Yvette Backx (Chris Boni)

Gesloten
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Yvette Backx (Chris Boni)

Bericht door Caligula »

ranske schreef:en niet alleen dat het je kleindochter is maar bovendien dat je uw kleindochter
wegnam van de moeder. Harteloze oma, die haar kleinkind in het weeshuis steekt
omdat ze er niet voor wil zorgen en er nooit meer naar omziet zoals bij het groot
vuil zetten, daar kijk je ook nooit meer naar om. Weg is weg dacht ze.
Mooi niet dus.
Ik weet toch niet goed of jullie genoeg kunnen realiseren wat er 35-36 jaar geleden kon gebeuren en nu niet meer.
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1682
x 2605

Bericht door satine »

Na de verwijten die Angèle gisteren voor haar moeder had (Simonne werd altijd voorgetrokken, mocht en kreeg alles...) zou het me nog niet verwonderen dat het allemaal een plannetje van Angèle was.
Simonne kreeg sowieso al altijd alle aandacht, dat moest niet nog erger worden.

En Yvette heeft toegegeven - zo zie ik het.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 702
x 533

Bericht door jessie V. »

Ja, een soort van excuusboodschap van Angele. :mrgreen:
0 x
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

Angele had gewoon geen zin om naast voor Simonne te zorgen, ook nog eens voor het kind van Simonne te zorgen.

Ergens dus wel menselijk.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1682
x 2605

Bericht door satine »

Menselijk inderdaad wel - maar dan hadden ze hard moeten zijn en de waarheid vertellen, hoe pijnlijk dat ook zou geweest zijn voor Simonne.
En waarschijnlijk ook voor Yvette.

Maar als het inderdaad het plannetje van Angèle was, dan vind ik het wel erg dat ze daar haar moeder in betrokken heeft.
Yvette heeft ook al die jaren met die leugen moeten leven.
Zij wist ook dat ze een kleindochter had, die ze al die jaren niet heeft kunnen/mogen zien.

En als alles uitkomt, verliest Angèle niet veel. Ze gaat terug naar haar huisje in de Ardennen en voor haar is de kous af.
Yvette dreigt een dochter, een schoonzoon, haar kleinzoon EN haar woonst kwijt te spelen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:
ranske schreef:en niet alleen dat het je kleindochter is maar bovendien dat je uw kleindochter
wegnam van de moeder. Harteloze oma, die haar kleinkind in het weeshuis steekt
omdat ze er niet voor wil zorgen en er nooit meer naar omziet zoals bij het groot
vuil zetten, daar kijk je ook nooit meer naar om. Weg is weg dacht ze.
Mooi niet dus.
Ik weet toch niet goed of jullie genoeg kunnen realiseren wat er 35-36 jaar geleden kon gebeuren en nu niet meer.
Zeer juist. En om dat nu meteen te vergelijken met "bij het groot vuil zetten" vind ik toch ook wat overdreven. Ze brachten dat kindje naar een opvangtehuis waar ze dachten dat het kindje goed ging verzorgd worden om uiteindelijk een betere Thuis te vinden dan zij het ooit hadden kunnen geboden hebben. Ik betwijfel ten zeerste dat Yvette wist hoe het er echt aan toe ging in Sint-Rita. En we weten ook niet hoe de familie Backx er voor stond in 1979.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Bij 't groot vuil zetten was metaforisch voor ; het moest buiten. Ze konden de liefde voor hun eigen kindje
niet opbrengen om het groot te brengen. Nog iets : De paniekreactie van Yvette als Sam daar binnenkwam
bewijst dat ze alles wist. Daarom was ze als de dood om Sam te zien en zeker niet samen met Angèle.
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

tvx1 schreef: Zeer juist. En om dat nu meteen te vergelijken met "bij het groot vuil zetten" vind ik toch ook wat overdreven. Ze brachten dat kindje naar een opvangtehuis waar ze dachten dat het kindje goed ging verzorgd worden om uiteindelijk een betere Thuis te vinden dan zij het ooit hadden kunnen geboden hebben. Ik betwijfel ten zeerste dat Yvette wist hoe het er echt aan toe ging in Sint-Rita. En we weten ook niet hoe de familie Backx er voor stond in 1979.
ik kan ergens wel begrip opbrengen voor de actie, maar dat alles gebeurde achter de rug van simonne vind ik heel fout, ook al was ze maar 14
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 702
x 533

Bericht door jessie V. »

Ik ken iemand die op haar 2de jaar door de moeder is afgestaan en naar een kindertehuis is gebracht. Ze is nu ongeveer even oud als Sam, maar voelt zich nog steeds "bij de vuilnisbak gezet". Dat zijn haar eigen woorden.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

k de vis schreef:k kan ergens wel begrip opbrengen voor de actie, maar dat alles gebeurde achter de rug van simonne vind ik heel fout, ook al was ze maar 14
Dat is ook zo. Zonder twijfel. Maar de beslissingen werden toen genomen daar iemand anders want men ging er van uit (verkeerdelijk) dat een 15-jarige dat niet kon. Dus, netjes alles ingepakt, kindje dood, Angèle brengt het weg en zegt tegen maake: opgelost. En of het nu Angèle's idee was of niet speelt eigelijk niet mee, Yvette wist het, en ze heeft meegespeeld omdat ze het waarschijnlijk het beste vond voor "haar Simonneke".
We kennen ook de omstandigheden niet hoe Simonne zwanger is geraakt.
0 x
Potentia Principatum
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

jessie V. schreef:Ik ken iemand die op haar 2de jaar door de moeder is afgestaan en naar een kindertehuis is gebracht. Ze is nu ongeveer even oud als Sam, maar voelt zich nog steeds "bij de vuilnisbak gezet". Dat zijn haar eigen woorden.
Hier de realiteit en géén soap ! Sam werd bij het groot vuil gezet en 't voelt na al die jaren zo.
Niks bestwil, niks goed terecht bij de nonnekes, niks tijdsbestek. Dit tekent iemand levenslang.
Hier is niet aan te ontkomen. Ik ken een verhaal van mijn schoonouders en een van mijn ouders
in hun dorp waar het andersom was. Die kindjes werden met liefde opgenomen door de groot-
ouders,gerespecteerd door de omgeving. Ik wist niet beter of dit was de normale gang van zaken.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Het is natuurlijk wel hééééél gemakkelijk om iemand eenzijdig te veroordelen luttele decennia na de feiten, simpelweg omdat het allemaal niet zo goed verlopen is voor het kindje in kwestie. Maar voor hetzelfde geld was Sam daar wél goed opgevangen geweest in dat opvangtehuis en had ze zichzelf bijgevolg nog veel meer thuis gevoeld in haar pleeggezin. Dan was er waarschijnlijk niemand die Yvette ooit iets kwalijk genomen had. Wie weet was Sam dan wel ooit op zoek gegaan naar haar biologische ouders. Dat het er zo onmenselijk aan ging toegaan is iets dat Yvette onmogelijk zelf op voorhand kon weten. En dat het allemaal rozengeur en maneschijn zou geweest als véértienjarige Simonne Sam bij zich zou gehouden is ook allerminst zeker.
En dat het een niemendalletje zou geweest zijn voor een alleenstaande cafébazin, moeder van twee tienerdochters, om dat kind op te voeden is ook lang niet zeker.
Er zijn nu eenmaal sommige (uitzonderlijke) gevallen waar het echt het beste is voor het kindje als het niet bij de biologische verwanten blijft. En trouwens, het is helemaal niet zeker dat Simonne is verteld geweest geworden dat haar kindje dood was. Dat is pure speculatie van enkele forummers.
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

tvx1 schreef:. Dan was er waarschijnlijk niemand die Yvette ooit iets kwalijk genomen had.
maakt voor mij niet zoveel uit eigenlijk, het feit dat Simonne niet geïnformeerd werd als moeder vind ik niet goed te praten. of het nu een plannetje was van Angèle of niet maakt ook niet uit, Angèle was wellicht amper meerderjarig op dat moment dus Yvette had daar als ouder boven moeten staan (pure speculatie op dit moment trouwens dat idee van Angèle , daar is vooralsnog geen bewijs van)
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

k de vis schreef:
tvx1 schreef:. Dan was er waarschijnlijk niemand die Yvette ooit iets kwalijk genomen had.
maakt voor mij niet zoveel uit eigenlijk, het feit dat Simonne niet geïnformeerd werd als moeder vind ik niet goed te praten. of het nu een plannetje was van Angèle of niet maakt ook niet uit, Angèle was wellicht amper meerderjarig op dat moment dus Yvette had daar als ouder boven moeten staan (pure speculatie op dit moment trouwens dat idee van Angèle , daar is vooralsnog geen bewijs van)
Dit moet vooral in de tijdsgeest bekeken/beoordeelt worden.
Kunnen we nu even afwachten wat ze voor ons, kijkers, in petto hebben? :denk:
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

ikke schreef: Dit moet vooral in de tijdsgeest bekeken/beoordeelt worden.
niet akkoord.... kan begrijpen dat er die tijd bepaalde opties niet voorhanden waren, maar dat neemt niet weg dat er gelogen is tegen Simonne over wat er met haar kind gebeurde... en of dat nu in 1970 of in 2015 gebeurde maakt mij niet uit, zenne
Kunnen we nu even afwachten wat ze voor ons, kijkers, in petto hebben? :denk:
oké :shh:
0 x
Gesloten