Emma Van Damme (Elise Roels)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Emma Van Damme (Elise Roels)

Bericht door Captain Cuckoo »

martha schreef:Onbeschoft : zo vond ik haar gedrag :thumbdown: :thumbdown:
Weer zo'n moment waarop ik mij afvraag wie dat meisje opgevoed heeft... :shhh:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Wacht tot ze haar veel te braaf broertje gaat belachelijk maken bij haar vriendin van de voetbal ....een bitch is ze geworden :twisted:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik zou daar toch niet zo zwaar aan tillen hoor. Haar gedrag was ongepast,Ok. Maar welke tiener heeft er af en toe geen ongepast gedrag? We mogen tieners niet als volwassenen zien want dat zijn ze niet. En we mogen ook niet ons volwassenen oordeel projecteren op de tieners.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

nounake schreef:Wacht tot ze haar veel te braaf broertje gaat belachelijk maken bij haar vriendin van de voetbal ....een bitch is ze geworden :twisted:
En waarom zou dat dan wel doen??? Er is toch niets dat er op wijst dat ze haar broer iets kwalijk neemt?
Caligula schreef:Ik zou daar toch niet zo zwaar aan tillen hoor. Haar gedrag was ongepast,Ok. Maar welke tiener heeft er af en toe geen ongepast gedrag? We mogen tieners niet als volwassenen zien want dat zijn ze niet. En we mogen ook niet ons volwassenen oordeel projecteren op de tieners.
Inderdaad. Als ik sommige van de reacties hier lees vraag ik mij soms af: wij zijn toch ook allemaal zo jong geweest? Wij hebben ook allemaal de levensfase 0-20 jaar meegemaakt alvorens we "volwassen" zijn geworden. Dan moeten we toch wel weten hoe een vijtienjarige zich kan gedragen.
0 x
Summer85
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Summer85 »

Wat een trutsel....
Marianne is nooit echt jaloers geweest op Hélène vind ik, ze werd er alleen lastig van dat Hélène Marianne altijd opstookte zonder dat iemand er iets van merkte. Emma moet inderdaad eens leren dat de wereld niet om haar draait; hoewel je dat als 15 jarige wel denkt natuurlijk
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Het ligt er gewoon aan welke 15-jarige je voor je hebt, denk ik... :)
Zelf kan ik me ook helemaal niet in dat brutale gedrag van Emma vinden, omdat ik zo gewoon niet opgevoed ben en die behoefte om mezelf af te zetten tegen alles en iedereen, nooit gevoeld heb, ook niet toen ik Emma's leeftijd had. Maar het ene karakter is gewoon het andere niet. Je ziet dat grote verschil ook tussen Emma en Stan. Die laatste heeft hetzelfde te horen gekregen als zijn zusje, maar reageert daar helemaal anders op.

Dus ja, ook ik weet hoe een vijftienjarige zich kan gedragen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het in alle gevallen goedkeur... ;)
Laatst gewijzigd door Christel op ma 26 okt 2015, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Christel schreef:Het ligt er gewoon aan welke 15-jarige je voor je hebt, denk ik... :)
Zelf kan ik me ook helemaal niet in dat brutale gedrag van Emma vinden, omdat ik zo gewoon niet opgevoed ben en die behoefte om mezelf af te zetten tegen alles en iedereen, nooit gevoeld heb. Maar het ene karakter is gewoon het andere niet. Je ziet dat grote verschil ook tussen Emma en Stan. Die laatste heeft hetzelfde te horen gekregen als zijn zusje, maar reageert daar helemaal anders op.

Dus ja, ook ik weet hoe een vijftienjarige zich kan gedragen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het in alle gevallen goedkeur... ;)
Revolteren? Niks op tegen als het met een minimum aan wederzijds respect gebeurt: woord en wederwoord. Toch al zelf vastgesteld dat steeds meer mensen (niet alleen piepjonge) zodanig overtuigd zijn van hun grote gelijk, dat ze zich afsluiten voor ieder tegenargument. Die blijven levenslang met oogkleppen lopen, recht richting muur.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Christel schreef:Het ligt er gewoon aan welke 15-jarige je voor je hebt, denk ik... :)
Zelf kan ik me ook helemaal niet in dat brutale gedrag van Emma vinden, omdat ik zo gewoon niet opgevoed ben en die behoefte om mezelf af te zetten tegen alles en iedereen, nooit gevoeld heb, ook niet toen ik Emma's leeftijd had. Maar het ene karakter is gewoon het andere niet. Je ziet dat grote verschil ook tussen Emma en Stan. Die laatste heeft hetzelfde te horen gekregen als zijn zusje, maar reageert daar helemaal anders op.

Weer kan ik het niet laten om de wijsheid van deze opmerkingen te feliciteren ! wat een chance dat er zo iemand op een forum zit ! Ik meen het echt hé , helemaal niet ironisch :clap: :clap: :clap: :clap:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk toch dat Emma wel iets meer ellende heeft meegemaakt dan Stan, al heeft hij wel erg met haar mee geleefd. Denk maar aan haar ervaringen met Danny. Hoe oud was ze toen? En het is nog niet voorbij. Straks komt de rechtszaak eraan en moet ze weer door alle ellende heen. Of dat niet niks is. Ze is gewoon aan het eind van haar latijn en veel adequate hulp krijgt ze ook niet.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Summer85 schreef:Wat een trutsel....
Marianne is nooit echt jaloers geweest op Hélène vind ik, ze werd er alleen lastig van dat Hélène Marianne altijd opstookte zonder dat iemand er iets van merkte. Emma moet inderdaad eens leren dat de wereld niet om haar draait; hoewel je dat als 15 jarige wel denkt natuurlijk
Wel dat weet ik zo nog niet. Het was altijd een strijd tussen de twee "oma's" om de beste cadeautjes aan de kinderen te geven uit pure jaloezie van beide kanten.
Christel schreef:Dus ja, ook ik weet hoe een vijftienjarige zich kan gedragen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het in alle gevallen goedkeur... ;)
Ik keur het ook niet goed, maar ik begrijp het wel.
En ik ga jullie echt niet vertellen hoe ik me als 15-jarige gedroeg! :whistle:
0 x
Potentia Principatum
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

Er bestaan ook geen handleidingen hoe je met dergelijke situaties en emoties moet omgaan maar toch kan je zonder dat je het zelf weet je boekje te buiten gaan en dit is in Emma haar geval nu wel zo.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jessie V. schreef:Ik denk toch dat Emma wel iets meer ellende heeft meegemaakt dan Stan, al heeft hij wel erg met haar mee geleefd. Denk maar aan haar ervaringen met Danny.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar in het geval van Danny was het ook al zo dat hij de kans zag om misbruik van haar te maken omdat ze door haar dwarse gedrag achter Judith's rug om contact zocht met hem. Ook toen wilde Emma niks van haar moeder weten, was ze tegendraads en luisterde ze niet. Toen was dat omdat haar vader gestorven was - iets waar Stan net zo goed mee zat en ook toen compleet anders op reageerde. Waar hij een paar keer gooide met deuren en keiharde muziek opzette, besloot Emma om zich af te sluiten van haar familie en zich tegen hen af te zetten. Wat ze nu dus weer doet...

Ook ik begrijp heel goed dat ze het moeilijk heeft, hoor, daar gaat het zeker niet om. Maar Emma is volgens mij het punt waarop je het gewoon even op z'n beloop moet laten, al lang voorbij. Als ze haar maar laten doen, zou het nog wel eens veel slechter af kunnen lopen met haar...
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk niet dat je zulke ervaringen even op hun beloop moet laten. Ik ken mensen die daar op hun zeventigste nog mee worstelen. En mensen die totaal de weg kwijt zijn geraakt door sexueel misbruik in hun jeugdjaren. En die deden toch wel ergere dingen dan een cadeau weigeren van de heilige Marianne.
Doen meisjes van 14 niet dat precies wat hun moeder verbiedt? Is het een beetje haar eigen schuld? ik dacht het niet.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

zanacht schreef:maar toch kan je zonder dat je het zelf weet je boekje te buiten gaan en dit is in Emma haar geval nu wel zo.
Juist, zonder dat je het zelf weet. Een goede definitie van een tiener zou ik zeggen. (alhoewel dat dit bij volwassenen ook wel voorkomt...)
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Het gaat ook niet om het geweigerde cadeau van de "heilige Marianne", maar het gaat vooral om de manier waarop ze dat weigerde en wat er achter dat gedrag schuilt. Gedrag wat Emma altijd vertoont als ze met de situatie geen blijf weet, niet alleen na de gebeurtenissen met Danny...
Meisjes van 14 doen zeker niet altijd precies wat hun moeder verbiedt, dat ligt aan welk meisje van 14 het betreft. Dat wilde ik maar zeggen. ;)
0 x
Plaats reactie