Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
Hoe ze het nog 'opnam' voor Marianne bij haar kleinkinderen.
-"er wordt nogal wat geroddeld op school"
-"maar het is geen roddel, sommige mensen hun stoppen kunnen gewoon doorslaan" <= Ik weet niet meer precies hoe ze het zei, maar het was héél voorzichtig.
Emma antwoordde dan: zoals papa!
-"er wordt nogal wat geroddeld op school"
-"maar het is geen roddel, sommige mensen hun stoppen kunnen gewoon doorslaan" <= Ik weet niet meer precies hoe ze het zei, maar het was héél voorzichtig.
Emma antwoordde dan: zoals papa!
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
-
xJxLxTx
- Nog geen rang
Ja oma Helene is even grote crimineel als papa Kurt. Salut! 
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Oma Helène is een veel grotere crimineel dan haar zoon. Die was impulsief, zij is koel en berekend.xJxLxTx schreef:Ja oma Helene is even grote crimineel als papa Kurt. Salut!
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5

- x 1665
- x 2570
Maar zij is wel doorgaans nuchter, wat van haar zoon niet kon gezegd worden.Caligula schreef:Oma Helène is een veel grotere crimineel dan haar zoon. Die was impulsief, zij is koel en berekend.xJxLxTx schreef:Ja oma Helene is even grote crimineel als papa Kurt. Salut!
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Dat is net wat ik bedoelde. Het gaat hem niet alleen over drank. Zelfs nuchter was Kurt impulsief, Helène nooit.satine schreef:Maar zij is wel doorgaans nuchter, wat van haar zoon niet kon gezegd worden.Caligula schreef:Oma Helène is een veel grotere crimineel dan haar zoon. Die was impulsief, zij is koel en berekend.xJxLxTx schreef:Ja oma Helene is even grote crimineel als papa Kurt. Salut!
0 x
Potentia Principatum
-
lord F.
- Poster rang 5

Ja idd, Kurt was op zich geen crimineel en z'n acties kwamen niet uit de lucht vallen. Die hadden wel een oorzaak.Caligula schreef:Dat is net wat ik bedoelde. Het gaat hem niet alleen over drank. Zelfs nuchter was Kurt impulsief, Helène nooit.satine schreef:Maar zij is wel doorgaans nuchter, wat van haar zoon niet kon gezegd worden.Caligula schreef:Oma Helène is een veel grotere crimineel dan haar zoon. Die was impulsief, zij is koel en berekend.xJxLxTx schreef:Ja oma Helene is even grote crimineel als papa Kurt. Salut!
Bij Hélène is het moord met voorbedachte rade.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Caligula
- Poster rang 5

Wel dat weet ik nu ook weer niet. Helène die in paniek naar Marianne stoof om haar GSM te recupereren kon toch niet weten dat Geert er achteraan zou komen? En het eigelijke gevecht in de praktijk hebben we nooit gezien.lord F. schreef:Bij Hélène is het moord met voorbedachte rade.
Nu dat Helène iets van plan was met Geert dat is duidelijk maar dat het daar zo zou lopen kon ze moeilijk voorzien.
0 x
Potentia Principatum
-
Soapseut
- x 435
Zonder die briefopener had Hélène toch serieus creatief mogen zijn. Iemand vermoorden is nu toch niet zo simpel. En ook, stel dat Geert gewoon een prikwondje had, dan had hij het kunnen navertellen...
Ik snap er eigenlijk niks van. Gezien het moordwapen, lijkt het eerder impulsief. En Geert had het kunnen overleven, zo'n briefopener is gevaarlijk, maar niet noodzakelijk dodelijk.
Ik begin te denken dat Marianne het toch gedaan heeft, in een vlaag van zinsverbijstering, en dat ze nu een black-out heeft. Hélène is een koele kikker, die zou Geert op een geplande manier ombrengen, niet al improviserend met een briefopener waarvan ze niet eens wist dat die er lag.
Ik snap er eigenlijk niks van. Gezien het moordwapen, lijkt het eerder impulsief. En Geert had het kunnen overleven, zo'n briefopener is gevaarlijk, maar niet noodzakelijk dodelijk.
Ik begin te denken dat Marianne het toch gedaan heeft, in een vlaag van zinsverbijstering, en dat ze nu een black-out heeft. Hélène is een koele kikker, die zou Geert op een geplande manier ombrengen, niet al improviserend met een briefopener waarvan ze niet eens wist dat die er lag.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Die vlaag van zinsverbijstering kan ook voor Hélène gelden natuurlijk, die door Marianne nogal plotseling in een hoek gedreven werd toen die daar met haar gsm stond te zwaaien terwijl Geert onverwacht binnen kwam.
Het plan waar zij en Henri al zo lang aan werkten, had daar op een hik en een zucht om zeep geweest kunnen zijn als Geert naar Marianne geluisterd had en in Hélène's telefoon gekeken had...
Ik geloof ook zeker niet dat Hélène die moord nu al gepland had en denk dus ook zeker dat het in paniek gebeurd is. De reden dat ik toch blijf denken dat Hélène gestoken heeft, is omdat Marianne vooral bezig was met die telefoon om haar gelijk te bewijzen tegenover Geert. Hélène was de enige die er baat bij had om iemand per direct de mond te snoeren, in dit geval met een toevallig gevonden briefopener die daar voor het pakken lag...
Het plan waar zij en Henri al zo lang aan werkten, had daar op een hik en een zucht om zeep geweest kunnen zijn als Geert naar Marianne geluisterd had en in Hélène's telefoon gekeken had...
Ik geloof ook zeker niet dat Hélène die moord nu al gepland had en denk dus ook zeker dat het in paniek gebeurd is. De reden dat ik toch blijf denken dat Hélène gestoken heeft, is omdat Marianne vooral bezig was met die telefoon om haar gelijk te bewijzen tegenover Geert. Hélène was de enige die er baat bij had om iemand per direct de mond te snoeren, in dit geval met een toevallig gevonden briefopener die daar voor het pakken lag...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5

Dat is het hem juist. Helène had zeker "duistere plannen" met Geert maar niet dit. Het was pure improvisatie maar uiteraard wel met hetzelfde resultaat (voorlopig dan toch).
0 x
Potentia Principatum
-
lord F.
- Poster rang 5

Hmm, dat weet ik niet zo. De enigste manier om aan dat geld te geraken dat aan Brittney en Sandrine geschonken zou worden was dat Geert er de kans niet toe kreeg. Voor mij stond het in ieder geval wel al vast dat Geert dood moest.Caligula schreef:Dat is het hem juist. Helène had zeker "duistere plannen" met Geert maar niet dit. Het was pure improvisatie maar uiteraard wel met hetzelfde resultaat (voorlopig dan toch).
Mij maak je niet wijs dat Hélène koelbloedig haar plannen verder uitvoert als ze vooraf niet van plan was om Geert te vermoorden.
0 x
-
tvx1
- x 435
Daar zeg je wel twee keer hetzelfde.lord F. schreef:Bij Hélène is het moord met voorbedachte rade.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Euh, nu ben je aan het zwanzen?tvx1 schreef:Daar zeg je wel twee keer hetzelfde.lord F. schreef:Bij Hélène is het moord met voorbedachte rade.
Niet elke moord is zorgvuldig uitgestippeld, toch?
0 x
-
tvx1
- x 435
Toch wel. Moord is altijd met voorbedachten rade. Dat is nu net wat moord moord maakt. Kijk maar eens in het Van Dale woordenboek. Als je iemand zonder voorbedachten rade dood, is het doodslag.lord F. schreef:Euh, nu ben je aan het zwanzen?tvx1 schreef:Daar zeg je wel twee keer hetzelfde.lord F. schreef:Bij Hélène is het moord met voorbedachte rade.
Niet elke moord is zorgvuldig uitgestippeld, toch?
0 x
-
Leo
- x 435
Als je het ganse gebeuren bekijkt,... ik had eerst ook zoiets dat Marianne onschuldig was, maar is ze dat wel ??? In haar verklaringen aan de politie zegt ze dat Geert tussen haar en Helene kwam te staan daar Helene haar wou doden. Geert ligt uiterst links op de grond, de twee dames rechts. Marianne kent de spreekkamer door den door dus wist zeker waar de briefopener lag. En ze zit rechts naast Geert, hoe kan dat als hij tussen de 2 in kwam te staan ? Vreemd. Op een avond denken we eindelijk Henri te zien te krijgen als bij Helene word aangebeld. Maar ze steekt rouwkaarsen aan, bizar want Henri van wie we denken dat het de kersverse echtgenoot is van Marianne zou de moord gezien hebben, dan weet hij ook dat Helene de moord pleegde en zij steekt rouwkaarsen aan ??? Morbide humor ? Is Henri geen totaal nieuw personage ?? Of Is Marianne deze keer wel schuldig, en verkeerd ze in psychische shock van haar eigen daad, hoor je wel meer van daders. Bovendien was haar nachtmerrie zeer vreemd... Helene is niet zuiver op de graad en er is een drang naar het geld van Geert ... ik denk persoonlijk dat me Marianne een hele poos niet meer gaan zien. Levenslang. En misschien vrij onder voorwaarden. De gsm weggooien: Helene haar berichten zouden haar verraden hebben inzake oplichting ??? De dood van Geert komt haar goed uit, ze zal wachten tot de Notaris. Ik betwijfel of William er iets mee te maken heeft... Enfin mijn gedacht. Hopelijk komt ze toch snel vrij want zonder Marianne de ijzeren tante is het niet hetzelfde, herinner de periode dat Eddy in de gevangenis zat... alles is mogelijk...
0 x