Charité Doumbia (Aïssatou Diop)

Gesloten
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Charité (Aïssatou Diop)

Bericht door Captain Cuckoo »

jessie V. schreef:Charité zal zich nu wel zo'n beetje af gaan vragen waar ze in hemelsnaam terecht is gekomen. :razz:
Zeker als ze beide dames hoorde die beide eens "de man" wilden zijn.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

De uitleg over Sandrine haar (groot)ouders en pappa vond ik eigenlijk wel komisch. Je kon Charité horen denken.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

jessie V. schreef:De uitleg over Sandrine haar (groot)ouders en pappa vond ik eigenlijk wel komisch. Je kon Charité horen denken.
die stamboom van Sandrine is voor ons al vrij ingewikkeld, laat staan voor een buitenstaander!
0 x
Wolverine
Nog geen rang

Bericht door Wolverine »

Vraag mij af waaraan het ligt dat ze op een andere plaats geweigerd werd om te mogen poetsen.
Van één tegenslag gaat ge normaal gezien toch niet wenen, plus ze heeft eerder al eens laten gaan dat een poetsvrouw van Mali niet overal welkom is.
Zou dat dan echt vanuit racisme zijn? Of misschien een strafblad? :denk:
Ik ga hier stoppen voordat dit geflagd wordt als speculatie. :lol:
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

Grappig personage

Beetje karikaturaal :mrgreen:

Maar goede aanwinst voor thuis :yup:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Karikaturaal?
0 x
eddy en nancy
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Bericht door eddy en nancy »

Ik hoop dat ze een grotere rol krijgt in de toekomst. Zeker in deze tijden kan het wel eens nuttig zijn om te laten zien hoe mensen als Charité zich voelen. Geïntegreerd, braaf katholiek zijn en schrik hebben dat je uitgewezen wordt.

Eddy
0 x
Groetjes van Eddy, Nancy en Macho.

Viva Hércules !

http://www.bloggen.be/mobielehonden - (bijna) dagelijkse soap
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Heel juist. Als je dan bedenkt dat het meiske uit Mali komt en terecht komt in een familie waar er 3 moeders zijn voor 1 kind (Ann-Mayra-Peggy) die allemaal op een boogscheut afstand wonen plus de biologische vader die en oom en peter is van dat kind en daar schuin tegenover woont moet je Charité toch wel begrijpen als ze denkt dat Belgen rare mensen zijn, niet?
Ik kan ze echt wel begrijpen hoor. En ik zou zelfs zeggen: Charitéke, het is hier niet altijd zo! :lol:
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

eddy en nancy schreef:Ik hoop dat ze een grotere rol krijgt in de toekomst. Zeker in deze tijden kan het wel eens nuttig zijn om te laten zien hoe mensen als Charité zich voelen. Geïntegreerd, braaf katholiek zijn en schrik hebben dat je uitgewezen wordt.

Eddy
Dat zou wel eens een foutief beeld kunnen opleveren, want lang niet alle mensen in de situatie van Charité hebben het voordeel ook jong, fris, welbespraakt, goed geschoold en esthetisch mooi te zijn. Zonder die eigenschappen is de kans op beterschap voor die mensen nog een pak moeilijker (=eufemisme)
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

Voor mij hoeft dat niet, zo een vluchtelingenverhaallijn. Ik kijk thuis om aan de realiteit te ontsnappen, niet om weeral voor de zoveelste keer over vluchtelingen te horen. Misschien klinkt dat harteloos, maar ik voel dat zo aan.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Maar ik geloof toch dat Charité verpleegkunde heeft gestudeerd nee? Dus een splinter uithalen kan best wel tot haar mogelijkheden behoren denk ik.
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Caligula schreef:Maar ik geloof toch dat Charité verpleegkunde heeft gestudeerd nee? Dus een splinter uithalen kan best wel tot haar mogelijkheden behoren denk ik.
Maar ze IS geen dokter en bijgevolg is ze niet bevoegd om zomaar een dokterskabinet binnen te stappen om dokter te spelen.
En zelfs al was ze in haar land wel dokter, dan nog is ze nog niet bevoegd om haar beroep hier uit te oefenen.
't Lijkt er dus meer en meer op dat we zullen te maken krijgen met de vluchtelingenproblematiek. *zucht*
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Merci nog es aan Charité om Dylan zijn splinter te verwijderen :mrgreen: Er was geen enkele dokter aanwezig en er ging zelfs geen briefje aan de deur wanneer de dokter terug was terwijl er wel spreekuur was. Charité heeft het enige juiste gedaan.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

ikke schreef:
Caligula schreef:Maar ik geloof toch dat Charité verpleegkunde heeft gestudeerd nee? Dus een splinter uithalen kan best wel tot haar mogelijkheden behoren denk ik.
Maar ze IS geen dokter en bijgevolg is ze niet bevoegd om zomaar een dokterskabinet binnen te stappen om dokter te spelen.
En zelfs al was ze in haar land wel dokter, dan nog is ze nog niet bevoegd om haar beroep hier uit te oefenen.
't Lijkt er dus meer en meer op dat we zullen te maken krijgen met de vluchtelingenproblematiek. *zucht*
Ik vind het vooral vreemd dat een dokter zomaar uit haar praktijk kan weglopen. Als een patiënt zoveel pijn heeft dat hij/zij niet meer kan wachten, dan kan die toch bij de spoed terecht? Als een dokter met een vrije consultatie bij elke dringende noodoproep zomaar weg kan, zou ik toch sterk overwegen om naar een andere huisarts te gaan. :razz:

En ik vermoed dat een routineklusje zoals een splinter uit een vinger trekken wel niet veel verschilt met het onze. Ze heeft geen injectie ingespoten of een zalfje aangesmeerd. Het was nog een vrij onschuldig karweitje en ze heeft Dylan er tenminste mee geholpen. :thumbup:

Het is toch vrij duidelijk waar ze naartoe willen? Charité heeft gestudeerd en heeft meer capaciteiten dan schoonmaken (niet dat het minderwaardig is, laat dat duidelijk zijn) maar krijgt gewoon geen kansen. Jammer genoeg strookt dat met de werkelijkheid. En wat is er eigenlijk mis met nieuwe en relevante thema's aansnijden? :denk:
Toch liever dat dan een verhaallijn die wel al 10 keer hebben gezien? :yup:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2
x 33
x 11
Contacteer:

Bericht door Duimelijntje »

hannanaske schreef:
ikke schreef:
Ik vind het vooral vreemd dat een dokter zomaar uit haar praktijk kan weglopen. Als een patiënt zoveel pijn heeft dat hij/zij niet meer kan wachten, dan kan die toch bij de spoed terecht? Als een dokter met een vrije consultatie bij elke dringende noodoproep zomaar weg kan, zou ik toch sterk overwegen om naar een andere huisarts te gaan. :razz:

En ik vermoed dat een routineklusje zoals een splinter uit een vinger trekken wel niet veel verschilt met het onze. Ze heeft geen injectie ingespoten of een zalfje aangesmeerd. Het was nog een vrij onschuldig karweitje en ze heeft Dylan er tenminste mee geholpen. :thumbup:

Het is toch vrij duidelijk waar ze naartoe willen? Charité heeft gestudeerd en heeft meer capaciteiten dan schoonmaken (niet dat het minderwaardig is, laat dat duidelijk zijn) maar krijgt gewoon geen kansen. Jammer genoeg strookt dat met de werkelijkheid. En wat is er eigenlijk mis met nieuwe en relevante thema's aansnijden? :denk:
Toch liever dat dan een verhaallijn die wel al 10 keer hebben gezien? :yup:
Ik heb zelf ervaring met zeker 3 huisartsen die hun praktijk achterlaten als ze opgeroepen worden voor een spoedgeval.
Toen mijn grootmoeder erg ziek was, kwam de huisarts ook, hij heeft toen direct ambulance gebeld. Natuurlijk kunnen ze zelf ook direct ambulance bellen, maar mensen hebben nu eenmaal een ander soort vertrouwen in de huisarts, blijkbaar
Natuurlijk niet fijn als je zit te wachten... Maar denk ik wel fijn als jij het spoedgeval bent :-)

Ik vond het eigenlijk vreemd dat Dylan zijn moeder niet naar zijn vinger wou laten kijken en Charité die hij niet kent en geen dokter is, die mocht er wel vrijwel direct naar kijken...
0 x
Gesloten