..verleden, bedoelde ik natuurlijkkarolien85 schreef:Ze heeft geen verleden gehad ...Captain Cuckoo schreef:Ben ik nu echt de enige die haar argument "geen toekomst gehad" eerder als aanmoediging ziet om net wèl kinderen te willen?

..verleden, bedoelde ik natuurlijkkarolien85 schreef:Ze heeft geen verleden gehad ...Captain Cuckoo schreef:Ben ik nu echt de enige die haar argument "geen toekomst gehad" eerder als aanmoediging ziet om net wèl kinderen te willen?
Dat is waar - aan de andere kant: als je geen kinderen wil, dan moet je er ook voor zorgen dat je geen kinderen krijgt.zarsas schreef:Waarom moeten mensen die geen kinderen willen zich altijd verantwoorden. Andersom wordt de vraag nooit gesteld
Dat is misschien wel waar maar ze is wel een uitleg schuldig aan Tim die toch de vader van dat kindje is .zarsas schreef:Waarom moeten mensen die geen kinderen willen zich altijd verantwoorden. Andersom wordt de vraag nooit gesteld
Denk het wel gezien acteurs al regelmatig in interviews refereren naar wat we hier allemaal uitkramen.nounake schreef:Volgens mij lezen de scenaristen onze literature niet ...of wel ?
Ho,maar daar mag je zeker van zijn. Alleen jammer dat ze onze suggesties niet volgen!nounake schreef:Volgens mij lezen de scenaristen onze literature niet ...of wel ?
En dat heb je niet volledig in eigen handen. Als jij denkt dat je de natuur volledig naar je eigen zin kunt bepalen, denk dan maar vlug anders. Allé t'is te zeggen. Er is wel één extreme mogelijkheid die dit had kunnen voorkomen: geheelonthouding.satine schreef:Dat is waar - aan de andere kant: als je geen kinderen wil, dan moet je er ook voor zorgen dat je geen kinderen krijgt.zarsas schreef:Waarom moeten mensen die geen kinderen willen zich altijd verantwoorden. Andersom wordt de vraag nooit gesteld
Dat is een waarheid die ik volmondig bijtreed, en een die wij met al onze arrogantie wel eens willen vergeten. Maar de natuur laat zich af en toe wel eens gelden.tvx1 schreef: Als jij denkt dat je de natuur volledig naar je eigen zin kunt bepalen, denk dan maar vlug anders
Sterilisatie had ook al kunnen helpen, om maar wat te noemen. En ben je gesteriliseerd en gebruik je bovendien een voorbehoedsmiddel, dan is de kans al helemaal zo goed als onbestaande dat je nog zwanger wordt. 2 Voorbehoedsmiddelen tegelijk gebruiken, heeft ongeveer hetzelfde resultaat. Er blijft ook dan nog een kleine kans over dat het misschien toch mis gaat natuurlijk, maar ook die kans is zo goed als onbestaande.tvx1 schreef:En dat heb je niet volledig in eigen handen. Als jij denkt dat je de natuur volledig naar je eigen zin kunt bepalen, denk dan maar vlug anders. Allé t'is te zeggen. Er is wel één extreme mogelijkheid die dit had kunnen voorkomen: geheelonthouding.satine schreef:Dat is waar - aan de andere kant: als je geen kinderen wil, dan moet je er ook voor zorgen dat je geen kinderen krijgt.zarsas schreef:Waarom moeten mensen die geen kinderen willen zich altijd verantwoorden. Andersom wordt de vraag nooit gesteld
Dat denk ik ook. Pil vergeten mss? Net geen afterpil ook weeral niet. En ja zodus...satine schreef:En dan vraag ik me af waarom - ze was er toch bij toen ze zwanger werd?
Het beste wat over deze zaak hier al geschreven is.Captain Cuckoo schreef:Eigenlijk zou Sam even fysiek afstand moeten nemen om te proberen de situatie eens rustig te analyseren zonder vertekening door emoties.
Laat ze het kind weghalen: zij (eventjes) opgelucht, haar “grote geheim” blijft bewaard, geweten kan later wel voor problemen zorgen, Tim is ongelukkig en blijft met vragen zitten, bye bye relatie.
Behoudt zij het kind: zij ongelukkig (tot hooguit enkele dagen na de geboorte), Tim in de wolken, relatie stevig gefundeerd.