Toch wel ontgoocheling hier, had er meer van verwacht van de seizoensfinale. Wekenlang de spanning opbouwen en uiteindelijk is er niet zoveel gebeurd. Bianca terug en Frankie terug weg. Geert dood en Luc misschien. Maar zoals Guy zal die ook wel gered worden.
Natuurlijk wel verwachtingen naar volgend seizoen. Zal Frankie als vrouw verschijnen, Marianne in de gevangenis na een proces (gaat Tom haar verdedigen?), zullen Hélène & Henri/William (vlug) ontmaskerd worden? Waarschijnlijk gaat dat een half seizoen aanslepen. Welke nieuwe acteurs zullen er zijn?
Frankie zal wel terugkeren als Francine of zoiets
Luc zal wel gered worden
En Marianne, zal toch wel gearresteerd worden
Maar dat william Henri is, dat ligt teveel voor de hand
Ik denk dat Marianne de bak in draait. Ben wel benieuwd welke advocaat haar zal gaan verdedigen
Ik denk ook dat Luc wel gered wordt.
Willian kan best Henri zijn en iets te maken hebben met die heks. Dat zij hem uitkleedt en hij haar? Ze zijn er in elk geval prima in geslaagd om Marianne in een kwaad daglicht te stellen
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
Iemand van de personages moest toch zien dat Luc binnen ging. Toevallig gingen Toon en Jana op het juiste moment een luchtje scheppen. Nu zullen zij wel een geluid horen, beseffen wat gebeurt en Luc redden zodat die over twee maanden weer fris en monter heel Thuisdorp de duvel kan aandoen. Dat Geert met zijn eigen briefopener ging vermoord worden stond ook in de sterren geschreven. Weinig opzienbarend nieuws eigenlijk.
Ik hoop eigenlijk toch dat ze te laat zijn om Luc te redden.
Zou geloofwaardiger zijn dan dat hij op tijd gered wordt en door iedereen weer in de armen gesloten wordt.
(Hebben we eigenlijk al een geslaagde zelfmoord gehad in Thuis? , als we deze week dan toch taboes doorbreken...)
Ik vraag me nu al af wie de trouw van Peter en Femke gaat komen verstoren
de saaiste en meest voorspelbare finale...
Mijn voorspelling :
Frank blijkt toch nog een zoon te hebben : Lowie.
Luc : die overleeft wel weer, Toon en Jana stonden er.
Jammer van Dr.Geert : daar had ik zelfs nog een verhaallijn of 20 voor.
Frankietje zal Francesca heten en een hete truffel zijn.
Eigenlijk niet echt een speculatie, maar eerder een vraag: Hoe gaat de dood van Geert van invloed zijn op het gezin Tom-Judith-Stan -Emma?
Dat gaat daar in huis toch wel een boel spanningen en emoties geven, veronderstel ik!
En gaan de gevoelens van Toon voor Judith door heel die spanningen misschien toch beantwoord worden? Of is dat een afgesloten hoofdstuk?
annekeHU schreef:Eigenlijk niet echt een speculatie, maar eerder een vraag: Hoe gaat de dood van Geert van invloed zijn op het gezin Tom-Judith-Stan -Emma?
Dat gaat daar in huis toch wel een boel spanningen en emoties geven, veronderstel ik!
En gaan de gevoelens van Toon voor Judith door heel die spanningen misschien toch beantwoord worden? Of is dat een afgesloten hoofdstuk?
Alleen al praktisch: gaat Hélène alleen in dat vrij grote huis kunnen en willen blijven wonen, of gaat ze azen om bij Judith in te trekken om de schijn van verdrietige weduwe op te houden?
Judith heeft een collega verloren en is dus kwetsbaar. Toon zal dat ook wel weten en van die emotioneel geladen situatie handig misbruik maken.
Ik denk dat het voor Toon en Jana een harde dobber wordt om Luc opgehangen te vinden.
Bij Toon brengt het wellicht gevoelens terug in verband met de zelfmoord van zijn grote liefde.
En Jana, goh dat is gewoon een heel gevoelig meisje, die zal er ook wel van haar melk door zijn.
In de zaak Smeekens/Bastiaans hoop ik dat Tim Cremers zich deze keer net zo hard vastbijt in het uitzoeken van de gehele waarheid als in de vorige zaak Smeekens (rond Emma). Hij heeft zich destijds kunnen profileren als goede en toegewijde detective, met een sterke intuitie en een scherpe opmerkzaamheid. Hij lijkt gewoon te "voelen" of iemand al dan niet de waarheid spreekt. Heel vroeger kon ik hem niet goed uitstaan maar sinds de zaak Emma ben ik zijn personage gaan bewonderen. Ik hoop dus dat deze moord hem weer meer als detective aan bod laat komen.
Eerst geert valselijk beschuldigd en nu overkomt zijn toenmalige vrouw hetzelfde...vind dat marianne dit niet ook nog verdiende.
Luc zou er nu wel uit moeten gaan, ze kunnen hem toch niet een mislukte poging laten doen, volgens mij...