Dat denk ik ook wel.Christel schreef:Maar dat laatste is wel de reden dat ik blijf geloven dat Marianne's eerste verklaring het dichtst bij de waarheid zat...
William Degreef (Luk De Koninck)
- zanacht
- Poster rang 2
Re: William Degreef (Luk De Koninck)
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Juist. Bloed spuit er niet uit als een fonteintje, hoe graag ze dat ook in films laten zien. Het grootste deel blijft binnen, maar het bloedt wel natuurlijk.heidiw schreef:Niet noodzakelijk, bij een steekwonde spat het bloed er echt niet uit zoals in horrorfilms, zelfs niet als een slagader geraakt is. Marianne zat m.i. onder het bloed omdat ze de briefopener uit de wonde getrokken heeft en daarbij contact gehad heeft met het lichaam. William en Hélène stonden op afstand toe te kijken en bleven proper.
Of marianne gestoken heeft weten we niet maar ze heeft het wapen wel uit de wonde getrokken en het bloed proberen te stelpen, that's it.
Nu als het de William is die gestoken heeft moet ik zijn koelbloedigheid wel bewonderen. Hij komt daar binnen, ziet en pakt de briefopener en plof... Ge moet het maar doen hé. En dan zou ik zeggen gaat het toch eerder tussen Marianne en Helène en de arme Geert is daar dan tussen komen staan (had hij niet moeten doen) en tja...
0 x
Potentia Principatum
-
- Nog geen rang
- Contacteer:
Ik vond ook dat William later kwam opdagen, maar inderdaad dat hebben we niet echt duidelijk gezien. Het is een indruk. Wat ik me wel afvraag, wat gaat de politie zeggen als hij plots zijn verklaring komt veranderen... Dat lijkt me toch ook wel raar dat je eerst zegt, ik heb gezien dat Marianne gestoken heeft en dan weken later komt hij af dat Marianne het niet gedaan heeft???
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Idd, erg zuiver zou dat niet klinken, temeer daar hij zo overtuigend was.
En het zou de onderzoekers wel eens kunnen doen twijfelen aan de geloofwaardigheid van onze vriend en dat ze een beetje gaan graven.
En het zou de onderzoekers wel eens kunnen doen twijfelen aan de geloofwaardigheid van onze vriend en dat ze een beetje gaan graven.
0 x
Potentia Principatum
- Caligula
- Poster rang 5
Het is toch een heerlijke echte slechterik hé! Eerst zo slijmerig doen tegen Marianne en dan de kleinkinderen in het oog gaan houden met een telefoontje naar Helène juist op het moment dat die iets wou zeggen tegen Tom. Als dat geen soap is ken ik er niks meer van!

0 x
Potentia Principatum
- Amiche
- Poster rang 2
Nog even over Mariannes uitspraak dat William alles gezien zou hebben (ik weet niet meer of ze dat zei en met hoeveel woorden), wat wij zagen is dat ze met haar rug naar de deur zat, helemaal in trance, maar gefocussed op Geert. Die was op dat moment teveel van de wereld om ook maar iets gezien te hebben.
Tenzij inderdaad William binnen is gekomen terwijl ze nog aan het 'vechten' waren met zijn 3en, dan komt de mogelijkheid dat W wel gestoken heeft ineens dichterbij.
Ik heb nog even het einde van de finale gekeken en dan zie je dat Helene bij het buro staat nadat Geert ze uit elkaar heeft gehaald, terwijl Marianne nog op de behandeltafel ligt. Helene kon dus op dat moment bij het mes, terwijl Geert met zijn rug naar haar toe staat.
Daarna (even naar Luc) zie je de fam. in de keuken reageren op een gil van H. en staat W al te bellen in de gang als zij langs hem naar binnen gaan. Het is dus heel goed mogelijk dat W binnenkwam terwijl G nog midden in de kamer staat en het past eerder bij hem dan bij H om dat mes te pakken.
OK, genoeg weer even.
Tenzij inderdaad William binnen is gekomen terwijl ze nog aan het 'vechten' waren met zijn 3en, dan komt de mogelijkheid dat W wel gestoken heeft ineens dichterbij.
Ik heb nog even het einde van de finale gekeken en dan zie je dat Helene bij het buro staat nadat Geert ze uit elkaar heeft gehaald, terwijl Marianne nog op de behandeltafel ligt. Helene kon dus op dat moment bij het mes, terwijl Geert met zijn rug naar haar toe staat.
Daarna (even naar Luc) zie je de fam. in de keuken reageren op een gil van H. en staat W al te bellen in de gang als zij langs hem naar binnen gaan. Het is dus heel goed mogelijk dat W binnenkwam terwijl G nog midden in de kamer staat en het past eerder bij hem dan bij H om dat mes te pakken.
OK, genoeg weer even.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
William is misschien een slechterik, maar wel een snelle slechterik. Geen flauw idee hoever de gevangenis zich van het voetbalveld bevindt, maar ik verdenk William toch weer van lichtsnelheid bij zijn verplaatsing.
0 x
-
- Poster rang 1
Vergeet niet dat Tom ook van de gevangenis naar het notariaat is moeten gaan he 

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Het is nu eenmaal een snelle vent hé...En de 25 minuten van een episode bedekken natuurlijk wel een dag (en soms zelfs een nacht alhoewel we daar nooit veel van te zien krijgen).
Maar dat William idd met zijn "lichtsnelheid" wel eens zelf gestoken zou kunnen hebben blijft voor mij een mogelijkheid en dan staat hij daar idd te bellen naar...de politie? De man is idd zeer snel!
Maar dat William idd met zijn "lichtsnelheid" wel eens zelf gestoken zou kunnen hebben blijft voor mij een mogelijkheid en dan staat hij daar idd te bellen naar...de politie? De man is idd zeer snel!
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Marianne zei dat meteen in de eerste aflevering van dit seizoen, toen Hélène riep dat Marianne haar man vermoord had.Amiche schreef:Nog even over Mariannes uitspraak dat William alles gezien zou hebben (ik weet niet meer of ze dat zei en met hoeveel woorden), wat wij zagen is dat ze met haar rug naar de deur zat, helemaal in trance, maar gefocussed op Geert. Die was op dat moment teveel van de wereld om ook maar iets gezien te hebben.

En ja, toen de feiten gebeurd waren was Marianne helemaal van de wereld, maar als William volgens haar alles gezien heeft, dan moet hij inderdaad al tijdens die ruzie binnen zijn gekomen.
Het is ook zeker mogelijk dat William gestoken heeft, hoor, maar dan zou ik persoonlijk toch verwachten dat Marianne ontzettend geschrokken zou zijn van hem. En niet dat ze als eerste reactie zou zeggen dat hij toch alles gezien heeft en moest uitleggen dat zij niet gestoken heeft. Dat kan ik gewoon niet echt met elkaar rijmen...

Maar goed, er zijn inmiddels al zoveel twists aan het verhaal gegeven door nachtmerries, (valse) verklaringen en gaten in de beelden en tijd, dat we het maar gewoon af moeten wachten, denk ik. In principe kan het nog alle kanten uit...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5
Dat is waar natuurlijk maar ondertussen zit William wel met het steeds maar acuuter wordende probleem van Helène en dat zou wel eens zijn Nemesis kunnen worden. Kan hij haar nog onder controle houden? En dan heb je Tom die wel heel vreemd keek bij het telefoontje van Helène. Ik denk dat Tom voelt dat er iets niet goed zit.
0 x
Potentia Principatum
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
En dan te bedenken dat William tegelijk ook nog rijke Toscaanse wijnboer is in bijberoep. Mij een raadsel hoe hij dat allemaal gedaan krijgt. Multitasken? 

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Een snelle man zoals ik al zei, maar dat toscaanse wijnboeren, tja weet ik toch zo niet...
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 2
Spannend, dat telefoontje van Helene naar Tom en zegt dat dan dat zij hem moet spreken. Tom weg en ik stel me voor dat William het in zijn broek deed op 't eigenste moment maar hij hield na een minimale trilling zijn pokerface intact.
Hij zit in val want Helene stort in. Staat die op dat voetbalveld nog eens Helene de stuipen op het lijf te jagen.
Nogmaals, deze coole leperd heeft geen verstand van vrouwen, laat staan van feeksen die grootmoeder zijn.
Spannend einde, goed dat het geen vrijdagavond was
Hij zit in val want Helene stort in. Staat die op dat voetbalveld nog eens Helene de stuipen op het lijf te jagen.

Nogmaals, deze coole leperd heeft geen verstand van vrouwen, laat staan van feeksen die grootmoeder zijn.
Spannend einde, goed dat het geen vrijdagavond was

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Ja,idd William heeft een groot probleem met Helène, want zij wordt onvoorspelbaar en dat kan nu eenmaal niet in een plan.
En ik weet ook niet goed of iets aan de kleinkinderen doen wel een goed plan is want dan gaat Helène helemaal door het lint gaan. William heeft hier wel een groot probleem hoor.
En ik weet ook niet goed of iets aan de kleinkinderen doen wel een goed plan is want dan gaat Helène helemaal door het lint gaan. William heeft hier wel een groot probleem hoor.
0 x
Potentia Principatum