Denk niet dat een bank staat te springen om aan iemand met een recente veroordeling voor Fraude geld te lenen.PieterS schreef:Als ik het me goed kan herinneren kocht hij indertijd de gebouwen van de Zus en Zo voor ongeveer 700000 euro. Ik kan me niet inbeelden dat hij dat geld op zijn bankrekening had staan. Dus hij zal ook wel een groot deel geleend hebben bij de bank, waardoor aan die gebouwen nog een hele hoop schulden hangen en er dus hoogstwaarschijnlijk een borg op staat. Dus toen hij alles over droeg aan Peter is dat ook inclusief de schulden maar dat zal Peter ook wel weten en niet erg vinden.Christel schreef:martha schreef:Oei, ik dacht dat hij een ezelke had staan dat geld sch**tlord F. schreef:Maar hij is zijn melkkoe kwijt hé.![]()
Dat staat nu ook bij Peter in de achtertuin te grazen.![]()
![]()
Wat financieel geruïneerd zijn betreft, kan het deze keer toch wel tellen, denk ik ook. Hij zag de ellende deze keer niet aankomen, dus hij heeft geen tijd gehad om veel geld achterover te drukken, zoals de vorige keren vaak wel het geval was. Daarbij had hij een hoop geld geïnvesteerd, wat hij nu zo af heeft moeten geven aan Peter, én hij is inderdaad zijn melkkoe van de ene op de andere dag kwijt. Als hij dan alsnog in het geld blijft zwemmen, wordt het echt een beetje belachelijk, vind ik.. Na al die investeringen (waar hij nu niks voor terug krijgt van Peter) kan het toch niet zo zijn dat hij nog genoeg geld op de bank heeft staan om gewoon zonder problemen weer door te gaan?
Luc Bomans (Mark Willems)
-
tvx1
- x 435
Re: Luc Bomans (Mark Willems)
0 x
-
Soapseut
- x 435
Waar Luc altijd al zijn geld vandaan heeft gehaald, is een mysterie. En of de fiscus zich geen vragen gaat stellen bij een overdracht van zoveel middelen naar een vreemde, ten nadele van zijn zoon die in principe ooit zou erven... Ik zou denken dat er wel een controle zal gebeuren zeker? Weten dat je zakenpartenr fraudeert, dat niet aangeven en er zelf munt uitslaan... dat is ook fraude. Peter is geen haar beter. En als je dan zijn motieven bekijkt... die mens "went over to the dark side"...
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Er is wel een verschil hé. Peter had bvb, toen hij de fraude ontdekte, van Luc kunnen eisen om een graantje mee te pikken. Dat heeft hij niet gedaan. Nee, hij heeft Luc gestopt en hem de grond ingeboord. Natuurlijk spelen daar andere motieven in mee maar dat was ook al zo voordien, en het was Luc vooral die niet zo happig was om Peggy buiten te smijten.
Voor de rest denk ik dat Peter echt niet veel hoeft te vrezen, hij is het "onschuldige slachtoffer" van het gesjoemel van zijn partner.
Voor de rest denk ik dat Peter echt niet veel hoeft te vrezen, hij is het "onschuldige slachtoffer" van het gesjoemel van zijn partner.
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5

- x 1665
- x 2570
Maar door Luc niet aan te geven gaat hij ook in de fout.Caligula schreef:Voor de rest denk ik dat Peter echt niet veel hoeft te vrezen, hij is het "onschuldige slachtoffer" van het gesjoemel van zijn partner.
Als hem dat later maar niet zuur opbreekt...
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Niet helemaal, hij heeft de zaken terug rechtgetrokken en zal dan ook alles wettelijk kunnen regelen. Vergeet niet dat hij advocaat is. En hij is de bedrogen partner, daar zullen ze heus wel begrip voor hebben als het zover komt hé, want...satine schreef:Maar door Luc niet aan te geven gaat hij ook in de fout.Caligula schreef:Voor de rest denk ik dat Peter echt niet veel hoeft te vrezen, hij is het "onschuldige slachtoffer" van het gesjoemel van zijn partner.
Als hem dat later maar niet zuur opbreekt...
Luc daarentegen heeft nog en veel groter probleem dat we ongetwijfeld deze week gaan kennen! Hoe hij hieruit gaat geraken is me een raadsel, maar het is en blijft Luc.
0 x
Potentia Principatum
- Amiche
- Poster rang 2

Niemand zou juridisch gezien begrip hebben in deze situatie.
P. had L. moeten aangeven, er van profiteren is ook fraude. Hoe hij alles heeft 'overgenomen' is wel degelijk afpersing en frauduleus, want inderdaad de fiscus en andere instanties die bedrijfsgegevens bijhouden (KvK e.d.) horen van elke transactie op de hoogte te worden gehouden, ook ter bescherming van andere partijen. 't Zou wat zijn als de grote bazen zomaar met kontraktjes en chantage hun zaken runnen. Dat dat gebeurt wil niet zeggen dat het klopt.
Het blijft een hele rare kronkel van het plot.
Ik vraag me echt af hoe ze met Luc nog verder kunnen in de serie. Hem hiervan terug laten komen is echt ongeloofwaardig, wat ze ook verzinnen.
P. had L. moeten aangeven, er van profiteren is ook fraude. Hoe hij alles heeft 'overgenomen' is wel degelijk afpersing en frauduleus, want inderdaad de fiscus en andere instanties die bedrijfsgegevens bijhouden (KvK e.d.) horen van elke transactie op de hoogte te worden gehouden, ook ter bescherming van andere partijen. 't Zou wat zijn als de grote bazen zomaar met kontraktjes en chantage hun zaken runnen. Dat dat gebeurt wil niet zeggen dat het klopt.
Het blijft een hele rare kronkel van het plot.
Ik vraag me echt af hoe ze met Luc nog verder kunnen in de serie. Hem hiervan terug laten komen is echt ongeloofwaardig, wat ze ook verzinnen.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- Caligula
- Poster rang 5

Nee, dat is waar, maar een akkoordje is altijd mogelijk, geloof me.Amiche schreef:Niemand zou juridisch gezien begrip hebben in deze situatie.
En in onze huidige maatschappij is een contract gewoon een vodje papier. Dat hebben we dan wel zelf gewillen hé.
Maar Luc...het gaat idd moeilijk zijn voor hem, temeer daar er nog wat zwaait! BOEM!!!
0 x
Potentia Principatum
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1035
Luc blijft toch een onpeilbare mens hoor...
Voor iemand die al zo vaak gesjoemeld heeft en bankroet is gegaan, blijft hij verbazend naïef.
Allez, elke amateur oplichter weet toch dat je je zaak en privé-woning apart moet houden, niet!?
Voor iemand die al zo vaak gesjoemeld heeft en bankroet is gegaan, blijft hij verbazend naïef.
Allez, elke amateur oplichter weet toch dat je je zaak en privé-woning apart moet houden, niet!?
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Net daarom vermoed ik dat hij zijn voorzorgen zal genomen worden, zodat hij snel en onverwachts terug met de grote jongens kan meespelen.Tiboko schreef:Luc blijft toch een onpeilbare mens hoor...
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Moeten we toch nog even afwachten wat Mexico gaat geven....
0 x
Potentia Principatum
- Caligula
- Poster rang 5

Luc krijgt een sms van Lowie: Ge waart wel in Mexico! Smeerlap! De lont is hier fameus korter aan het worden hoor.
0 x
Potentia Principatum
- k de vis
- Poster rang 2

zal wel niet lang meer duren voor we het hele verhaal kennen wat er in Mexico gebeurde, en dat het niet schoon is bleek wel uit de reactie van Luc, die weet hoe laat het is, en is hij nu aan het overwegen om in de vaart te springenCaligula schreef:Luc krijgt een sms van Lowie: Ge waart wel in Mexico! Smeerlap! De lont is hier fameus korter aan het worden hoor.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Jij denkt dat hij een Stievie gaat doen? Weet ik niet, niet echt het genre van Luc. En we moeten waarschijnlijk nog 3 dagen wachten vooraleer de Mexicaanse bom werkelijk ontploft (long fuse
)
0 x
Potentia Principatum
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Zou het niet logischer zijn dat hij daarmee wacht tot vrijdag?k de vis schreef:zal wel niet lang meer duren voor we het hele verhaal kennen wat er in Mexico gebeurde, en dat het niet schoon is bleek wel uit de reactie van Luc, die weet hoe laat het is, en is hij nu aan het overwegen om in de vaart te springenCaligula schreef:Luc krijgt een sms van Lowie: Ge waart wel in Mexico! Smeerlap! De lont is hier fameus korter aan het worden hoor.![]()
0 x
- k de vis
- Poster rang 2

tsja, er zijn veel bommetjes aan het smeulen voor de moment, en ze zullen alles wel laten smeulen tot de vrijdag.. dus Luc zie ik nog niet meteen springen, anderzijds lijkt zijn rol voor de zoveelste keer uitgespeeld, maar die komt uiteindelijk wel altijd op z'n pootjes terechtCaligula schreef:Jij denkt dat hij een Stievie gaat doen? Weet ik niet, niet echt het genre van Luc. En we moeten waarschijnlijk nog 3 dagen wachten vooraleer de Mexicaanse bom werkelijk ontploft (long fuse)
0 x