Frank Bomans (Pol Goossen)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
ikke
x 435

Re: Frank Bomans (Pol Goossen)

Bericht door ikke »

jessie V. schreef:Als het echt zo erg blijkt te zijn als de artsen vermoeden, dan is Luc echt geen patiënt om door wie dan ook thuis te worden verpleegd.
Zo is't maar net! Ik dacht dat Frank toch ietsje meer verstand had. :mrgreen:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ho, je zou er van verschieten wat dokters allemaal aan familie vertellen hoor.
Maar je hebt wel gelijk, ofwel is Luc's rol uitgespeeld en leeft hij voort als een plant (met spoedig overlijden hopen we dan) ofwel komt hij terug boven water. Thuis is Thuis hé, we will see.
0 x
Potentia Principatum
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

jessie V. schreef:Als het echt zo erg blijkt te zijn als de artsen vermoeden, dan is Luc echt geen patiënt om door wie dan ook thuis te worden verpleegd.
Na de uitzending van vandaag lijkt het bijna alsof gij Frank overtuigd hebt :clap: :thumbup:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Hij heeft zijn verstand terug gekregen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

jessie V. schreef:Hij heeft zijn verstand terug gekregen.
Daar lijkt het wel op! En hopelijk blijft dat zo, want hoewel ik zijn woorden van vanavond heel mooi vond, kon ik me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat zijn plotse "heldere ingeving" ook wel gewoon een beetje te maken had met zijn hekel aan ruzie met Simonne... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Ik vind de gangbare trend die hier heerst over planten wel wat schrikwekkend. Het is Franks broer. Het is dan toch normaal dat hij Luc niet zomaar aan zijn lot wil overlaten.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Crackers schreef:Ik vind de gangbare trend die hier heerst over planten wel wat schrikwekkend. Het is Franks broer. Het is dan toch normaal dat hij Luc niet zomaar aan zijn lot wil overlaten.
Dat heeft alles te maken met gezond verstand. Iemand die helemaal niets meer zelfstandig kan, is best af in een instelling waar men ervaring heeft met "planten". Niemand is verplicht om die mens dan helemaal aan z'n lot over te laten, hé, Je kan die dagelijks bezoeken en eventueel samen dingen doen die nog mogelijk zijn, zonder dat je eigen leven helemaal om zeep is.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Als hij (en Lowie) echt "het beste" wilde voor Luc, zou iemand hem moeten vertellen dat opname en verzorging in een ongeschikte woning door mensen die daar niet de minste ervaring noch opleiding hebben gehad, niet echt "het beste" voor de patiënt is.
0 x
Frazer
Nog geen rang

Bericht door Frazer »

Ik huiver ook steeds van de vergelijking dat iemand "wegsteken" (in een rusthuis, instelling, ...) gelijk staat met hem of haar in de steek laten. Precies of dat is een Middeleeuwse vergeetput :mad:

Ik denk dat zonder kennis zo iemand in huis halen meer kwaad dan goed doet voor de patiënt. Je kan met liefde veel opvangen, maar niet alles.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Allez, straks zitten Luc en Yvette samen in Winterlicht. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Frank kennende heeft hij er zeker nog niet gedacht hoe koleriek Lowieke zal reageren als die hoort dat papa Luc niet in huize Bomans terecht kan voor levenslange opvang. Dat gaat nog vonken geven. :think:
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

Frank beseft niet goed dat als hij Luc zou opvangen er steeds iemand 24 uur op 24 altijd aanwezig moet zijn. Gaat hij dan zijn job opgeven of zou Simonneke de taxi's moet opgeven? En zou Lowie af en toe op zijn papa(a) moeten babysitten als Luc en Simonne eens iets samen willen doen? En gaat hij Jana dan zomaar laten vertrekken.
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

Toch wel schoon van Frank hoe hij zo met Yvette inzit. :clap:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Frank mag het inderdaad moeilijk hebben. Ik kan me voorstellen dat het geen bekentenis is waarbij je even schrikt, je schouders ophaalt en denkt: "ach, dan is dat maar zo!"
Maar Frank is meer van het principe: "als ik doe alsof het er niet is, dan is er ook geen probleem."
Héél frustrerend voor Simonne natuurlijk, want zij wil er wél over praten.
En op termijn lost het ook helemaal niets op want Franky zal doorzetten.
Frank zal het toch moeten aanvaarden want anders straft hij er alleen maar zichzelf mee.
Hij mist zijn kind en dat heeft hij in het verleden maar al te vaak laten blijken.
En bekijk het ook eens uit het vanuit Franky's standpunt:
Die kan er ook niets aan doen.

Wat wel een contradictio in terminis is, is dat zijn broer die al van alles op zijn kerfstok heeft wél op krediet mag rekenen. :confusion-shrug:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 936
x 1498

Bericht door heidiw »

zanacht schreef:Frank beseft niet goed dat als hij Luc zou opvangen er steeds iemand 24 uur op 24 altijd aanwezig moet zijn. Gaat hij dan zijn job opgeven of zou Simonneke de taxi's moet opgeven? En zou Lowie af en toe op zijn papa(a) moeten babysitten als Luc en Simonne eens iets samen willen doen? En gaat hij Jana dan zomaar laten vertrekken.
Inderdaad. Ik ben zelf verpleegkundige en veroordeel niemand die dit wil doen maar ik zou het zeker ook niemand aanraden zo'n zware zorg op zich te nemen. Mensen doen dit echt met de beste bedoelingen en zeker met enorm veel liefde voor de patiënt, maar gaan er vroeg of laat zelf onderdoor. Het is zowel fysiek als psychisch een heel zware opdracht, 24/24 thuis zijn of vervanging hebben, meerdere keren per dag een thuisverpleegkundige die langskomt, zelf sondevoeding aanschakelen en spoelen, pampers verversen en dan spreken we nog niet van de aanpassingen aan de woning. Zoals gezegd, velen voelen zich door liefde voor de patiënt geroepen om het te doen, maar evenveel moeten na een tijd toegeven dat het niet meer lukt.
0 x
Plaats reactie