Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Bericht door Crackers »

Ik weet het, het is tegen het zere been, maar die relatie tussen Ann en Mayra is toch allesbehalve vanzelfsprekend. Het is een cliché en het zou niet mogen zijn, maar een dokteres met een taxi-chauffeur/modeontwerpster... het is op zijn minst niet alledaags. Bekijk het eens heel simplistisch: Mayra verdient 1200 euro netto? Ann 5200 euro? Hun afkomst is nu eenmaal anders, of je het wil of niet.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Hmm...helemaal niet akkoord. Ze zien mekaar graag, en het is een stabiele relatie (voor Thuis dan toch). Dat mama Marianne liever een doktores of een advocate of een fysica-professor had gezien staat buiten kijf. Kleine bourgeois mentaliteit en typisch voor haar. Maakt het echt wat uit hoeveel je verdient om een relatie te hebben? Ik heb altijd meer verdiend dan mijn ex, so what.
0 x
Potentia Principatum
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Het gaat eerder om hun verschillende achtergrond dan om wat ze verdienen. Maar laten we het weer over Marianne hebben. Ik vond niet dat ze volledig ongelijk had en zij mag haar mening zeggen in haar eigen huis, al was het dan wel wat cru en ongelukkig verwoord.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Caligula schreef:Hé,hé, de echte Marianne komt weer naar boven hé! Het was toch zo een armzalig sukkeltje nietwaar? Een echt serpent is het,basta. En de William maar vlug het vlindertje terug in zijn zak steken!
Letterlijk en figuurlijk, dit keer ! :dance:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Het was niet cru of ongelukkig, nee het was giftig-venijnig. En zeer typisch voor Marianne: op de dijk van Blankenberge.
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Crackers schreef:Het gaat eerder om hun verschillende achtergrond dan om wat ze verdienen. Maar laten we het weer over Marianne hebben. Ik vond niet dat ze volledig ongelijk had en zij mag haar mening zeggen in haar eigen huis, al was het dan wel wat cru en ongelukkig verwoord.
En is Mayra haar achtergrgrond zo minderwaardig? :eh: Ik had nu toch niet de indruk dat haar ouders zo'n arme mensen waren. Wacht eens, heeft Marianne nu niet zelf een relatie gehad met Mayra haar vader? :think:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Dat was idd een gemene rotstreek van Marianne! Het kan zijn dat de ontwerpen van die juwelen niet hélemaal haar smaak zijn, maar dan moet ze dat niet afschilderen als rommel.

En vlindertjes, bloemetjes, .... is dat dan verkeerd?

En ontwerpen van juwelen vind ik persoonlijk een héle toffe passie. Waarom zou die dan in godsnaam minderwaardig moeten zijn?

Ik geef haar absoluut ongelijk! :thumbdown: :naughty:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Het ging niet alleen over de juwelen. Het ging ook over de persoon en dat was nog het ergste. Misschien wilde ze "dame van stand" uithangen tegenover die man, dat kun je, in haar ogen, door je medemens te vernederen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Dat zou kunnen ja. Ik had zo de indruk dat William er niet echt mee gediend was.
0 x
Potentia Principatum
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

jessie V. schreef:Het ging niet alleen over de juwelen. Het ging ook over de persoon en dat was nog het ergste. Misschien wilde ze "dame van stand" uithangen tegenover die man, dat kun je, in haar ogen, door je medemens te vernederen.
Maar die juwelen ontwerpen is een deel van haar persoonlijkheid. Iets waar ze haar creativiteit kan in steken, waar ze zéér ambitieus in is, en waar ze ook altijd héél trots op is geweest.
Door Mariannes belachelijke opmerking lijkt het alsof dat allemaal niets voorstelt wat ze doet. :thumbdown:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ergens vind ik Marianne's reactie vooral heel vreemd! Als het om Mayra's juwelen ging, tenminste...
Marianne heeft Mayra juist altijd gesteund in het ontwerpen van die juwelen. Ze kocht nieuwe spulletjes voor haar toen Mayra's atelier leeggestolen was, heeft samen met Mayra eens een ketting o.i.d. in elkaar geknutseld, en ze was nog enthousiaster dan Ann toen Mayra eens een prijs gewonnen had voor een van haar ontwerpen. Waar de kritiek op die juwelen nu ineens vandaan komt, is mij dan ook een raadsel. :-?

Maar Marianne was natuurlijk wel behoorlijk aangeschoten door die wijn, waardoor remmingen wegvallen, en ik had dan ook eerder de indruk dat haar commentaar eigenlijk meer op Mayra persoonlijk gericht was. Dat het nog steeds geen koek en ei is tussen die 2, is inmiddels wel duidelijk, en ook niet zo vreemd als je kijkt wat er allemaal voorgevallen is. Mayra kan Marianne ook nog altijd niet echt zetten, blijkt de laatste tijd steeds vaker uit haar reacties. Jammer, want het leek er na die val van de trap juist op dat beiden het licht gezien hadden. Het ging eindelijk beter, om nu weer te verslechteren, blijkbaar...

En wat het zogezegde "standsverschil" tussen Mayra en Ann betreft: ik vind dat eerlijk gezegd een van Marianne's meest inconsequente en ook akelige karaktertrekken, het feit dat ze het daar altijd op gooit als ze iemand niet mag... :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1668
x 2577

Bericht door satine »

Christel schreef:Waar de kritiek op die juwelen nu ineens vandaan komt, is mij dan ook een raadsel.
Mij ook - ze vond ze vroeger inderdaad toch altijd OK?
Maar ik vind dat ze wel ergens gelijk heeft, creatief of niet: ik vind de 'juwelen' van Mayra ook niet mooi.
Je zou mij ook geen plezier doen met zo'n broche (of wat het ook moest voorstellen).
Dat is persoonlijke smaak - maar ik zie niet in waarom Marianne Mayra zo neerhaalt.
En dat William blijkbaar niet weet wat er in het verleden gebeurd is, vind ik ook wel vreemd.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Maar ik vind dat ze wel ergens gelijk heeft, creatief of niet: ik vind de 'juwelen' van Mayra ook niet mooi.
Je zou mij ook geen plezier doen met zo'n broche (of wat het ook moest voorstellen).
Dat is persoonlijke smaak - maar ik zie niet in waarom Marianne Mayra zo neerhaalt.
En dat William blijkbaar niet weet wat er in het verleden gebeurd is, vind ik ook wel vreemd.
Dat laatste vind ik ook vreemd. Ze hebben blijkbaar niet eens besproken waarom Marianne in een rolstoel zat en moest revalideren, bijvoorbeeld... :-?

Wat Mayra's juwelen betreft; mijn smaak is het ook niet altijd. Ik heb al eens best leuke dingetjes voorbij zien komen, maar ook sieraden die ik eigenlijk meer bij een jong meisje vind passen dan bij een volwassen vrouw.
Maar dat is vaker zo bij cadeaus als juwelen en parfum, bijvoorbeeld: zoiets is heel persoonlijk. Hoewel het vast heel goed bedoeld is van William, vind ik het niet bepaald verstandig van hem om zoiets nu al te kopen.
Marianne draagt dergelijke sieraden bovendien nooit, dat ziet hij toch ook?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Aangeschoten door de wijn of niet, ik vond het grof en onbehoorlijk. En of die sieraden nou mooi zijn of niet, daar ga je je zo niet over uitlaten tegenover iemand die je amper kent. En over de persoon van Mayra al helemaal niet.
Even laten weten aan de nieuwe man( met wijngaard en bijzondere wijn) : Kijk eens wat ik vind van die sieraden en dat mens, "echt ver beneden mijn (en jouw) stand." Want ik ben minstens zo interessant als jij.
Nogmaals: ik hoop dat hij nu weggaat en wegblijft. Zo niet, dan zinkt hij voor mij als een baksteen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Zou Marianne nu nog een boeketje rozen krijgen?
0 x
Potentia Principatum
Plaats reactie