Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Captain Cuckoo schreef:Als die scène met het venijnige gepest over de gepikte slipjes er niet tussen was geplakt, was de overgang van "onhandelbare Emma" naar "menselijkere Emma" tenminste een beetje geloofwaardig geweest!
Ah nee; die scene was de aanleiding tot de uitbarsting van Stan en dat heeft Emma terug op haar positieve gebracht .
Volgens mij was die scene dus echt wel geloofwaardig en nuttig in het scenario.
Captain Cuckoo schreef:Als die scène met het venijnige gepest over de gepikte slipjes er niet tussen was geplakt, was de overgang van "onhandelbare Emma" naar "menselijkere Emma" tenminste een beetje geloofwaardig geweest!
Ah nee; die scene was de aanleiding tot de uitbarsting van Stan en dat heeft Emma terug op haar positieve gebracht .
Volgens mij was die scene dus echt wel geloofwaardig en nuttig in het scenario.
Ik vond dat de verhouding tussen oorzaak en gevolg niet klopte. Naar mijn aanvoelen leek bij Emma de haat zo erg diep te zitten toen zij zich uitputte om haar broer zo zwaar mogelijk te kwetsen met de slipjesaffaire, dat gewoon een boze reactie van Stan onvoldoende zou zijn voor een dergelijke ommekeer.
Dat weet ik niet. Ze is zodanig in de war dat ze iedereen pijn wil doen, ook haar broer en dan beseft ze opeens toch dat ze te ver is gegaan (een goed teken) en komt zich excuseren en dan stort ze toch voor een deel haar hart uit.
Ik vond het best wel geloofwaardig. Stan is altijd al bezorgd geweest om zijn zus, maar wederzijds is dat ook altijd zo geweest. Al laat ze het niet altijd merken en kan ze best gemeen doen tegen hem. Als het puntje bij paaltje komt en haar broer lijkt echt gekwetst, dan raakt het haar. In eerste instantie wou Emma weer een muurtje rond haar hebben en haar onkwetsbaar opstellen, tot ze doorhad dat ze te ver ging.
Het feit dat Stan zo onder de situatie leed zal haar ogen geopend hebben.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Ik had vooral het idee dat het woord 'slecht' de doorbraak gaf - 'waarom doe je zo slecht!' zei Stan - niet gemeen, niet naar, niet idioot, maar slecht. En dat was zo treffend gezien hun beider ervaring. Bang dat ze zelf slecht zijn. En degene die daar ook over inzit (en dat heeft ze afgeluisterd) gebruikt het vol onmacht. Pakkend dat.
Maar nu .... plannen ze samen de dood van Danny????
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Feit is dat Stan de enige is die bij Emma een doorbraak heeft kunnen forceren omdat ze hem zo diep kwetste (en mss wel juist daarom) En dan zien we door die pantser een gewoon angstig en verloren meiske die niet meer weet waar ze met haar miserie moet blijven. De vraag is natuurlijk:wat nu, gaat het genoeg zijn? Stan zou daar over moeten praten met Judith en/of Tom want hij weet nu waar Emma toch zo erg mee inzit. En Emma heeft het echt goed gezegd: ik voel mij vies. Dat zegt genoeg denk ik.
En ik heb twijfels bij de ommezwaai van Emma. Wie zegt er dat zij niet Stan probeert te manipuleren om Danny iets ergs aan te doen want ik vond het toch maar dreigend. Stan is toch ervan overtuigd dat hij slechte genen heeft dus Emma kan daarvan gebruik maken. Neen, ik vertrouw haar niet.
Ik vind het wel een beetje erg dat de hele goth look op die manier door het slijk wordt gehaald.
Ik kom zelf uit een metalmilieu. Niet iedereen loopt zo rond als een reflectie voor emotionele pijn.
martha schreef:En ik heb twijfels bij de ommezwaai van Emma. Wie zegt er dat zij niet Stan probeert te manipuleren om Danny iets ergs aan te doen want ik vond het toch maar dreigend. Stan is toch ervan overtuigd dat hij slechte genen heeft dus Emma kan daarvan gebruik maken. Neen, ik vertrouw haar niet.
Dat is inderdaad een mogelijke theorie. Het werd precies redelijk in de verf gezet. In Thuis meestal ook nooit zomaar zonder verdere redenen.
Ze veranderde wel erg snel van houding.