Ja, die was ik nog vergeten.annekeHU schreef:Je bent Hélène vergeten in het rijtje van de 60 of 60+ dames!tvx1 schreef:Dan kan het enkel Yvette, Marianne of Jenny zijn.annekeHU schreef:als je van deze definitie uitgaat, is Sam dus niet het kind van een jong ongehuwd meisje( op dat moment) en moeten we haar moeder zoeken in de oudere personages? (= Iemand die 36 jaar geleden al gehuwd was met de ene man, en een kind krijgt van een andere!)Met andere woorden we zoeken iemand van een bepaald respectabele leeftijd (60 of 60+)Djenner schreef:Sam is een bastaard, zou dus betekenen dat een vrouw is bevallen van een andere man dan haar echtgenoot. Er heeft dus 35 jaar terug iemand naast de pot gepist.
Nu ja, ik denk dat we het gewoon moeten afwachten... ik verwacht eerlijk gezegd wel dat we het nog voor de seizoensfinale zullen weten ( of zouden ze ons echt in spanning laten, tot in september?)
Wie zijn de echte ouders van Sam?
-
tvx1
- x 435
Re: Wie zijn de echte ouders van Sam?
0 x
-
zarsas
- Nog geen rang
Volgens mij kan het ook Julia of Simonne zijn. Zij waren toen tieners.
0 x
-
tvx1
- x 435
Bovendien heeft Julia ooit eens verteld toen zwanger geweest te zijn.zarsas schreef:Volgens mij kan het ook Julia of Simonne zijn. Zij waren toen tieners.
0 x
- k de vis
- Poster rang 2

Simonneke is ooit verkracht door Luc en is toen zwanger geraakt, dat is toen afgelopen met een miskraam, of dat werd toch zo gezegd (kan mij er niet veel van herinneren). vraag me af of er mogelijkheid zou zijn dat Simonneke de moeder, en Luc de vader is. in dat opzicht is het wel interessant dat de verkrachting na lange tijd nog eens ter sprake is gekomen op de vrijgezelle... alleen lijkt de leeftijd van Simonne niet te kloppen met deze piste.Djenner schreef:Sam is een bastaard, zou dus betekenen dat een vrouw is bevallen van een andere man dan haar echtgenoot. Er heeft dus 35 jaar terug iemand naast de pot gepist.
soit, vandaag kregen we het notitieboekje van Zuster Scholastica fkes in beeld, misschien kan iemand daar mee aan de slag, er staan nogal wat vreemde tekens op en we zien een aantal namen. 23 kinderen zouden er in 1979 zijn ondergebracht, we krijgen enkel pagina 1 in beeld en daar zien we de eerste 18 namen (van de moeders?), de onderste zijn niet goed zichtbaar. we zien 2 kruisjes (overleden?) en er zullen er nog twee staan op pagina 2

0 x
-
Djenner
- Poster rang 2

Misschien is de moeder van Sam wel de moeder van Tim of heeft de vader van Tim een scheve schaats gereden met één van de huidige personages? Of zijn Sam en Tim nicht en neef, al zou dit wel serieus op de verhaallijn Rafael - Femke lijken, het zou natuurlijk nog iets extra toevoegen aan het verhaal: wat doe je met een kind als blijkt dat het een samensmelting is van twee familieleden?
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
23 min 18 is nog steeds 5, toch?k de vis schreef: 23 kinderen zouden er in 1979 zijn ondergebracht, we krijgen enkel pagina 1 in beeld en daar zien we de eerste 18 namen (van de moeders?), de onderste zijn niet goed zichtbaar. we zien 2 kruisjes (overleden?) en er zullen er nog twee staan op pagina 2
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Het is maar een idee, natuurlijk:
In de tweede kolom staan op het eerste zicht allemaal verschillende nummers. Kamernummers?
In de derde staat weinig. Vermelding van eventuele kinderen van dezelfde moeder?
In de kolommen vier en vijf staan telkens maar twee verschillende tekens. Geslacht van het afgestane kindje? Misschien staat er ook een aanduiding vermeld voor "al dan niet vrijwillige bevalling" in het tehuis?
Kan weer toeval zijn, maar vooruit: Angelina DS = Angèle De Schrijver ?
Vijf zwart gekleurde bolletjes achter haar naam: geadopteerd na vijf jaar?
In de tweede kolom staan op het eerste zicht allemaal verschillende nummers. Kamernummers?
In de derde staat weinig. Vermelding van eventuele kinderen van dezelfde moeder?
In de kolommen vier en vijf staan telkens maar twee verschillende tekens. Geslacht van het afgestane kindje? Misschien staat er ook een aanduiding vermeld voor "al dan niet vrijwillige bevalling" in het tehuis?
Kan weer toeval zijn, maar vooruit: Angelina DS = Angèle De Schrijver ?
Vijf zwart gekleurde bolletjes achter haar naam: geadopteerd na vijf jaar?
0 x
- annekeHU
- Poster rang 4

Wat die eerste kolom cijfers betreft, het zijn allemaal cijfers onder de 20... dat zou dus betrekking hebben op de dag van de maand ( natuurlijk wel raar dat er geen cijfers tussen 20 en 31 zijn, dan???) of eventueel is het de volgorde waarin de kinderen geboren zijn? (ik kan niet alle cijfers lezen , maar zie zeker de cijfers 1 tot en met 9 , met uitzondering van het cijfer
In kolom 3 en 4 zie ik 2 verschillende symbolen... zou een aanwijzing kunnen zijn naar het geslacht, maar waarom dan 2 kolommen?
de laatste kolom met die bolletjes, waarvan enkele gekleurd zijn... Sam zag daarin 4 mogelijke overlijdens?
Het blijft zoeken.. benieuwd of er iemand van ons de oplossing ziet/ kan raden , alvorens het uitgezonden wordt????
In kolom 3 en 4 zie ik 2 verschillende symbolen... zou een aanwijzing kunnen zijn naar het geslacht, maar waarom dan 2 kolommen?
de laatste kolom met die bolletjes, waarvan enkele gekleurd zijn... Sam zag daarin 4 mogelijke overlijdens?
Het blijft zoeken.. benieuwd of er iemand van ons de oplossing ziet/ kan raden , alvorens het uitgezonden wordt????
0 x
-
erinhir
- Nog geen rang
Kolom 1: naam van de moeder
Kolom 2: dag van bevalling?
Kolom 3: ?
Kolom 4: getrouwd of niet (symbool voor getrouwd is teken van oneindig)
Kolom 5: geslacht?
Kolom 6: na hoeveel jaar geadopteerd? Leeg bolleke is overleden bij geboorte?
Sam zat daar toch iets van 4-5 jaar zeker? Dus als je kijkt naar de lijn met 5 bolletjes, dan kom je uit bij Angelina DS = Angèle De Schrijver. Kan kloppen met het nieuws dat er een nieuwe verhaallijn komt voor Simonne als tante van Sam.
Kolom 2: dag van bevalling?
Kolom 3: ?
Kolom 4: getrouwd of niet (symbool voor getrouwd is teken van oneindig)
Kolom 5: geslacht?
Kolom 6: na hoeveel jaar geadopteerd? Leeg bolleke is overleden bij geboorte?
Sam zat daar toch iets van 4-5 jaar zeker? Dus als je kijkt naar de lijn met 5 bolletjes, dan kom je uit bij Angelina DS = Angèle De Schrijver. Kan kloppen met het nieuws dat er een nieuwe verhaallijn komt voor Simonne als tante van Sam.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Maar Angèle De Schrijver is geen Thuis-personage, zij heet Backx, naar haar vader.
Constant De Schrijver is de vader van Simonne, niet van Angèle.
Ook Simonne heet Backx, omdat Yvette toen met meneer Backx getrouwd was, dus is hij officieel haar vader.
Constant De Schrijver is de vader van Simonne, niet van Angèle.
Ook Simonne heet Backx, omdat Yvette toen met meneer Backx getrouwd was, dus is hij officieel haar vader.
0 x
-
erinhir
- Nog geen rang
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Zo te zien is 19 het hoogste cijfer. Eerder zou ik aan aanwijzing verwachten van wie van de andere zusters nog bij de geboorte aanwezig was (met medische achtergrond, bijvoorbeeld)annekeHU schreef:Wat die eerste kolom cijfers betreft, het zijn allemaal cijfers onder de 20... dat zou dus betrekking hebben op de dag van de maand ( natuurlijk wel raar dat er geen cijfers tussen 20 en 31 zijn, dan???) of eventueel is het de volgorde waarin de kinderen geboren zijn? (ik kan niet alle cijfers lezen , maar zie zeker de cijfers 1 tot en met 9 , met uitzondering van het cijfer![]()
Van de witte bolletjes staat er telkens maar één, van de zwarte meerdere. Raar, iejel raar!
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
En hier staat dat hij de vader is van Simonne, niet van Angèle:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yvette_De_Schrijver
Hoe dan ook, in 1979 wisten geen van beide zussen dat hun moeder een relatie had gehad met Constant De Schrijver.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yvette_De_Schrijver
Hoe dan ook, in 1979 wisten geen van beide zussen dat hun moeder een relatie had gehad met Constant De Schrijver.
0 x