Dat Mayra liever niet met haar schoonmoeder onder een dak woont, begrijp ik ook heel goed hoor.
Het is alleen dat het inderdaad aan Ann-Mayra was om te verhuizen dan, en dat ik dat eeuwige gezeur van Mayra wel een beetje heel erg beu gehoord ben.
Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Mayra het wel prima geregeld vindt zo: een groot huis en een mooi atelier onder haar derrière, een vriendin die haar in alles volgt, en de enige "stoorzender" die haar ooit een weerwoord gaf, ver weg in Italië. En als je dan ziet wat ze allemaal heeft uitgehaald (en kapot gemaakt) om dat voor elkaar te krijgen...
Ik dacht in eerste instantie dat ze een vlotte, zelfstandige vrouw was. Maar haar gangen gedurende de afgelopen seizoenen, laten hoe langer hoe meer een egoïste zien die over de rug van anderen koste wat kost haar zin wil krijgen. Haar opmerking gisteren over Marianne (dat die het toch weer goed voor elkaar had, met een rijke man en een grote villa), sprak in mijn ogen boekdelen. Ann vroeg zich af of Mayra jaloers was, en ik denk dat ze niet eens zo ver naast de waarheid zat met die terloopse opmerking...