Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door Caligula »

Christel schreef:Ik vind het persoonlijk echt geen spannende verhaallijn (meer). Eerder een beetje ergerlijk door alle haken en ogen in het karakter van alle betrokken personages.. :thumbdown:
Daar ben ik mee akkoord. De hele whodunit heeft eigelijk geen zin,dat weten we al alhoewel het nog zeker 20 episodes zal duren vooraleer het zover is. De enige die iets kan zeggen is eigelijk Tom want die heeft zijn moeder kort voordien aan de telefoon gehad met het verhaal over Helène en Peter zat daar trouwens bij. Dus Tom kan eigelijk de bal aan het rollen brengen.
Maar de haken en ogen worden idd alsmaar groter
0 x
Potentia Principatum
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Caligula schreef:Marianne had het anders wel heel rap door van Helène en William! Taaie tante hoor.
Als je nu 100 % zeker weet, dat iemand kon zien hoe een derde persoon te keer gaat & daarover liegt, dan kan je volgens mij toch enkel geloven dat je middenin een complot zit?
Zeker als die derde persoon uw man betreft. Waarom verdedigt hij haar niet?
Ik vind het niet zo gek dat ze zo snel tot die conclusie komt. Ik zou waarschijnlijk ook zo redeneren hoor.
tvx1 schreef:Ik vind het toch frappant hoe weinig weet Marianne, als dochter van een "gerenommeerd" rechter, heeft van de basisprocedures van een politieonderzoek. Zegt ze doodleuk tegen Peter: "Kom, we gaan naar Héléne om hare GSM ta halen!"
Dat weet nu toch iedereen dat je niet zomaar bij iemand kan gaan binnenvallen om daar een bewijsstuk te gaan halen. Dat mag alleen de arm der en dan hebben ze nog een huiszoekingsbevel nodig.
De situatie waar Marianne zich nu in bevindt, laat niet toe om nog zo rationeel te denken, peis 'k :lol:
Als je verdacht wordt van moord & je weet dat je onschuldig bent, loop je waarschijnlijk de muren op van frustratie.
Geert, de man waar ze eigenlijk nog veel om gaf, is ook dood. Je zou voor minder paranoïde worden, toch?
Summer85 schreef:Ik vind het wel weer straf dat haar kinderen haar meteen niet geloven. Oke, er zijn 2 'getuigen' maar als ze eens logisch nadenken moeten ze toch ook bedenken dat ze die eigenlijk helemaal niet goed kennen.
Mocht mijn moeder mijn stiefvader neersteken zou ik toch nog altijd geneigd zijn te denken dat het toch iets anders verlopen is.
Toen Marianne haar polsen kapot sloeg en Geert hiervan beschuldigde, konden Tom & Ann het ook maar nauwelijks geloven dat hun moeder tot zoiets in staat was. Helaas was het wel waar en moesten ze toegeven dat hun moeder rijp was voor de psychiatrie. Marianne is héél labiel geweest en dat speelt nu helaas niet in haar voordeel. Mensen in haar omgeving geloven natuurlijk niet meer alles wat ze zegt. Hélène en hare 'Henri' hebben dat goed weten te timen en slagen er op die manier in om haar omgeving nog es extra te bewerken.

Als die hele historie over haar polsen vooraf niet gebeurd was, zou ik me ook afvragen waarom Tom & Ann haar niet onmiddellijk geloven.
Maar het hele verhaal is zo mooi opgebouwd dat ik het nu wel snap hoor.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef:
tvx1 schreef:Ik vind het toch frappant hoe weinig weet Marianne, als dochter van een "gerenommeerd" rechter, heeft van de basisprocedures van een politieonderzoek. Zegt ze doodleuk tegen Peter: "Kom, we gaan naar Héléne om hare GSM ta halen!"
Dat weet nu toch iedereen dat je niet zomaar bij iemand kan gaan binnenvallen om daar een bewijsstuk te gaan halen. Dat mag alleen de arm der en dan hebben ze nog een huiszoekingsbevel nodig.
Marianne besefte niet dat ze in shock is. En 't is niet omdat ze de dochter van een rechter is, dat ze daarom ook alles weet van rechten en plichten, hé?
Het is niet alleen nu. En ze moet inderdaad niet alles weten. Maar ze toont keer op keer dat ze er gewoon niets van afweet. Dat was zo tijdens haar scheiding, bij haar valse klacht tegen Geert en nu weer.
hannanaske schreef:
Summer85 schreef:Ik vind het wel weer straf dat haar kinderen haar meteen niet geloven. Oke, er zijn 2 'getuigen' maar als ze eens logisch nadenken moeten ze toch ook bedenken dat ze die eigenlijk helemaal niet goed kennen.
Mocht mijn moeder mijn stiefvader neersteken zou ik toch nog altijd geneigd zijn te denken dat het toch iets anders verlopen is.
Toen Marianne haar polsen kapot sloeg en Geert hiervan beschuldigde, konden Tom & Ann het ook maar nauwelijks geloven dat hun moeder tot zoiets in staat was. Helaas was het wel waar en moesten ze toegeven dat hun moeder rijp was voor de psychiatrie. Marianne is héél labiel geweest en dat speelt nu helaas niet in haar voordeel. Mensen in haar omgeving geloven natuurlijk niet meer alles wat ze zegt. Hélène en hare 'Henri' hebben dat goed weten te timen en slagen er op die manier in om haar omgeving nog es extra te bewerken.

Als die hele historie over haar polsen vooraf niet gebeurd was, zou ik me ook afvragen waarom Tom & Ann haar niet onmiddellijk geloven.
Maar het hele verhaal is zo mooi opgebouwd dat ik het nu wel snap hoor.
Inderdaad. Dat heeft Marianne voor een groot deel aan zichzelf te wijten. Ze heeft net iets te vaak het toneelstuk "De Vermoorde Onschuld" opgevoerd voor haar kinderen om op nog veel geloofwaardigheid te kunnen rekenen bij haar naasten. Komt daar nog eens bij dat Tom gevangen zit tussen twee vuren. Als hij voor Marianne kiest, kiest hij direct tegen zijn vrouw en "kinderen".
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Ik kan nog altijd wel verstaan dat Marianne kwaad was op Geert. Ze lag in het ziekenhuis en alle bewijzen waren tegen Geert. En ze had destijds al een relatie gehad met een verkrachter. Dat ze even wankel op haar benen stond en twijfelde, was op zich niet abnormaal. Maar Geert heeft het op de spits gedreven door iedereen "te vergeven" behalve Marianne.

Eerlijk gezegd vind ik dat Marianne al een jaar door veel mensen als stront wordt behandeld (behalve Tom misschien). Ze heeft zelf dingen uitgelokt natuurlijk, maar zo zwart wit is het allemaal niet. En eerlijk gezegd, Ann, Mayra, Geert... wat die allemaal doen en zeggen, dat is onvergeeflijk. Als Marianne hier zonder al te veel kleerscheuren uitkomt, mag ze haar conclusies trekken. Tom is de enige die deugt. En Jenny zal haar blijkbaar ook zo snel nog niet laten vallen. Dat zijn de enige twee mensen in haar omgeving aan wie ze iets heeft.

En natuurlijk is Marianne een heks. Diegene die daar niet mee omkunnen, moeten maar niet onder haar dak blijven wonen en haar als babysit blijven gebruiken.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Soapseut schreef: Tom is de enige die deugt. En Jenny zal haar blijkbaar ook zo snel nog niet laten vallen. Dat zijn de enige twee mensen in haar omgeving aan wie ze iets heeft.
Nancy niet vergeten he... ;)
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Soapseut schreef:Ik kan nog altijd wel verstaan dat Marianne kwaad was op Geert. Ze lag in het ziekenhuis en alle bewijzen waren tegen Geert. En ze had destijds al een relatie gehad met een verkrachter. Dat ze even wankel op haar benen stond en twijfelde, was op zich niet abnormaal. Maar Geert heeft het op de spits gedreven door iedereen "te vergeven" behalve Marianne.

Eerlijk gezegd vind ik dat Marianne al een jaar door veel mensen als stront wordt behandeld (behalve Tom misschien). Ze heeft zelf dingen uitgelokt natuurlijk, maar zo zwart wit is het allemaal niet. En eerlijk gezegd, Ann, Mayra, Geert... wat die allemaal doen en zeggen, dat is onvergeeflijk. Als Marianne hier zonder al te veel kleerscheuren uitkomt, mag ze haar conclusies trekken. Tom is de enige die deugt. En Jenny zal haar blijkbaar ook zo snel nog niet laten vallen. Dat zijn de enige twee mensen in haar omgeving aan wie ze iets heeft.

En natuurlijk is Marianne een heks. Diegene die daar niet mee omkunnen, moeten maar niet onder haar dak blijven wonen en haar als babysit blijven gebruiken.
Daar heb je absoluut gelijk in. Marianne was niet de enige die twijfelde aan Geert. Bij Judith was er toen zelfs geen twijfel te bespeuren. Die geloofde onmiddellijk dat Geert de slechterik was in die hele affaire met Emma.
Ik kan wel verstaan dat je je verraden voelt als uw naasten je verhaal niet direct geloven. Omdat Marianne dat destijds niet gedaan heeft, mag ze er nu voor boeten. Karma is een bitch! En wel een heel erge voor Marianne.
Dit verdient ze zeker niet.

Marianne is misschien niet de gemakkelijkste en ze heeft het sluw gespeeld door zichzelf te mishandelen, maar ze stond er ook een beetje alleen voor. Geert was weg en op veel begrip heeft ze inderdaad niet kunnen rekenen. Het enige wat Ann kon zeggen is dat ze het los moest laten. :naughty: Voor een huisarts vind ik dat ze maar weinig empathisch is, maar bon! Het moment dat Marianne zichzelf weer bij elkaar heeft geraapt en probeerde te dealen met hoe alles is gelopen, is die Hélène op de proppen gekomen. Marianne handelde toen niet meer voor zichzelf maar vooral voor Geert, alleen was het te laat.

Het is een magere troost, maar als het echt gelopen is zoals Marianne het vertelde, dat Geert haar probeerde te redden door er tussenin te staan en te vertellen dat hij haar nog steeds graag zag, dan kan ze daar nog haar sterkte uithalen. ;)
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

hannanaske schreef:
Soapseut schreef:Ik kan nog altijd wel verstaan dat Marianne kwaad was op Geert. Ze lag in het ziekenhuis en alle bewijzen waren tegen Geert. En ze had destijds al een relatie gehad met een verkrachter. Dat ze even wankel op haar benen stond en twijfelde, was op zich niet abnormaal. Maar Geert heeft het op de spits gedreven door iedereen "te vergeven" behalve Marianne.

Daar heb je absoluut gelijk in. Marianne was niet de enige die twijfelde aan Geert. Bij Judith was er toen zelfs geen twijfel te bespeuren. Die geloofde onmiddellijk dat Geert de slechterik was in die hele affaire met Emma.
Ik kan wel verstaan dat je je verraden voelt als uw naasten je verhaal niet direct geloven. Omdat Marianne dat destijds niet gedaan heeft, mag ze er nu voor boeten. Karma is een bitch! En wel een heel erge voor Marianne.
Dit verdient ze zeker niet.

Marianne is misschien niet de gemakkelijkste en ze heeft het sluw gespeeld door zichzelf te mishandelen, maar ze stond er ook een beetje alleen voor. Geert was weg en op veel begrip heeft ze inderdaad niet kunnen rekenen. Het enige wat Ann kon zeggen is dat ze het los moest laten. :naughty: Voor een huisarts vind ik dat ze maar weinig empathisch is, maar bon! Het moment dat Marianne zichzelf weer bij elkaar heeft geraapt en probeerde te dealen met hoe alles is gelopen, is die Hélène op de proppen gekomen. Marianne handelde toen niet meer voor zichzelf maar vooral voor Geert, alleen was het te laat.

Het is een magere troost, maar als het echt gelopen is zoals Marianne het vertelde, dat Geert haar probeerde te redden door er tussenin te staan en te vertellen dat hij haar nog steeds graag zag, dan kan ze daar nog haar sterkte uithalen. ;)
Marianne twijfelde ook niet. Ze was zeker van Geert zijn schuld. En Judith is wel de moeder van het slachtoffer. Daar mag je toch echt wel geen vergelijking mee maken.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Juist, ten tijde van de ontvoering van Emma had Judith om het even wat geloofd, maar Marianne? Ze had natuurlijk haar vroegere slechte ervaring (Swerts) maar Geert kende ze toch al sinds jaren als een rechtschapen man (af en toe zelfs ietwat te).
Maar, Marianne nooit onderschatten hoor!
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Nog wel een grappig stukje met de spoken van Marianne. :mrgreen:
Zo kan Geert nog wel even meedoen in Thuis. En Ann kan wel echt griezelig zijn als ze wil. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Mona'ke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mona'ke »

Ik dacht even dat er een montagefout was gebeurd. Het gekend beeld van Marianne bij de portokast. :D
Na enkele tellen had ik gelukkig door dat het een droom (of nachtmerrie) van Marianne was.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Moet zeggen dat ik dat wel spannend in beeld gebracht vond zo.
Een heel vreemde, maar wel mooi bedachte scène... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
xJxLxTx
Nog geen rang

Bericht door xJxLxTx »

Ik denk dat alle kijkers wel zo iets hadden van "heeee.. Wat doet Marianne thuis?!" Charme dat mensje, onschuldig in de bak, ale haar kapsel alleen al :silent: :lol:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Toch een heel ander zicht van Marianne, zo zonder make-up enzo. :wtf:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Geen idee of Marianne zelf mag kiezen welke advocaat haar vertegenwoordigt, maar als ik haar was zou ik toch nog eens goed nadenken of ik dat Peter wel zou willen laten doen. Hij lijkt precies totaal geen zin te hebben om ook maar een beetje moeite te doen, en gelooft haar duidelijk langs geen kanten. Dat is zijn goed recht natuurlijk, maar echt opschieten doet het voor haar niet zo... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wel ja maar Peter moet zich ook houden aan de feiten hé. En de feiten zijn dat Marianne in haar bebloede handen de briefopener had en dan William gezegd heeft dat hij haar zien steken heeft. Wat doe je daar dan mee?
Marianne zegt dat er een complot is,OK maar kan je dat zomaar geloven? Wij weten mss beter maar de anderen niet.
Ik had wel heel graag gehad dat Tom zijn conversatie met zijn moeder aan Peter vertelde want dat was wel voor de moord en dat heeft m.i. wel enige betekenis. Maar hij zwijgt daarover als vermoord (bij manier van spreken hé)
0 x
Potentia Principatum
Plaats reactie