Wittekerke
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
- martha
- Poster rang 5

- x 979
- x 582
Re: wittekerke
Helemaal mijn gedacht Lord F. Het is een feit dat tegenwoordig alles vlug moet gaan terwijl vroeger één bepaalde dialoog heel lang kon duren. Ik heb Wittekerke destijds maar 2 of 3 seizoenen bekeken en deze herhaling is nieuw voor mij. Onlangs zag ik een ex-collega door het scherm lopen als figurante 
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Ik herinner me destijds (toen ik al gestopt was met kijken) dat ik ergens gelezen had dat ze Wittekerke wat wilden verjongen en dat Marcel en MAgda daardoor uit de serie moesten geschreven worden. 
Wel grappig nu ik die afleveringen in snel tempo na elkaar bekijk (soms met de fast-forward-knop) om dat eens in de praktijk te zien >> Marcel en Magda zijn intussen dood, Julia vertrekt plots met haar jeugdliefde ('onze' Willy Pleyzier) naar het buitenland en Roel Vanderstukken en Sandrine André zijn in diezelfde afleveringen in de plaats gekomen.
De chemieleraar van Katrien van een paar jaar geleden in Thuis heeft intussen z'n intrede gemaakt als pooier (nogal veel pooiers en hoertjes in Wittekerke momenteel, ook in teken van die verjonging?).
Wel grappig nu ik die afleveringen in snel tempo na elkaar bekijk (soms met de fast-forward-knop) om dat eens in de praktijk te zien >> Marcel en Magda zijn intussen dood, Julia vertrekt plots met haar jeugdliefde ('onze' Willy Pleyzier) naar het buitenland en Roel Vanderstukken en Sandrine André zijn in diezelfde afleveringen in de plaats gekomen.
De chemieleraar van Katrien van een paar jaar geleden in Thuis heeft intussen z'n intrede gemaakt als pooier (nogal veel pooiers en hoertjes in Wittekerke momenteel, ook in teken van die verjonging?).
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- hannanaske
- Poster rang 5

- x 10
- x 77
Ik vond Witterkerke vooral leuk in de beginjaren (ik was toen ook nog een kind) omdat Klaartje zo leuk was.
(ik heb de actrice laatst nog in levende lijve gezien) Maar toen kwam Stef en gingen veel acteurs/actrices in sneltempo eruit (vermoord door Stef) en kwamen er veel minder interessante personages.
Ik heb het wel verder gevolgd (meekijken met de mama)
Er kwam later wel een ommezwaai zodat het weer wat leuker werd, maar het was nooit meer zo tof als in het begin.
Denk dat het ook komt omdat de verhalen absurder werden en dat er ook teveel gebeurde in korte tijd.
We kunnen soms zagen dat Thuis wat langdradig is, maar langs den andere kant worden we toch ook geïntrigeerd door het onderwerp. In Witterkerke gebeurde er iets en drie afleveringen later werd daar nog nauwelijks over gepraat. Marcel was vermist en kort daarna gebeurde er iets met Magda, waardoor Marcel al snel in het vergeetputje werd geduwd.
Thuis is qua opbouw veel trager, er wordt meer gewerkt naar een climax toe, en van personagewissel valt dat best wel mee denk ik
(ik heb de actrice laatst nog in levende lijve gezien) Maar toen kwam Stef en gingen veel acteurs/actrices in sneltempo eruit (vermoord door Stef) en kwamen er veel minder interessante personages.
Ik heb het wel verder gevolgd (meekijken met de mama)
Er kwam later wel een ommezwaai zodat het weer wat leuker werd, maar het was nooit meer zo tof als in het begin.
Denk dat het ook komt omdat de verhalen absurder werden en dat er ook teveel gebeurde in korte tijd.
We kunnen soms zagen dat Thuis wat langdradig is, maar langs den andere kant worden we toch ook geïntrigeerd door het onderwerp. In Witterkerke gebeurde er iets en drie afleveringen later werd daar nog nauwelijks over gepraat. Marcel was vermist en kort daarna gebeurde er iets met Magda, waardoor Marcel al snel in het vergeetputje werd geduwd.
Thuis is qua opbouw veel trager, er wordt meer gewerkt naar een climax toe, en van personagewissel valt dat best wel mee denk ik
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- Seraph
- Poster rang 1

Heey
Tot nu toe heb ik steeds de herhalingen die al bijna twee jaar bezig zijn gevolgd. En nu is er weer zo'n moment dat er heel veel personages eruit gaan zoals Marcel, Magda (die zijn dood) maar ook Debbie en Julia. Komen die laatste twee nog terug? En is Joke er ook uitgeschreven? Ze zit in een psychiatrische instelling en komt niet meer in beeld.
Jammer dat Maga dood is, alhoewel het soms leek dat ze gewoon haar tekst van buiten leerde zonder enige improvisatie.
Tot nu toe heb ik steeds de herhalingen die al bijna twee jaar bezig zijn gevolgd. En nu is er weer zo'n moment dat er heel veel personages eruit gaan zoals Marcel, Magda (die zijn dood) maar ook Debbie en Julia. Komen die laatste twee nog terug? En is Joke er ook uitgeschreven? Ze zit in een psychiatrische instelling en komt niet meer in beeld.
Jammer dat Maga dood is, alhoewel het soms leek dat ze gewoon haar tekst van buiten leerde zonder enige improvisatie.
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
- Duimelijntje
- Poster rang 2

- x 33
- x 11
- Contacteer:
Voor zover ik me herinner (maar ik heb origineel heel weinig gezien, daarom kijk ik nu de herhalingen), komen Joke en Julia zeker nog terug, ik denk zelfs dat die tot bijna op het einde meedoen. Debbie komt denk ik ook nog terug, maar niet meer zolang. Denk ikSpoed schreef:Heey
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

haha, Maaike Cafmeyer als domme secretaresse in Wittekerke. 
Intussen liepen er nog wat oude bekenden uit Thuis daar rond zoals Mathilde onlangs als advocate, en Meester Beyers heeft er nu ook een rolletje.
Over het verhaal, tja, dar mag je eigenlijk niet teveel bij stilstaan.
Onlangs was er precies een mini-versie van MAtroesjka's als verhaallijn dat nogal lachwekkend overkwam maar daardoor net leuk om te volgen. Het pastoorverhaal met wijlen Donald Madder lijkt er ook wat met de haren bij gesleurd, maar volg ik toch nog wel omdat de acteur in die periode gestorven is en het dus ook z'n laatste rol was na die in Thuis. Vele scenes spoel ik gewoon door, maar ik betrap me erop dat ik die met de Derdeyns momenteel het leukst vindt. 
Over Magda/Veerle Wijffels >> het leek me ook dat ze in Wittekerke gewoon haar tekst aframmelde, wat wel jammer was want ik herinner me dat ze voor Wittekerke nog meespeelde in De Bossen van Vlaanderen en daarin speelde ze veel overtuigender. Mss kan de ene acteur zich beter aanpassen aan het tempo van een soap dan de andere?
Intussen liepen er nog wat oude bekenden uit Thuis daar rond zoals Mathilde onlangs als advocate, en Meester Beyers heeft er nu ook een rolletje.
Over het verhaal, tja, dar mag je eigenlijk niet teveel bij stilstaan.
Over Magda/Veerle Wijffels >> het leek me ook dat ze in Wittekerke gewoon haar tekst aframmelde, wat wel jammer was want ik herinner me dat ze voor Wittekerke nog meespeelde in De Bossen van Vlaanderen en daarin speelde ze veel overtuigender. Mss kan de ene acteur zich beter aanpassen aan het tempo van een soap dan de andere?
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Een paar afleveringen ingehaald van Wittekerke en interessante nieuwe personages. 
Stan Van Samang speelt plots mee als opstandig neefje van meneer pastoor (ofwel de eerste Tom De Decker uit Thuis). Ik dacht dat die flik was in Wittekerke.
Norman Baert die inspecteur Eric speelde oa tijdens de 1000ste aflevering van Thuis speelt hier plots een drugsdealer.
En Patrick De Rijcke van Salieri in Thuis speelt hier de brave dokter Laurens die met dokteres Nellie naar bed moet van Piet Piraat.
Stan Van Samang speelt plots mee als opstandig neefje van meneer pastoor (ofwel de eerste Tom De Decker uit Thuis). Ik dacht dat die flik was in Wittekerke.
Norman Baert die inspecteur Eric speelde oa tijdens de 1000ste aflevering van Thuis speelt hier plots een drugsdealer.
En Patrick De Rijcke van Salieri in Thuis speelt hier de brave dokter Laurens die met dokteres Nellie naar bed moet van Piet Piraat.
0 x
- Duimelijntje
- Poster rang 2

- x 33
- x 11
- Contacteer:
Altijd leuk, een rondje acteurs herkennen.
De verhaallijnen zijn misschien ook niet altijd van de bovenste plank, maar enfin, tis een soap zeker
Dat dokter Laurens nog meegedaan had in Thuis wist ik niet, al kwam de man mij al enizins bekend voor
De verhaallijnen zijn misschien ook niet altijd van de bovenste plank, maar enfin, tis een soap zeker
Dat dokter Laurens nog meegedaan had in Thuis wist ik niet, al kwam de man mij al enizins bekend voor
Laatst gewijzigd door Duimelijntje op ma 25 mei 2015, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Ja, nog in de beginjaren van Thuis. Denk vanaf het derde of vierde seizoen toen Sanitair Vercammen in zee ging met het Italiaanse Salieri en daar speelde hij de vertegenwoordiger van die firma, Patrick De Rycke.Duimelijntje schreef: Dat dokter Laurens nog meegedaan had in Thuis wist ik niet, al kwam de man mij al enizins bekend voor
Niet de vertrouwen uiteraard, kon goed slijmen en heeft Leontien nog in z'n bed gekregen om iets gedaan te krijgen.
Maar kende hem eigenlijk enkel van die rol in Thuis waardoor je nu zou gaan denken dat die brave dokter Laurens ook niet te vertrouwen is.
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 979
- x 582
Die Olivier en zijn uitspraken :
Over een speciale eenheid bij de rijkswacht (de onoplosbare zaken) : ze hebben hun naam niet gestolen want ze hebben nog geen enkele zaak opgelost.
Bij het vinden van het lijk van nicole "Lap, het is weer in wittekerke, ik zou beter naar hier verhuizen"
Tegen Ludwig, de man van Nicole "Je zie er niet verdrietig uit, natuurlijk je hebt nu een hoop geld".
En om te refereren naar Thuis : Joke is destijds als 15-16 jarige zwanger geweest en is bevallen ergens bij de nonnen (denk ik) en haar moeder Julia heeft toen ook een heel dubieuze rol gespeeld. Ik weet nu niet meer of Julia Joke heeft wijsgemaakt dat Debbie gestorven was. Maar ik moest er aan denken, nu met die toestand van Yvette en Simonne. Rekening houdend dat wittekerke toch al van meer dan 15 jaar geleden is komt de tijdsgeest overeen.
En om te refereren naar Thuis : Joke is destijds als 15-16 jarige zwanger geweest en is bevallen ergens bij de nonnen (denk ik) en haar moeder Julia heeft toen ook een heel dubieuze rol gespeeld. Ik weet nu niet meer of Julia Joke heeft wijsgemaakt dat Debbie gestorven was. Maar ik moest er aan denken, nu met die toestand van Yvette en Simonne. Rekening houdend dat wittekerke toch al van meer dan 15 jaar geleden is komt de tijdsgeest overeen.
0 x
- Duimelijntje
- Poster rang 2

- x 33
- x 11
- Contacteer:
Volgens mij wist ze dat haar dochter nog leefde.martha schreef:Die Olivier en zijn uitspraken :Over een speciale eenheid bij de rijkswacht (de onoplosbare zaken) : ze hebben hun naam niet gestolen want ze hebben nog geen enkele zaak opgelost.
Bij het vinden van het lijk van nicole "Lap, het is weer in wittekerke, ik zou beter naar hier verhuizen"
Tegen Ludwig, de man van Nicole "Je zie er niet verdrietig uit, natuurlijk je hebt nu een hoop geld".
Maar is ze nogal gemanipuleerd om het kindje af te staan... Zonder dat ze dat zelf ook volledig wilde.
0 x
-
frankbomans
- Poster rang 1

- x 1
- x 8
Dat denk ik ook, aangezien Joke Debbie nog zelf gaan zoeken is (met de hulp van Marcel).Duimelijntje schreef:Volgens mij wist ze dat haar dochter nog leefde.martha schreef:Ik weet nu niet meer of Julia Joke heeft wijsgemaakt dat Debbie gestorven was.
De link was me trouwens nog niet eens opgevallen
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

En de vader leefde nog >> een hippie/leegloper gespeeld door John Willaert. 
Jammer dat hij maar kort meegespeeld heeft in Thuis.
(maar z'n zoon speelt af en toe nog wel eens mee)
Ja, dat zijn ook wel de zaligste momenten als Alex Van Haecke meespeelt in Wittekerke.martha schreef:Die Olivier en zijn uitspraken :Over een speciale eenheid bij de rijkswacht (de onoplosbare zaken) : ze hebben hun naam niet gestolen want ze hebben nog geen enkele zaak opgelost.
0 x
- Duimelijntje
- Poster rang 2

- x 33
- x 11
- Contacteer:
Zijn zoon? Wie is dat dan wel?lord F. schreef:En de vader leefde nog >> een hippie/leegloper gespeeld door John Willaert.
Ja, dat zijn ook wel de zaligste momenten als Alex Van Haecke meespeelt in Wittekerke.martha schreef:Die Olivier en zijn uitspraken :Over een speciale eenheid bij de rijkswacht (de onoplosbare zaken) : ze hebben hun naam niet gestolen want ze hebben nog geen enkele zaak opgelost.
![]()
En wie heeft hij zelf gespeeld in Thuis (sorry als het hier al ergens staat, kon het niet vinden in elk geval...)?
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Z'n zoon Stijn Van Haecke speelt af en toe eens een verpleger (die volgens IMdB zelfs Olivier heet) in Thuis.Duimelijntje schreef:Zijn zoon? Wie is dat dan wel?lord F. schreef:En de vader leefde nog >> een hippie/leegloper gespeeld door John Willaert.
![]()
En wie heeft hij zelf gespeeld in Thuis (sorry als het hier al ergens staat, kon het niet vinden in elk geval...)?
Alex Van Haecke zelf speelde ooit een paar afleveringen mee in Thuis als kunstverzamelaar die een vervalst schilderij gekocht had van Jean-Pierre die op dat moment samen met Dré veel geld moest verzamelen om Marie vrij te krijgen uit de handen van 2 drugdealers (waarvan één momenteel meespeelt in Thuis als Thomas Smith). Lang lang geleden dus.
0 x