat ze gedaan heeft met haar broer. Peter wou plotseling een kind met Peggy en ze hadden al plannen om er eentje te adopteren. Ondanks dat Peter zijn gevoelens voor Femke duidelijk waren, is hij toch met Peggy in het huwelijksbootje gestapt, heeft hij haar bedrogen met Femke en werd zij bovendien nog zwanger van hem ook.

Toch bleef hij haar nog beliegen en bedriegen ook, was meneer te laf om haar de waarheid te vertellen want Peggy was op dat moment ook blind. Plotseling wordt alles duidelijk voor Peggy; haar man bedriegt haar, zijn droom om vader te worden, wordt verwezenlijkt terwijl zij in de kou blijft staan..dat zijn wel héél harde noten om te kraken.

Op dat moment had Peter gewoon al slim moeten zijn door zijn boeltje te pakken en te vertrekken, en op die manier Peggy zo veel mogelijk te ontzien. Het enige wat meneer gedaan heeft was afkomen met flauwe excuses. Toen was zijn empathie voor Peggy Nul-komma-nul waard! :whistle:

Het is een feit dat Peggy een onvergeeflijke fout heeft gemaakt door Lucas proberen te verdrinken. Maar hoe hard het ook klinkt; Peter mag ook dringend eens bewust worden van wat hij háár allemaal heeft aangedaan. Hij blijft altijd hangen bij het idee dat Peggy een moordenares is, maar heeft hij er eigenlijk al één moment bij stilgestaan dat Peggy zelf ook gered werd door Frank. Ze was van plan om zelfmoord te plegen. Zo wanhopig was.

En toch dringt het bij meneer niet door dat hij maar beter kon vertrekken met Femke & Lucas. Hij doet er verdorie alles aan om het bloed vanonder haar nagels te pesten. Peggy is natuurlijk ook veel te ver gegaan maar zij heeft het spelletje dan ook verloren: weg man, weg kind, weg beste vriendin en binnenkort ook nog weg job.

Ondanks dat hij het spel ruimschoots gewonnen heeft, is het nooit genoeg voor Peter. Het is al heel wat dat hij tenminste zelf het initiatief nam om zich te gaan excuseren, maar ik vind ook niet dat hij er gemakkelijk mee weg hoeft te komen.

Hij is in mijn ogen véél slechter dan Peggy!
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Plaats reactie