hannanaske schreef:Caligula schreef:hannanaske schreef:ikke schreef:Adil nam het tegen zijn moeder op voor zijn Paulientje, ondanks de slagen en verwondingen die hem, door haar stomme schuld, te beurt vielen.
Mooi van hem!
Vind je? De enige die verantwoordelijk is voor de slagen en blauwe plekken is wel nog altijd de broer van Adil!
Die broer mag dan wel beschaamd zijn voor die cover van Adil bij al zijn familie en vrienden, maar iemand een blauw oog slaan is ook niet wat Allah/god zou goedkeuren hoor!

Dat, hannaske kun jij niet weten.
Maar ik ben wel akkoord en nog altijd dat
1. Paulien een snelkursus moslim gebruiken had moeten volgen
2. Zich niet als een dom belgisch kieken had moeten gedragen.
3. Dat ze had moeten begrijpen dat de gevoeligheden bij de moslims nu eenmaal anders liggen (akkoord of niet akkoord hé)
4. Dat ze zich door een blijkbaar nog stommer kieken als Lena (als dat uberhaupt nog mogelijk is)heeft laten doen.
Dat Moslims vaak (niet altijd hoor!!!) moeite hebben met homoseksualiteit ga ik niet ontkennen. Maar iemand slaan heeft naar mijn gevoel meer te maken met cultuur dan religie.
De Islam is een vredelievende godsdienst waar respect enorm belangrijk is, vooral voor de vrouw! Op vlak van anders geaarden zijn er vaak discussies, maar ik kan niet geloven dat een God die respect vertegenwoordigt, het goedkeurt om iemand te slaan. Voor geen enkele reden eigenlijk!
Dat weten de meesten onder ons ook wel. Maar radicale moslims hebben daar geen oren naar.
Dit is voer voor een heel interessante discussie waar ik verder niet ga aan meedoen.
Hier blijf ik erbij dat de grootste schuld/verantwoordelijkheid bij Paulien ligt.
Zij heeft schoorvoetend toestemming gegeven. En toestemmen is toestemmen.
Ik weet bijna zeker dat ze het nu wel ongedaan zou willen maken,.... moest het kunnen... Maar gedane zaken nemen nog altijd geen keer.
Dus zal ze samen met haar vriendje Adil "op de blaren" moeten zitten.
Ze heeft heel veel geluk dat hij haar nog altijd heel graag ziet.
Misschien zit er wel kans in dat dit een blijvend "Thuis" koppel wordt??? I'll see!