Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
- x 435
Re: Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Nóg een misverstand?! En dan ook nog dat tussen Jana en Yvette...
Is THUIS in F.C. De Kampioenen aan het veranderen of zo?
Is THUIS in F.C. De Kampioenen aan het veranderen of zo?
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4
en dan nog het misverstand van Simonne die denkt dat Sam een miskraam heeft gehad?
Het duurt nu allemaal wel heel lang, maar ja , ze moeten het nog rekken tot eind juni of misschien wel begin september!
Het duurt nu allemaal wel heel lang, maar ja , ze moeten het nog rekken tot eind juni of misschien wel begin september!
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Niet alleen de misverstanden, maar ook de 'spionage-affaire' van Frank en Eddy doen het ergste vermoeden.Lazylady schreef:Is THUIS in F.C. De Kampioenen aan het veranderen of zo?

0 x
- Duimelijntje
- Poster rang 2
- x 33
- x 11
- Contacteer:
Het is vooral een verhaallijn die ze hopelijk niet te lang gaan uitmelken.satine schreef:Niet alleen de misverstanden, maar ook de 'spionage-affaire' van Frank en Eddy doen het ergste vermoeden.Lazylady schreef:Is THUIS in F.C. De Kampioenen aan het veranderen of zo?
Jansens en Janssens... Juist nog een stok en een bolhoed mankeren ze

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Thuis leeft natuurlijk van misverstanden, dat moet je aanvaarden maar als je begint te overdrijven is het niet meer leuk maar wordt het belachelijk wat het nu jammer genoeg aan het worden is.
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Inderdaad - het is en blijft een soap.Caligula schreef:Thuis leeft natuurlijk van misverstanden, dat moet je aanvaarden maar als je begint te overdrijven is het niet meer leuk maar wordt het belachelijk wat het nu jammer genoeg aan het worden is.
Maar die 'Kampioenen-toestanden', die hoeven voor mij echt niet.
0 x
-
- Poster rang 1
En Marianne die mss het feestje van Stan gaat crashen op vrijdag omdat ze zaterdag naar Toscane moet zal wrs ook nog een klucht worden
Laten we trouwens niet vergeten dat Fc de kampioenen een kijkcijferkanon was en dus een zeer populair programma, dus een beetje meer humor zal wel geen kwaad kunnen.
Ik kan die belachelijke Frank Eddy toestand en de gestreste Yvette wel appreciëren, zeker nu het verhaal zo lang wordt uitgerokken en er zo weinig gebeurd.

Laten we trouwens niet vergeten dat Fc de kampioenen een kijkcijferkanon was en dus een zeer populair programma, dus een beetje meer humor zal wel geen kwaad kunnen.
Ik kan die belachelijke Frank Eddy toestand en de gestreste Yvette wel appreciëren, zeker nu het verhaal zo lang wordt uitgerokken en er zo weinig gebeurd.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Een tijdje geleden kwam ik ergens een oude aflevering van Thuis tegen, ten tijde van Swerts. Wat zie je dan een verschil tussen toentertijd en de huidige afleveringen...
Ook toen werden verhaallijnen uitgerekt, maar het werd allemaal "normaal" gebracht. Personages reageerden vrij logisch (volgens hun karakter) op dingen die gebeurden, en niet naarmate het uitkwam voor het script.
En wat (subtiele!) humor in de serie is zeker leuk, maar ik mis de realiteitszin tegenwoordig. 2 Volwassen mannen die detective gaan spelen bijvoorbeeld, vind ik niet zozeer grappig, maar eerder gewoon gek.
Laat ik het zo zeggen: Ik ben Thuis in 1995 gaan volgen omdat ik het een erg leuke en ook (zeker voor een soap) nuchtere serie vond, met personages van vlees en bloed. Als je iets al zo lang dagelijks volgt, dan wordt dat een beetje onderdeel van je leven. Een soort vertrouwde gewoonte. Dat laatste is dan ook de reden dat ik nog niet helemaal afgehaakt ben met kijken. En bepaalde fantastische acteurs en actrices, die hun rol ondanks alles heel overtuigend spelen...
Maar zou Thuis 20 jaar geleden begonnen zijn zoals het nu is, dan was het voor mij zeker geen gewoonte geworden om te kijken. Dan had ik na een paar afleveringen al afgehaakt om het vervolgens nooit meer te bezien.
Ook toen werden verhaallijnen uitgerekt, maar het werd allemaal "normaal" gebracht. Personages reageerden vrij logisch (volgens hun karakter) op dingen die gebeurden, en niet naarmate het uitkwam voor het script.
En wat (subtiele!) humor in de serie is zeker leuk, maar ik mis de realiteitszin tegenwoordig. 2 Volwassen mannen die detective gaan spelen bijvoorbeeld, vind ik niet zozeer grappig, maar eerder gewoon gek.
Laat ik het zo zeggen: Ik ben Thuis in 1995 gaan volgen omdat ik het een erg leuke en ook (zeker voor een soap) nuchtere serie vond, met personages van vlees en bloed. Als je iets al zo lang dagelijks volgt, dan wordt dat een beetje onderdeel van je leven. Een soort vertrouwde gewoonte. Dat laatste is dan ook de reden dat ik nog niet helemaal afgehaakt ben met kijken. En bepaalde fantastische acteurs en actrices, die hun rol ondanks alles heel overtuigend spelen...
Maar zou Thuis 20 jaar geleden begonnen zijn zoals het nu is, dan was het voor mij zeker geen gewoonte geworden om te kijken. Dan had ik na een paar afleveringen al afgehaakt om het vervolgens nooit meer te bezien.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Ik hoop dat de schrijvers uw opmerkingen lezen want inderdaad, de laatste week kan het echt niet meer !
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Ik ben akkoord met je Christel, ik heb nog wel een pakje oude afleveringen van Thuis en zo nu en dan bekijk ik er wel eentje en idd wat een verschil! Nu gaat het echt in de richting van kolderepisodes. Maar ja, kijkcijfers hé, that is the name of the game. Jammer.
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Je hebt gelijk Christel. Van die series opeengestapelde misverstanden zijn er nooit eerder geweest. Ik erger me daar ook aan omdat het geen "gewone"misverstanden zijn (die altijd wel eens kunnen voor komen) maar de personages hebben ook een volledig onbegrijpelijke gedachtegang (Sam). En "Eddy en Frank" begint op een slapstick te lijken.
0 x
-
- Poster rang 1
Kijkcijfers inderdaad
Je kan kijkcijfers ook interpreteren als het aantal mensen dat entertaint wordt.
Als een iets luchtiger thuis, dat meer mensen kan amuseren, ondanks dat er een aantal mensen afhaken, is dat dan slecht ?
Je kan kijkcijfers ook interpreteren als het aantal mensen dat entertaint wordt.
Als een iets luchtiger thuis, dat meer mensen kan amuseren, ondanks dat er een aantal mensen afhaken, is dat dan slecht ?
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4
Uiteraard mogen we ook niet vergeten dat wij forummers hier misschien een heel kritisch publiek zijn( al is dat volkomen terecht volgens mij) ,maar we zijn met 30 actieve forummers ( ?) maar een mini-mini-mini-percentage van dat +1 miljoen kijkers dat elke avond gewoon afstemt op Eén en wel tevreden kijkt, en helemaal niet zo kritisch is!
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Volgens mij hebben jullie helemaal gelijk, en draait het de laatste paar jaren voor een groot deel ook om de kijkcijfers. Zo wordt Thuis inmiddels heel actief vertegenwoordigd op Twitter en Facebook bijvoorbeeld, en trekt vooral op Twitter (voor zover ik dat gezien heb) inmiddels ook een veel jonger publiek.
Van de andere kant; als ik soms zie wat er voor gemene, schunnige en ook vreemde commentaren op Facebook voorbij komen (niet alleen gericht op de personages, maar zelfs ook persoonlijk op de acteurs)...
Ik denk zeker dat wij hier op het forum voor een deel wel een heel ander kijkerspubliek vertegenwoordigen. In sommige (vooral de beledigende) gevallen, ben ik daar heel blij om, eerlijk gezegd...
Maar als je ziet hoeveel tijd en moeite er tegenwoordig gestoken wordt in al dat interactieve gedoe, in de nog niet zo lang geleden geïntroduceerde Thuisreizen en daarbij nog in de boeken die nu ineens als aanvulling op de verhaallijnen uitkomen, dan vraag ik me af of het bereiken van een zo breed mogelijk kijkerspubliek niet behoorlijk ten koste gaat van de kwaliteit van de serie.
Dit forum is voor en door fans, zoals er zo mooi in de header staat boven. Als Thuisfan van het eerste uur zeg ik niet zozeer dat ik het slecht vind wat er nu gebeurt, maar wel heel jammer...
Van de andere kant; als ik soms zie wat er voor gemene, schunnige en ook vreemde commentaren op Facebook voorbij komen (niet alleen gericht op de personages, maar zelfs ook persoonlijk op de acteurs)...

Ik denk zeker dat wij hier op het forum voor een deel wel een heel ander kijkerspubliek vertegenwoordigen. In sommige (vooral de beledigende) gevallen, ben ik daar heel blij om, eerlijk gezegd...

Maar als je ziet hoeveel tijd en moeite er tegenwoordig gestoken wordt in al dat interactieve gedoe, in de nog niet zo lang geleden geïntroduceerde Thuisreizen en daarbij nog in de boeken die nu ineens als aanvulling op de verhaallijnen uitkomen, dan vraag ik me af of het bereiken van een zo breed mogelijk kijkerspubliek niet behoorlijk ten koste gaat van de kwaliteit van de serie.
Dit forum is voor en door fans, zoals er zo mooi in de header staat boven. Als Thuisfan van het eerste uur zeg ik niet zozeer dat ik het slecht vind wat er nu gebeurt, maar wel heel jammer...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- x 435
Het jonger publiek zal wel met Lowieke & co te maken hebben waarschijnlijk. (En veel meisjes door adonis Lowieke.)
0 x