Sam De Witte (An Vanderstighelen)
- Crackers
- Poster rang 5
Re: Sam De Witte (An Vanderstighelen)
Ze wil van meetafaan geen kinderen, nooit. Dan zijn er genoeg manieren om die mogelijkheid tijdelijk dan wel definitief uit te sluiten zonder dat er pijnlijke ongelukjes en alle narigheid vandien moeten van komen.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
- x 435
GEEN ENKELE van die methodes zijn 100% betrouwbaar.Crackers schreef:Ze wil van meetafaan geen kinderen, nooit. Dan zijn er genoeg manieren om die mogelijkheid tijdelijk dan wel definitief uit te sluiten zonder dat er pijnlijke ongelukjes en alle narigheid vandien moeten van komen.
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Dat klopt en dat kan, maar hier zal dat nu wel niet die 0,001 % zijn 

0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ik vind Sam een tamelijk gecompliceerd meisje. Een psychiater zou er nog erg zijn/haar best op moeten doen.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom ze geen kinderen wil. Omdat ze zelf in het bos is gevonden?
Bovendien: iedereen weet toch dat zelfs de anticonceptie pil geen absolute garantie geeft. Ik vind het heel moeilijk voor Tim.
Ze was niet merkbaar opgelucht dat ze waarschijnlijk geen borstkanker zou hebben. Weegt het zwanger zijn dan zwaarder?
Het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom ze geen kinderen wil. Omdat ze zelf in het bos is gevonden?
Bovendien: iedereen weet toch dat zelfs de anticonceptie pil geen absolute garantie geeft. Ik vind het heel moeilijk voor Tim.
Ze was niet merkbaar opgelucht dat ze waarschijnlijk geen borstkanker zou hebben. Weegt het zwanger zijn dan zwaarder?
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Idd, wil ze écht geen kinderen of is ze ergens bang voor? Ik vind toch ook dat ze altijd overdreven angstig reageert als het over kinderen gaat. 't Kan zijn dat je geen kinderen wil, maar dan reageer je toch niet zo volgens mij. Ik vermoed toch ook dat er ergens een achterliggende reden is dat wij nog niet kennen.jessie V. schreef:Ik vind Sam een tamelijk gecompliceerd meisje. Een psychiater zou er nog erg zijn/haar best op moeten doen.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ergens heb je gelijk - maar Tim heeft hier ook wel iets in te zeggen.zarsas schreef:Ik vind dat je als vrouw baas bent over je eigen lichaam. Als je het niet wil en je hebt de nodige voorzorgsmaatregelen gedaan, dan heb je het recht om dit te laten weghalen. Een man zit geen jaar met de fysieke ongemakken.
Want er is nog een groot verschil tussen 'geen kinderen willen' en er eentje laten aborteren.
Misschien ziet Sam dit gewoon als een kleine ingreep, waarbij de ongewenste indringer verwijderd wordt - voor Tim is het zijn kind dat weg gehaald wordt en geen kansen krijgt.
Groot verschil.
En inderdaad, geen enkele methode is 100% betrouwbaar.
De pil is bij juist gebruik zelfs nog veiliger dan een sterilisatie (bij de vrouw).
0 x
-
- Poster rang 4
Dit is vreselijk. Hun standpunten staan niet alleen lijnrecht tegenover elkaar maar zijn zeer ingrijpend voor hun toekomst.
0 x
-
- x 435
Maar uiteindelijk gaat het niet om wat Sam wil, of wat Tim wil maar om wat zij willen. Want dit is iets van hun samen en hopelijk komen ze dan ook tot het juiste besluit (wat het ook is) wat ze samen willen.ranske schreef:Dit is vreselijk. Hun standpunten staan niet alleen lijnrecht tegenover elkaar maar zijn zeer ingrijpend voor hun toekomst.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Hun meningen in deze zaak staan wel heel erg tegenover elkaar. Er is weinig ruimte voor een beslissing van beiden. Of iemand moet wel heel veel concessies doen.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
En toch zullen ze hier een aantal serieuze gesprekken moeten hebben, tenzij ze meteen tot een akkoord komen.
Maar Sam kennende, die nogal snel dicht klapt en dan Tim compleet ontwijkt en negeert...
Ik hoop echt dat het deze keer niet is zoals de vorige ke(e)r(en).
Maar Sam kennende, die nogal snel dicht klapt en dan Tim compleet ontwijkt en negeert...
Ik hoop echt dat het deze keer niet is zoals de vorige ke(e)r(en).
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Ik denk dat als de ene kinderen wil en de andere absoluut niet, dat die relatie geen lang leven beschoren zal zijn.
0 x
-
- x 435
Ik denk dat Sam en Tim er op z'n minst eens serieus zullen moeten over praten. 

0 x
-
- Nog geen rang
Als een van de twee het niet ziet zitten om kinderen te hebben moet je het niet doen. Dit is een onomkeerbare beslissing waar anders het kind de dupe van is.
0 x
-
- Poster rang 4
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. De kans is groot dat eens ze met dat kind vertrouwd zijn ze het wel aanvaarden.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Het ligt er helemaal aan waarom iemand geen kind wil...
Als diegene bijvoorbeeld gewoon niet van kinderen houdt, of absoluut geen zin heeft om dingen op te geven zodat er goed voor dat kind gezorgd kan worden, dan is het al een heel ander verhaal als wanneer iemand kinderen eigenlijk wel heel leuk vindt, maar vroeger bijvoorbeeld wat heeft meegemaakt en er daardoor nu niet aan durft te beginnen.
Het zal dus van Sam afhangen, of ze wil prijsgeven wat voor haar de reden is van het absoluut niet willen van kinderen. Zoals Satine al zei, kan dat nog een harde noot worden om te kraken, vermits Sam niet bepaald bekend staat om haar openheid...
Als diegene bijvoorbeeld gewoon niet van kinderen houdt, of absoluut geen zin heeft om dingen op te geven zodat er goed voor dat kind gezorgd kan worden, dan is het al een heel ander verhaal als wanneer iemand kinderen eigenlijk wel heel leuk vindt, maar vroeger bijvoorbeeld wat heeft meegemaakt en er daardoor nu niet aan durft te beginnen.
Het zal dus van Sam afhangen, of ze wil prijsgeven wat voor haar de reden is van het absoluut niet willen van kinderen. Zoals Satine al zei, kan dat nog een harde noot worden om te kraken, vermits Sam niet bepaald bekend staat om haar openheid...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..