Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Bericht door Captain Cuckoo »

Caligula schreef:Het is natuurlijk altijd moeilijk om het goede moment te kiezen om afscheid te nemen. Je hebt altijd de neiging om te denken: allé nog één keer, en ja soms is het dan de keer teveel.
Het goed moment om te stoppen is als de ideale man/vrouw. Bestaat niet. Wel verkleint met iedere aflevering dat de doodstrijd van Thuis verlengd wordt, de kans op dat eervol einde in schoonheid.
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

lord F. schreef:Toch één heerlijke scene vandaag in die cafetaria met moeder, dochter, kleindochter en de schoonzoon buiten. :)
natuurlijk wel weer een groot toeval dat net Sam daar binnen komt vallen als moeder&dochter daar zitten
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

k de vis schreef:
lord F. schreef:Toch één heerlijke scene vandaag in die cafetaria met moeder, dochter, kleindochter en de schoonzoon buiten. :)
natuurlijk wel weer een groot toeval dat net Sam daar binnen komt vallen als moeder&dochter daar zitten
Toeval in Thuis? Wel een beetje ver gezocht.
Ik heb trouwens Eddy daar niet in dat café gezien? Tenzij hij er wel wàs, maar wij hem niet zagen, wegens verscholen achter een ander boek.
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

Captain Cuckoo schreef: Ik heb trouwens Eddy daar niet in dat café gezien? Tenzij hij er wel wàs, maar wij hem niet zagen, wegens verscholen achter een ander boek.
Eddy was daar niet hé... Eddy volgt Luc.... Frank volgt Sam (ze heeft het blijkbaar nog niet door dat die constant in haar gat zit (met de wagen wel te verstaan))
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Captain Cuckoo schreef:Toeval in Thuis? Wel een beetje ver gezocht.
Ik heb trouwens Eddy daar niet in dat café gezien? Tenzij hij er wel wàs, maar wij hem niet zagen, wegens verscholen achter een ander boek.
Dat zou 'n goeie geweest zijn. Hoe zou dat boek dan geheten hebben? "De kleine detective?"
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

k de vis schreef:
Ja, zei ik ook in een andere topic. Een beetje veel geforceerd dat alles daar samenvalt, maar het werkte wel.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Amai! Wat een pessimisme hier ineens? :wtf: Nu, ik kan me best inbeelden dat mensen die al 10 of zelfs al 20 jaar naar thuis kijken, misschien wel het gevoel hebben dat ze alles al wel hebben gehad, of dat de personages ook niet meer zijn wie ze waren, maar moet het daarom stoppen?

Ik ben als kind ook naar familie beginnen kijken, en zo'n 10 jaar later gestopt omdat ik het ook niet leuk meer vond. Als mensen mij nu vertellen dat ze familie zo goed vinden, denk ik soms ook in mezelf: "damn, vind je dat écht? vroeger was dat toch véél beter?" :lol: 8) :D

Met thuis kan ik nu & vroeger moeilijk vergelijken. Ja, ik heb meerdere kortstondige periodes gezien van thuis. (eens een paar afleveringen in't begin, dan ook eventjes ten tijde van Swerts maar niet verder gekeken, ook later beginnen kijken toen Bram er bij kwam, dan terug gestopt naar aanleiding van Franky die door een andere acteur werd gespeeld. Nu zit ik dus duidelijk aan mijn record 'langste periode naar thuis kijken' en ik moet eerlijk bekennen dat het mij niet verveelt. Ok:"Tom & Jerry" is wel wat absurd, maar voor de rest vond ik deze week meer dan ok hoor!
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

hannanaske schreef: maar voor de rest vond ik deze week meer dan ok hoor!
Awel ik vond deze week ook wel goed, overal gebeurde er wel iets, leuk zo :thumbup:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Er wordt gezegd dat het gewoon niet KAN dat mensen zoveel meemaken op 1 leven.
En kijk eens naar die, die heeft al zoveel lieven gehad...
En die was een oog kwijt, maar nu is dat oog terug. :whistle:

Dat is nu eenmaal zo met een soap, je kan moeilijk voor elke nieuwe verhaallijn ook nieuwe personages introduceren.
(ik durf er ook niet aan te denken dat klassebakken zoals Pol en Leah weg zouden vallen en vervangen worden door... ik noem geen namen). :mrgreen:
Wat niet wegneemt dat de schrijvers van de Kampioenen zonder werk zitten... :whistle:
Dus ik hoop dat die miskleun van 'de detectives' snel afgelopen is en eenmalig was.
En dat sommige dingen heel lang gerokken worden, dat is eigen aan een soap, toch?
Je kan bij zowat elke soap 3 weken niet kijken en toch nog perfect volgen. :lol:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

satine schreef:Er wordt gezegd dat het gewoon niet KAN dat mensen zoveel meemaken op 1 leven.
En kijk eens naar die, die heeft al zoveel lieven gehad...
En die was een oog kwijt, maar nu is dat oog terug. :whistle:

Dat is nu eenmaal zo met een soap, je kan moeilijk voor elke nieuwe verhaallijn ook nieuwe personages introduceren.
(ik durf er ook niet aan te denken dat klassebakken zoals Pol en Leah weg zouden vallen en vervangen worden door... ik noem geen namen). :mrgreen:
Wat niet wegneemt dat de schrijvers van de Kampioenen zonder werk zitten... :whistle:
Dus ik hoop dat die miskleun van 'de detectives' snel afgelopen is en eenmalig was.
En dat sommige dingen heel lang gerokken worden, dat is eigen aan een soap, toch?
Je kan bij zowat elke soap 3 weken niet kijken en toch nog perfect volgen. :lol:
Dat hoorde ik zeggen van iemand die "Mooi en Medoogenloos" volgde : een paar weken en zelfs maanden niet bkijken en toch kunnen aanpikken want daar duurde elke scene een halve aflevering schijnt ....
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

satine schreef:En die was een oog kwijt, maar nu is dat oog terug. :whistle:
Heb ik dat nu goed gelezen, spreek jij over ogen Satine? :angel:
Maar goed, aan alles komt een einde, ook aan Thuis. Wanneer? Koffiedik kijken.
En eigelijk zou ik zeggen: Hoe gekker hoe beter want anders wordt het vlug saai. Alhoewel het af en toe wel ergelijk is.
0 x
Potentia Principatum
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

Captain Cuckoo schreef:
Caligula schreef:Het is natuurlijk altijd moeilijk om het goede moment te kiezen om afscheid te nemen. Je hebt altijd de neiging om te denken: allé nog één keer, en ja soms is het dan de keer teveel.
Het goed moment om te stoppen is als de ideale man/vrouw. Bestaat niet. Wel verkleint met iedere aflevering dat de doodstrijd van Thuis verlengd wordt, de kans op dat eervol einde in schoonheid.
Waarom zou thuis moeten stoppen op het hoogtepunt van zijn populariteit ?

Laten we eerlijk zijn, hoeveel van de kijkers die nu naar thuis zitten te zien, hebben ook de eerste jaargangen gezien ? Niet al te veel denk ik.

Eveneens hetzelfde zal gelden dat van de kijkers van seizoen 35 of zelf 40 niet al te veel seizoen 20 zullen gezien hebben en van de kijkers die seizoen 1 gezien hebben zullen er wanneer ze seizoen 40 spelen, niet al te veel van overschieten.

Desnoods kunnen ze voor jaargang 40 gewoon de scenarios van de eerste jaargang herschrijven. FC de kampioenen heeft dat ook gedaan, zo hebben ze bijvoorbeeld in de eerste jaargangen een aflevering met het concept waarbij "de beste buur" geld kreeg gedaan met Dimitri en hebben ze een twintigtal seizoenen, juist hetzelfde gedaan, maar dan met Fernand.

(hoewel fc de kampioenen niet echt een goed voorbeeld is om te volgen)
(hetzelfde telt trouwens voor reeksen als samson en gert en de kotmadam)
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Lolplayer schreef:
Captain Cuckoo schreef:

Laten we eerlijk zijn, hoeveel van de kijkers die nu naar thuis zitten te zien, hebben ook de eerste jaargangen gezien ? Niet al te veel denk ik.

Eveneens hetzelfde zal gelden dat van de kijkers van seizoen 35 of zelf 40 niet al te veel seizoen 20 zullen gezien hebben en van de kijkers die seizoen 1 gezien hebben zullen er wanneer ze seizoen 40 spelen, niet al te veel van overschieten.

Desnoods kunnen ze voor jaargang 40 gewoon de scenarios van de eerste jaargang herschrijven. FC de kampioenen heeft dat ook gedaan, zo hebben ze bijvoorbeeld in de eerste jaargangen een aflevering met het concept waarbij "de beste buur" geld kreeg gedaan met Dimitri en hebben ze een twintigtal seizoenen, juist hetzelfde gedaan, maar dan met Fernand.

Als er nu iets is wat de scenaristen nooit moeten doen, is nadoen wat De Kampioenen deden. :thumbdown:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja, idd maar de Kampioenen zijn wel gestopt alhoewel het nog altijd veel succes (=kijkcijfers) had.
Ik zie Thuis echt niet Seizoen 30 bereiken.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Lolplayer schreef:
Captain Cuckoo schreef:

Omdat de lange levensduur de kwaliteit van de scenario's danig naar omlaag gaat en de personage's op den duur karikaturen worden. Grappig dat F.C. De Kampioenen hierbij aangehaald wordt. Die serie is namelijk net om die redenen gestopt. Een andere optie die ze overwogen was om de hele cast te vervangen door een hoop nieuwe, jongere personages. Zelf vond ik de eerste vijftal seizoenen van F.C. De Kampioenen veel en veel beter dan de laatste. Toen was alles nog veel natuurlijker en was het echt een serie over het reilen en zeilen van de leden van een amateurvoetbalploegje. Op het einde merkte je dat nog nauwelijks, vooral omdat het te gek voor woorden was dat sommige spelers nog altijd in de ploeg meespeelden. Op dat gebied is De Kotmadam eigenlijk een geniaal concept. Ze hebben daarmee iets bedacht waarin ze constant een natuurlijke verjonging doen van de cast zonder dat het ook maar iets stoort voor de kijkers. En 25 jaar later loopt de serie dan ook nog steeds.
Laatst gewijzigd door tvx1 op zo 10 mei 2015, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Plaats reactie