William Degreef (Luk De Koninck)

Gesloten
Jonistroobants
Nog geen rang

Re: William Degreef (Luk De Koninck)

Bericht door Jonistroobants »

Caligula schreef:Ik ben ook akkoord dat het allemaal onmogelijk vanaf het begin gepland kan zijn want er zijn gewoon teveel toevalligheden die niet te voorzien waren. Blijft wel het feit natuurlijk dat "William" ons Marianneke aan zee "herkende". Is het dan vandaar gestart?
Dus moet William op zijn minst geweten hebben wie Marianne was. En hoe kon hij dat nu weten? Van Helène? Dat vind ik weinig waarschijnlijk, zij weet niks over Marianne's jeugdjaren. Dus moet hij het van iemand anders geweten hebben. Van de echte William dan die mss begraven ligt in de toscaanse wijngaarden? Dat zou dan wel willen zeggen dat Henri echt Henri is en dat hij zowat alles van de echte William te weten is gekomen door geduldig te luisteren.
Misschien waren Henri en William vrienden en heeft William Henri zowat alles verteld over vroeger... Henri vermoord William waarna hij zijn identiteit overneemt..?
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Hij kan niet hard genoeg in de polsen knijpen van die moordenares :twisted:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Maar beste mensen! Als we uitgaan van bewuste identiteitsroof en zelfs moord van de echte William, dan moet er toch een hele goede reden zijn om zover te gaan? En bovendien al heel wat jaren geleden begonnen. En dat allemaal voor Marianne?
a) dat is een planning, die niet logisch is om dat Marianne nou ook weer niet zo belangrijk, rijk, interessant is (zeker niet voor ze met de dokter trouwde)
b) als het gebruik maken is van samenloop van omstandigheden kan je een dergelijke aktie niet ineens in elkaar draaien.

Voor William om er succes van te maken (zover je dat zo kunt noemen) is het het meest logisch dat ie gewoon de echte W. is en mogelijk via Helene erachterkwam hoe het met Marianne zat en toen zijn slag begon te slaan.
Misschien hadden ze allebei wel hun eigen plannetjes en was er nooit echt een grote samenzwering die zowel Geert als Marianne moest uitkleden.

Blijft de vraag wat W. dan 'allemaal gedaan heeft' voor H. Misschien bedoelt hij wel gewoon het helpen met Geert in te palmen. Pas in 2e instantie bedacht hij een plan voor zichzelf en werd H. dus ook minder interessant.

Maar goed, dat is speculeren en dat mag hier eigenlijk niet he?
Zal het er gauw bij laten :silent:
:lol:
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Crackers schreef:Hij kan niet hard genoeg in de polsen knijpen van die moordenares :twisted:
Wel, het kan nog altijd dat William het zelf gedaan heeft hé.
En wat het inpalmen van Geert betreft door Helène, tja daar hebben we het raden naar of W. daar iets mee te maken had..
Er is eigelijk maar een ding zeker voor het moment en dat is dat de moord op Geert zo niet gepland was, dat was een pure paniekreactie, niks gepland. Maar dat W. en H. plannen hadden dat staat wel vast, nu of ze dezelfde plannen hadden dat is een ander paar mouwen.
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Caligula schreef:Wel, het kan nog altijd dat William het zelf gedaan heeft hé.
Dat is inderdaad een mogelijkheid die we niet over het hoofd mogen zien, vind ik.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

De moord op Geert was niet gepland, en Hélène en William moesten improviseren. Zij reageerden op een verschillende manier op de gevolgen. Dat Hélène nu openlijk uiting geeft aan haar gevoel van paniek en wroeging, had William -verrassend genoeg- totaal niet voorzien. Vanaf nu is zij een potentieel gevaar voor hem.
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Juist, zij is een potentieel gevaar voor hem gezien zijn paniek in het huis van Marianne.
Beseft die stomme trees dat zij hem nu in haar macht heeft ? Voor 't zelfde geld
zegt ze bij de politie dat hij gestoken heeft maar hij is in staat haar " uit te schakelen ".
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Zo overdreven onderdanig en lief hij in 't begin was , zo fel overdreven slecht wordt hij nu neergezet :shock: ik vind het eerlijk wel TE ...
0 x
Jonistroobants
Nog geen rang

Bericht door Jonistroobants »

satine schreef:
Dat is inderdaad een mogelijkheid die we niet over het hoofd mogen zien, vind ik.
William/Henri kan het idd zelf gedaan hebben maar dan zou Marianne toch verklaard hebben dat hij zou gestoken hebben Marianne kennende zegt ze toch altijd wat ze denkt zeker als zij dan nog is de schuld krijgt
0 x
Summer85
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Summer85 »

Lijkt me ook bizar dat ze nu ineens privégesprekjes gaan voeren in de gang van het huis van marianne, waar Ann alle momenten kan passeren. En ik ga volledig akkoord met Nounake, ineens is William wel heel erg psychotisch e :wtf:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 930
x 1489

Bericht door heidiw »

nounake schreef:Zo overdreven onderdanig en lief hij in 't begin was , zo fel overdreven slecht wordt hij nu neergezet :shock: ik vind het eerlijk wel TE ...
Maar dat zijn nu wel de kenmerken van psychopathie/sociopathie hé. Meestermanipulators die het schijnbaar met iedereen goed kunnen vinden maar wel over lijken gaan om een bepaald doel te bereiken, zonder ook maar een schijntje van een geweten . En het ergste is, niemand gelooft hun slachtoffers want oh wat zijn het toch charmeurs.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Jonistroobants schreef:
satine schreef:
William/Henri kan het idd zelf gedaan hebben maar dan zou Marianne toch verklaard hebben dat hij zou gestoken hebben Marianne kennende zegt ze toch altijd wat ze denkt zeker als zij dan nog is de schuld krijgt
Dat denk ik ook, zeker als ze dan ook nog eens helemaal over haar toeren is, wat toen echt wel het geval was.
Ik denk dat die eerste verklaring van Marianne nog het dichtst bij de waarheid zat...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

nounake schreef:Zo overdreven onderdanig en lief hij in 't begin was , zo fel overdreven slecht wordt hij nu neergezet :shock: ik vind het eerlijk wel TE ...
Dat doen ze altijd in Thuis hé. Eerst lief en vriendelijk en dan...boem! (Swerts,Mike,Guy etc). We hadden sinds lang geen echte slechterik meer gehad.
En bij mijn weten heeft Marianne toen nooit gezegd dat Helène het gedaan had hé. Ze heeft alleen gezegd dat Helène haar wou vermoorden en dat zij (Marianne) het niet gedaan heeft. That's all. Dus William zou het wel degelijk kunnen gedaan hebben.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Caligula schreef:
Dat doen ze altijd in Thuis hé. Eerst lief en vriendelijk en dan...boem! (Swerts,Mike,Guy etc). We hadden sinds lang geen echte slechterik meer gehad.
En bij mijn weten heeft Marianne toen nooit gezegd dat Helène het gedaan had hé. Ze heeft alleen gezegd dat Helène haar wou vermoorden en dat zij (Marianne) het niet gedaan heeft. That's all. Dus William zou het wel degelijk kunnen gedaan hebben.
Marianne, Hélène of William hebben het gedaan. Ik zie Geert nog geen harakiri plegen met zijn briefopener om beide dames eventjes te doen zwijgen.
0 x
Loesje
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door Loesje »

Maar waarom zegt Marianne niet wie het gedaan heeft? (OF heeft ze dat wel gezegd?)
0 x
Gesloten