Luc Bomans (Mark Willems)

Gesloten
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Luc Bomans (Mark Willems)

Bericht door Captain Cuckoo »

Als er in het ziekenhuis de mogelijkheid voorzien wordt van hersenschade, is het meestal een voorbode van wat gaat gebeuren.
Als hij volledig geneest kan hij op eender welke slinkse manier wel ooit terug aan geld geraken. Maar stel dat hij blijft leven met hersenschade nadat iedereen hem heeft uitgespuwd en hij financieel aan de grond zit, wat dan?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Captain Cuckoo schreef:Als er in het ziekenhuis de mogelijkheid voorzien wordt van hersenschade, is het meestal een voorbode van wat gaat gebeuren.
Als hij volledig geneest kan hij op eender welke slinkse manier wel ooit terug aan geld geraken. Maar stel dat hij blijft leven met hersenschade nadat iedereen hem heeft uitgespuwd en hij financieel aan de grond zit, wat dan?
Wait and see!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Frank heeft het heel goed gezegd: Bomansen zijn als onkruid en....
Een echt heel goede definitie van de Bomansen vind ik.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

lord F. schreef:
Frazer schreef:
Crackers schreef:Dat gaat er bij mij echt niet in tvx1. Ofwel zoek je aandacht en maak je een videoboodschap en schrijf je een brief en neem je wat pillen of zo op een plaats waar je zeker gered zal worden ofwel doe je hetzelfde maar dan met de zekerheid dat je zelfmoordpoging lukt.

Maar je laat het in elk geval niet afhangen van het "lot" of het lukt of niet lukt alsof je het niet kan schelen wat het resultaat ervan is.
Ik volg je helemaal in real life. echt waar, net daarom vind ik dit een zeer moeilijke discussie. Ik hink op twee gedachten over zelfmoord in het algemeen (waar ik het volste 'begrip' voor heb) en wat er nu is gebeurd in Thuis.
Maar in het geval van Luc nét niet. Niet wanneer je weet wat voor iemand Luc is. Bestaat er eigenlijk wel iemand die zo is, vraag ik me soms af?
Let wel dat ik wel stel dat hetgeen hij gedaan heeft verwerpelijk is. :) Hij kon zich ook elders opgehangen hebben waar hij niet gestoord werd.
Maar het gaat hier niet over je polsen niet goed genoeg door te snijden hé. Jezelf ophangen lijkt me wel heel drastisch om dan nog te berekenen dat je nog wel gered zal worden. Hij wou echt wel zelfmoord plegen, denk ik.
Hij had ook helemaal niet berekend dat hij nog met zekerheid zou gered worden. Hij wilde wel dood, maar wilde heel duidelijk toch nog een waterkans behouden om gered te worden. Het is zo als Julia stelde. Als hij echt 100% zeker dood wilde zijn, dan had hij zich wel ergens verhangen waar hij zeker wist dat er niemand zou langskomen.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

De kans dat Luc in extremis gered zou kunnen/moeten worden was te verwaarlozen. Mijn indruk is eveneens dat hij het hopeloze van zijn situatie inzag en er echt een eind aan wilde maken. De timing en de stijl was louter om het afscheid zodanig theatraal te maken, dat het in het geheugen van de aanwezigen zou gegrift worden.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Dit is nu al de tweede keer in twee jaar tijd dat Luc iets aan zijn hersenen heeft (de klap op zijn hoofd in de seizoensfinale 2013). Ik zou het moeten nakijken, maar was er dan ook geen sprake van hersenbeschadiging ? En hij heeft het toch overleefd. Vergeet niet dat een kater zeven levens heeft.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Hij heeft in ieder geval toen een epilepsieaanval gehad. Ik weet niet meer of er toen effectief iets gezegd is over hersenbeschadiging.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

martha schreef:Dit is nu al de tweede keer in twee jaar tijd dat Luc iets aan zijn hersenen heeft (de klap op zijn hoofd in de seizoensfinale 2013). Ik zou het moeten nakijken, maar was er dan ook geen sprake van hersenbeschadiging ? En hij heeft het toch overleefd. Vergeet niet dat een kater zeven levens heeft.
Oeioeioei, we zijn nog lang niet van Luc verlost, dan?
0 x
Jana_tje
Nog geen rang
x 18
x 1

Bericht door Jana_tje »

Volgens mij wou Luc wel degelijk gevonden worden. Niet op gered te worden maar wel om het feest van z'n broer om zeep te helpen en iedereen nog eens goed te.raken. Anoniem in een bos zou hij hoogstens door een toevallige passant of politie gevonden worden. Hij wilde zijn familie straffen om wat hem werd "aangedaan".
1 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

annekeHU schreef:Hij heeft in ieder geval toen een epilepsieaanval gehad. Ik weet niet meer of er toen effectief iets gezegd is over hersenbeschadiging.
Ho ja en ten tijde van Marie Design is hij toch ook al eens fameus door mekaar gerammeld door die gangsters.
Ik denk nog altijd dat hij terug gaat bijkomen EN dan mss wel een akkoordje in mekaar gaat steken met Rosa en Peggy.
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Caligula schreef:
annekeHU schreef:Hij heeft in ieder geval toen een epilepsieaanval gehad. Ik weet niet meer of er toen effectief iets gezegd is over hersenbeschadiging.
Ho ja en ten tijde van Marie Design is hij toch ook al eens fameus door mekaar gerammeld door die gangsters.
Ik denk nog altijd dat hij terug gaat bijkomen EN dan mss wel een akkoordje in mekaar gaat steken met Rosa en Peggy.
Met welk geld?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

lord F. schreef:Met welk geld?
Tja, Luc en geld is altijd een rare situatie geweest. Ik vraag me nog altijd af hoe hij die hele hoeve heeft kunnen kopen na de debacle van sanitechniek.
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat is inderdaad altijd nogal vaag geweest... Maar aangezien hij nu net zoveel geïnvesteerd had en die volledige investering gewoon weg heeft moeten geven aan Peter, kunnen ze het toch écht niet maken om daar overheen te stappen alsof hij er financieel niks van geleden heeft? Dat zou wel heel vreemd zijn na de afgelopen verhaallijnen... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Luc is nog nooit zo geliefd geweest als sinds zijn bijna fatale beslissing in de schuur. Lowie heeft hem al lang vergeven, Femke wil absoluut weten hoe het hem gaat, zelfs Frank gaat uit pure bezorgdheid aan zijn ziekbed waken.
Julia die als enige voet bij stuk houdt en van Luc wil scheiden wordt met de vinger gewezen als slecht mens. Snap dat maar.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik vraag mij af op welke afdeling Luc ligt?
Volgens mij zou dat toch een intensive care afdeling moeten zijn?
Daar zijn ze normaal gezien niet zo soepel met de bezoekuren en mag ook niet zomaar iedereen op bezoek gaan? :denk:
0 x
Gesloten