Olivia Hoefkens (Moora Vander Veken)

Gesloten
tvx1
x 435

Re: Olivia Hoefkens (Moora Vander Veken)

Bericht door tvx1 »

lord F. schreef:
tvx1 schreef:Om nu helemaal te stoppen met haar studies is wel héél drastisch. Wat is er met de optie een andere studierichting zoeken gebeurd?
Ja, naar een hogeschool gaan ofzo. Met het risico van ook daar te buizen omdat je denkt dat het daar veel makkelijker is.
Het mag ook een andere richting aan de unief zijn. Kan toch best zijn dat psychologie haar niet ligt. Er zijn zoveel mogelijke richtingen.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Het mag ook een andere richting buiten studeren zijn als' t haar echt niet ligt. Er zijn leuke boeiende jobs
waar ze haar eigenwaarde in kan terugvinden. Zich bijscholen kan in het CVO, ( volwassen-onderwijs )
of als ze denkt het later wel aan te kunnen, dan terug studeren, het vak hoeft geen psychologie te zijn.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Maar kom zeg , stoppen omdat ge in uw 1ste jaar bij de partiele niet slaagt ?????Dat is toch dom ! Als iedere student die dat meemaakt die beslissing moest nemen dan zouden de aula's wel heel leeg zijn :|
0 x
Hannake
Nog geen rang

Bericht door Hannake »

nounake schreef:Maar kom zeg , stoppen omdat ge in uw 1ste jaar bij de partiele niet slaagt ?????Dat is toch dom ! Als iedere student die dat meemaakt die beslissing moest nemen dan zouden de aula's wel heel leeg zijn :|
Als je een aantal examens hebt en je bent echt op alles gebuisd, vind ik toch ook dat je eens moet nadenken of het je wel ligt. Zeker vermits ze gisteren zei dat ze alles gegeven had.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Hannake schreef:
nounake schreef:Maar kom zeg , stoppen omdat ge in uw 1ste jaar bij de partiele niet slaagt ?????Dat is toch dom ! Als iedere student die dat meemaakt die beslissing moest nemen dan zouden de aula's wel heel leeg zijn :|
Als je een aantal examens hebt en je bent echt op alles gebuisd, vind ik toch ook dat je eens moet nadenken of het je wel ligt. Zeker vermits ze gisteren zei dat ze alles gegeven had.
Heeft ze wel alles gegeven? Ik had toch de indruk dat ze een toneeltje aan het opvoeren was voor haar moeder.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Inderdaad nounake, dat je perse stopt na je mislukte eerste jaar zou maar erg zijn.
In het algemeen dus. Bij Olivia die " het studeren niet echt ligt " is het beter haar de
frustratie na een herkansing te besparen. We konden zien met welke tegenzin
ze studeerde en het niet volhield. Dat heeft niets de maken met dom zijn maar wel
met je toekomst bewust bepalen met wat je beter ligt. Dat zie ik zeker niet minder
dan studeren, nogmaals als dat echt je ding niet is en het frustreert je alleen maar.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Euhm.... Ze gaat toch voor die herkansing gaan? Waarom bedankte ze Jana anders voor het bijhouden van de notities?
Lowie zei toch ook dat hij achter haar keuze staat.

We zullen wel zien of het haar lukt en eigenlijk denk ik dat Lord F wel es gelijk kan hebben. Dat de relatie tussen Jana en Lowie wat op on hold kan komen te staan nu Olijfje alle steun van Lowie nodig zal hebben.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Compleet geschift. Het gaat even niet goed en je gaat er meteen ee stoppen. Niet alles komt je in het leven aangewaaid. Soms moet je ergens je best voor doen.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Waarom voortsukkelen als je ondervond dat je een foute keuze maakte? Want dat is wat Olivia deed, denk ik.
Ze kan beter een andere richting uitzoeken, denk ik. Of gaan voor een job.
Want 't is overduidelijk dat ze geen geboren studente is.
Dat bewijzen haar resultaten ook.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ranske schreef:
Inderdaad nounake, dat je perse stopt na je mislukte eerste jaar zou maar erg zijn.
In het algemeen dus. Bij Olivia die " het studeren niet echt ligt " is het beter haar de
ze studeerde en het niet volhield. Dat heeft niets de maken met dom zijn maar wel
met je toekomst bewust bepalen met wat je beter ligt. Dat zie ik zeker niet minder
dan studeren, nogmaals als dat echt je ding niet is en het frustreert je alleen maar.
ikke schreef:Waarom voortsukkelen als je ondervond dat je een foute keuze maakte? Want dat is wat Olivia deed, denk ik.
Dus één semester van haar allereerste jaar hoger onderwijs in één richting en ze is geen geboren studente. ?

We zijn hier nog helemaal niet "na haar eerste jaar", hé. Alvorens ze die herkansing doet in september, moet ze in juni nog de tweede helft van haar eerste zit afleggen. Ze kan dus even goed nog verder met wat hulp en misschien met een andere methode. Er zijn zeker verschillende factoren die tot haar resultaat van de 1e semester hebben geleid. Niet vergeten dat haar vader daar midden in haar examens kwam verkondigen dat hij het wilde goedmaken met haar moeder en haar vroeg om te bemiddelen. Ze was toen compleet van haar melk. In het slechtste geval, als de resultaten in juni ook tegenvallen kan ze dan de hele zomer herbronnen over wat ze wil doen.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Ik geloof in ieder geval niet dat ze er alles aan gedaan heeft zoals ze tegen haar moeder zei. :)
Heb haar toch iets teveel zien fuiven in Thuis om dat te geloven. ;) Toen ik destijds eens teveel buizen had maakte ik dat m'n vader ook wijs toen die zei dat ik er m'n broek aan gevaagd had. :mrgreen:

Eerste keer op kot - al die vrijheid - niemand die zaagt dat je moet studeren >> als ze daaraan denkt weet ze wel waar ze moet aan werken in het tweede semester, tenzij ze haar richting echt niet graag doet natuurlijk.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk ook niet dat ze veel gestudeerd heeft, maar als ze echt niet verder wil kan ze er beter niet meer aan beginnen. Alleen moet ze nog eerst maar eens uitmaken of ze verder wil of niet, want die beslissing is waarschijnlijk maar in een moment genomen. Ze moet er eerst nog maar eens goed over nadenken als de klap verwerkt is.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

tvx1 schreef:
ranske schreef:
ikke schreef:Waarom voortsukkelen als je ondervond dat je een foute keuze maakte? Want dat is wat Olivia deed, denk ik.
Dus één semester van haar allereerste jaar hoger onderwijs in één richting en ze is geen geboren studente. ?

We zijn hier nog helemaal niet "na haar eerste jaar", hé. Alvorens ze die herkansing doet in september, moet ze in juni nog de tweede helft van haar eerste zit afleggen. Ze kan dus even goed nog verder met wat hulp en misschien met een andere methode. Er zijn zeker verschillende factoren die tot haar resultaat van de 1e semester hebben geleid. Niet vergeten dat haar vader daar midden in haar examens kwam verkondigen dat hij het wilde goedmaken met haar moeder en haar vroeg om te bemiddelen. Ze was toen compleet van haar melk. In het slechtste geval, als de resultaten in juni ook tegenvallen kan ze dan de hele zomer herbronnen over wat ze wil doen.
Ik blijf erbij dat 't geen geboren studente is. Die wil alleen maar meedoen met haar vriendin en haar vriendje.
Maar ik heb niet gezegd dat ze niet verder mag proberen, hé?!
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Mja, wat moet ze dan gaan doen? Ze is nog maar net begonnen. Alle begin is moeilijk. Soms begin je ergens mee, dan lijkt het even niks maar soms moet je door de zure appel heen bijten. Dit is nog maar de eerste ronde toch?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Zoals Olivia afgeschilderd wordt, zoals we haar zagen toen ze "studeerde"... dat loopt niet goed af. Volgend jaar een andere richting kiezen, met meer nadruk op praktijk en iets minder op studeren en het zal beter gaan. En dan meteen ook ergens anders op kot, breken met Lowie en Jana laten vallen als een baksteen. Jana denkt in deze kwestie ook alleen aan zichzelf, hoe Olivia zich zou voelen, daar lijkt ze niet veel aan te denken.
0 x
Gesloten