Seraph schreef:Caligula schreef:Ik wou het nog eens hebben over lieve Peggy en haar pootjebaden met Lucaske en hoe ze daar uiteindelijk vlotjes mee weggeraakt is. Ontvoering en poging tot moord noem ik dat maar de fijne familie Verbeeck heeft er nog eens voor gezorgd dat alles netjes in de doofpot werd gestopt, Waldek op kop (die toch niet zo een goede vriend was van Peggy) maar omdat zijn arme Rozitska in het ziekenhuis lag. En Leo's mond werd kordaat gesnoerd door de lieve zus Jenny. Fijne familie is dat, echt heel fijn.
Peggy was zichzelf niet, dat kind had heel veel meegemaakt, ze was emotioneel gebroken vanbinnen, ze rekende erop dat haar poging tot zelfmoord zou slagen, maar dat was niet het geval... Ze had nooit stilgestaan bij de gevolgen die nu wel hebben plaatsgevonden, of juist niet. Je moet het leren van haar kant te bekijken, ze is ook maar een mens. Terwijl zijzelf dat even vergeten was en het vertrouwen in haar medemens had verloren.
Ook Peggy is een moeder, ja, en nu zou ze Lucas beschermen in welke situatie dan ook, omdat ze nu terug de normale is. (ongeveer) en dat dankzij Renzo. Het karakter komt natuurlijk steeds naar boven, maar dat is een aangeboren gedragspatroon en een benoeming van hoe wij het ervaren. Tenslotte was het zo diep ingeslagen dat haar persoonlijkheid even ingedeukt was.
Geef haar nog een kans, en probeer haar frustraties te begrijpen...
Moest ze nu niet zo ambetant zijn, zou het vvvvvvvvvvvvvvvvveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker, om niet te zeggen, mogelijk zijn om haar nóg maar eens een kans te geven.
Moesten wij in 't echte leven met zo iemand te maken krijgen, we zouden op z'n minst een grote omweg maken om die nooit meer te hoeven tegen te komen.
Ja, ook Peggy is een moeder, maar ze beging een heel grote misstap en blijft maar stokken in de wielen steken.
Ze is karaktergestoord en hoort in een instelling, al dan niet tijdelijk. Maar dan op z'n minst voor een jaar... en blijvend onder controle....
Ze is ook maar een mens
jawel, maar wat voor één? Ben ik blij dat ik zo niemand ken

, iemand die mijn kind probeerde te verdrinken, eventjes terug menselijk was, maar nu alweer een hele tijd kwaadaardig averechts doet.