lord F. schreef:Die aflevering was blijkbaar van begin 1987 volgens IMdB. Toen moet ik zo'n 12 jaar geweest zijn.jessie V. schreef:Lord F. Hoe oud was je toen?
https://www.youtube.com/watch?v=JbH5ZRCA_CM
Toen mocht ik op zondagavond nog meekijken naar Het Pleintje, de voorloper van Thuis.
Ik heb op Wikipedia eens gekeken; Merlina startte in 1983 & eindigde in 1988. Vandaar dat ik er me er niet al te veel van herinner. Ik was gewoon nog een beetje te klein.
Thuis start al rond 20u10. Ik vind niet dat al wie jonger is dan 10, dan al in zijn/haar bed moet liggen, maar je kunt ze dan toch langzamerhand naar boven sturen. Tandenpoetsen, pyjama aandoen, beetje lezen,.... zodat ze dan toch rond half 9 kunnen slapen. Dat betekent dat ouders met kinderen uit die leeftijdsfase beter eventjes uitgesteld naar thuis kijken. En daar schort volgens mij het probleem: ze willen meteen kijken en laten hun kinderen maar mee volgen.
Als de soap gedaan is hebben ze weer tijd en moeten die kinderen wel gaan slapen. Maar zo werkt het niet; die kinderen hebben teveel schrik door wat er is gebeurd.
Kinderen vanaf een jaar of 10 zouden van mij mogen opblijven tot een uur of 9, en vanaf die leeftijd is het meer verantwoord om naar soaps te kijken. Ze snappen dan toch ook al iets beter waarover het allemaal gaat en wat zullen de verhaallijnen toch iets beter te begrijpen.