Wittekerke

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
Duimelijntje
Poster rang 2
Poster rang 2
x 33
x 11
Contacteer:

Re: wittekerke

Bericht door Duimelijntje »

lord F. schreef:
Duimelijntje schreef:
lord F. schreef:En de vader leefde nog >> een hippie/leegloper gespeeld door John Willaert. :)
martha schreef:Die Olivier en zijn uitspraken : :lol: Over een speciale eenheid bij de rijkswacht (de onoplosbare zaken) : ze hebben hun naam niet gestolen want ze hebben nog geen enkele zaak opgelost. :lol: Bij het vinden van het lijk van nicole "Lap, het is weer in wittekerke, ik zou beter naar hier verhuizen" :lol: Tegen Ludwig, de man van Nicole "Je zie er niet verdrietig uit, natuurlijk je hebt nu een hoop geld".
Ja, dat zijn ook wel de zaligste momenten als Alex Van Haecke meespeelt in Wittekerke. :mrgreen:
Jammer dat hij maar kort meegespeeld heeft in Thuis.
(maar z'n zoon speelt af en toe nog wel eens mee)
Zijn zoon? Wie is dat dan wel?
En wie heeft hij zelf gespeeld in Thuis (sorry als het hier al ergens staat, kon het niet vinden in elk geval...)?
Z'n zoon Stijn Van Haecke speelt af en toe eens een verpleger (die volgens IMdB zelfs Olivier heet) in Thuis.

Alex Van Haecke zelf speelde ooit een paar afleveringen mee in Thuis als kunstverzamelaar die een vervalst schilderij gekocht had van Jean-Pierre die op dat moment samen met Dré veel geld moest verzamelen om Marie vrij te krijgen uit de handen van 2 drugdealers (waarvan één momenteel meespeelt in Thuis als Thomas Smith). Lang lang geleden dus. :)
Bedankt ;-)
Dat van de zoon had ik zelf ook net gevonden ;-)
En eens foto gezocht en toen herkende ik hem wel.
Van Alex kon ik wel de naam van het personage vinden, maar die deed ook geen belletje rinkelen, dus jouw uitleg helpt wel.
Fijn dat er mensen zijn met zo een goed geheugen ;-)
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ja, toen ik destijds keek naar Wittekerke vond ik hem al zalig om bezig te zien dat ik toen ook enthousiast was dat hij plots in Thuis opdook. ;)

haja, Guy Van Sande speelt nu momenteel ook mee in Wittekerke. In Thuis speelde die toen mee als Alex Walters of zoiets en hij mocht toen vooral een lijk spelen die in een diepvriezer lag. Hij werd er namelijk vermoord door zijn vrouw. In Wittekerke heeft hij momenteel zelf al z'n vrouw vermoord. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

En vanavond deed Jan Van Looveren nog eens mee in het team van Olivier. :)
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 979
x 582

Bericht door martha »

En gisteren : Lien van de Kelder alias Sofie Bastiaens uit Thuis.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

martha schreef:En gisteren : Lien van de Kelder alias Sofie Bastiaens uit Thuis.
Die patiënte? Veel ziekenhuisscenes spoel ik immers door.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 979
x 582

Bericht door martha »

Inderdaad.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ja idd, Lien van de Kelder. :) En ze speelt een personage dat aan zelfverminking doet. :)

Vroeg me intussen wel nog af of Donald Madder nu ongeveer gestorven zou zijn? Gisteren was het al de derde aflevering na de "zomerstop" en geen spoor meer te bekennen van pastoor Dirk. Er wordt zelfs niet meer over hem gesproken.
0 x
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 8

Bericht door frankbomans »

Donald Madder is inderdaad tijdens de zomerstop overleden, maar ik dacht dat zijn personage Dirk nog enkele maanden na de dood van Donald te zien was.

Wat ik me trouwens afvraag: was hij op het moment van zijn dood al uit de reeks geschreven, of hebben ze zijn vertrek door de dood van de acteur in het verhaal moeten passen, zoals ze dat voor Florke hebben moeten doen in Thuis door het overlijden van Ann Petersen? Enfin, dat zullen we binnenkort wel zien zeker.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Welja, dat gaan we wel merken zeker? :) Feit is dat hij voor de "zomerstop" nog prominent in iedere aflevering zat en nu al 3 afleveringen niet mee speelt. En op Wikipedia staat er het zinnetje "In samenspraak met zijn familie werd besloten dat personage Dirk in Wittekerke nooit nog te horen of te zien (uiteraard door een andere acteur) zou zijn.".
Dus ja, we zullen de volgende afleveringen wellicht wel zien of z'n scenes nu geschrapt waren.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Moest iemand trouwens een abonnement op De Standaard hebben kan hij anders dit artikel hier eens vervolledigen >> http://www.standaard.be/cnt/dst30062001_062 ;)
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

aha, pastoor Dirk is verrezen. :mrgreen:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

lord F. schreef:Die patiënte? Veel ziekenhuisscenes spoel ik immers door.
Heu...ik dacht een verpleegsterske. Ze heeft dat al eens gedaan in "spoed". Zo ongeveer dezelfde periode dacht ik.
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Caligula schreef:
lord F. schreef:Die patiënte? Veel ziekenhuisscenes spoel ik immers door.
Heu...ik dacht een verpleegsterske. Ze heeft dat al eens gedaan in "spoed". Zo ongeveer dezelfde periode dacht ik.
Nee, een patiënte Laura dat schijnbaar thuis mishandeld werd maar eigenlijk zichzelf mishandelde.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Juist lord F. Dat verpleegsterke had wel wat trekken van ons Lientje, vandaar mijn vergissing.
0 x
Potentia Principatum
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Bericht door Nickos »

Ik heb nooit echt naar Wittekerke gekeken maar ik ben wel bekend met de personages en acteurs. Zonet was ik aan het zappen en was er een scene waarin Sam tegen Nellie zei dat Jan een knappe man was.

Peter van de Velde die een knappe man genoemd wordt, lang geleden dat ik nog zo gelachen heb.
0 x
Plaats reactie