Samenvatting van het boek (On)gewenst

Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2
x 33
x 11
Contacteer:

Re: Samenvatting van het boek (On)gewenst

Bericht door Duimelijntje »

ikke schreef:
Captain Cuckoo schreef:
annekeHU schreef:Vandaag zei Yvette iets dat niet klopt met het boek: Zij beweert dat Kristof van heel zijn leven geen dag heeft gewerkt, terwijl hij een werknemer was van Stanislas De Witte( de adoptie vader van Sam) ... benieuwd of dit nog een rol gaat spelen!

Ook de naam Kristof laat geen belletje rinkelen bij Frank, terwijl in het boek duidelijk werd aangehaald, dat Kristof Frank wel kende?
Dat viel mij ook op. Nu is de hamvraag: wijken de makers bewust van het verhaal uit het boek af om een onderscheid te maken? Zo ja, welk nut heeft het boek dan voor kijkers als het een tweede versie van eenzelfde verhaal is?
Het is leesvoer, geen handleiding voor "Thuis".
Ik denk dat mensen die de (huidige en toekomstige) boeken kopen en lezen met 't idee dat ze spoilers zullen vernemen, in de fout zijn(bij wijze van spreken)
Of Yvette wil hem perse slechter voorstellen dan hij was....
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Ze staan er nochtans duidelijk in , die spoilers.. al is dat niet de enige reden om die boeken te kopen! Achtergrondinformatie, uit interesse, omdat je nu eenmaal een fan bent van Thuis, omdat je gewoon graag voor ontspanning leest.. zoveel redenen om dat boek , en alle andere ( ook die uit het verleden, en de toekomstige) te kopen!
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Nagaan of het logisch is wat men in Thuis doet of zegt en of de gevolgen daarvan
ook logisch zijn is onbegonnen werk. Beter gewoon verstand op nul zetten.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

De naam Frank Bomans komt in het boek 1 keer voor - als de loodgieter die nooit zijn spullen opruimt.
Dat wil niet zeggen dat Frank en Kristof elkaar ook persoonlijk (goed) kenden.
En Kristof stond toch wel wat bekend als een rokkenjager en een flierefluiter.
Dat hij nooit gewerkt heeft klopt inderdaad niet, maar de ideale schoonzoon was hij toch ook niet.

Wat mij vooral opviel in het boek:

Yvette heeft zich laten ompraten door Scholastica.
Van daaruit is ze zich beginnen afvragen of ze het jonge koppeltje dan toch niet beter hun geluk gunde.
Toen is Kristof gestorven en Simonne heeft zich meer dan een week opgesloten in zijn studio - om op Kristof te wachten.
Haar realiteitszin was toen heel ver te zoeken.
Yvette heeft toen besloten dat Simonne niet in staat was om op dat moment moeder te worden.
Zuster Scholastica is ook zo vriendelijk geweest met het voorstel 'dood geboren' op de proppen te komen.
Maar het was wel Angèle die min of meer door de nonnen verplicht werd om het aan haar zus te zeggen.
Angèle die jaren voor haar jongere zusje gezorgd had en het niet zag zitten om er nog een baby 'bij te nemen'.
0 x
mysticia
Nog geen rang

Bericht door mysticia »

Ik dacht dat Sam geadopteerd werd door de baas van Kristof. Vind het dan wel bizar dat Simonne de adoptiemoeder niet herkend. Zou denken dat ze die toch ooit moet gezien hebben...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Kenden die mekaar dan?
Ik had de indruk dat 'Lassie' (Stanislas) niet eens wist wie Kristof had zwanger gemaakt.
Dat de baas Simonne niet kende en dus Veerle ook niet.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

En wat ik me dus blijf afvragen , is of dit feit nog aan de orde gaat komen, of niet... en indien wel , hoe kan uit dit feit een interessante verhaallijn ontstaan.... nog maar eens ruzie tussen Yvette en Simonne, omdat de eerste van mening is dat Kristof een klaploper was, en Simonne ( gesteund door Veerle) hem wel ziet als iemand met verantwoordelijkheidszin en een goede werker?
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

annekeHU schreef:En wat ik me dus blijf afvragen , is of dit feit nog aan de orde gaat komen, of niet... en indien wel , hoe kan uit dit feit een interessante verhaallijn ontstaan.... nog maar eens ruzie tussen Yvette en Simonne, omdat de eerste van mening is dat Kristof een klaploper was, en Simonne ( gesteund door Veerle) hem wel ziet als iemand met verantwoordelijkheidszin en een goede werker?
In de veronderstelling dat Thuis nog enkele extra jaren op de teller zal willen, zijn extra kansen op verhaallijnen mooi meegenomen. De begrippen "nog maar eens" of "onwaarschijnlijk" zijn in die context vermoedelijk taboe.
0 x
mamalotte
Nog geen rang

Bericht door mamalotte »

Vandaag boek in 1 keer uitgelezen. ik vind het leuk dat ik nu meer weet van wat er gebeurd is. Er mogen nog boeken volgen. ik ben fan.
0 x
Gesloten