Precies of dat lukt in de werkelijkheid wel dat iedereen die ouder is dan 30 al alleen woont, lijkt me toch ook hier weer echt kortzichtig hoor.satine schreef:Ik begrijp hem ergens wel.
Want ik vind niet dat een 36-jarige nog altijd onder moeder's vleugels moet wonen, die had al lang op haar eigen benen moeten staan.
Waldek Kosinski (Bart Van Avermaet)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
deborah1
- Nog geen rang
- x 7
Re: Waldek Kosinski (Bart Van Avermaet)
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2572
Dat lukt inderdaad IRL niet altijd - maar als de verstandhouding zo slecht is als in deze situatie, mag er toch op zijn minst eens eerlijk en open over gepraat worden, vind ik.
0 x
- zanacht
- Poster rang 2

Dat vind ik ook. Peggy heeft daar de boel natuurlijk zwaar verziekt en dit is dus deels haar eigen schuld wel en het verjaardagfeestje van Waldek kwam ze ook nog eens verpesten dat was er ook over maar ze zijn alle 3 volwassen en kunnen toch eens rond de tafel gaan zitten maar dan moeten ze alle 3 wel meewerken om zich aan de afspraken te houden en dat kan moeilijk zijn als iedereen daar zich als kinderen blijven gedragen.satine schreef:Dat lukt inderdaad IRL niet altijd - maar als de verstandhouding zo slecht is als in deze situatie, mag er toch op zijn minst eens eerlijk en open over gepraat worden, vind ik.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
Ik kan me goed voorstellen dat Waldeck ontzettend genoeg heeft van Peggy. Hij heeft zichzelf geweld aan gedaan door voor haar tegen iedereen te liegen en andere mensen aangespoord om de waarheid over Peggy en de baby te verzwijgen. En als je ziet wat zij allemaal uitgespookt heeft daarna dan zou je ook uit je vel springen. Het is natuurlijk ook een groot deel Rosa haar schuld. Maar dat weten we allemaal. Ik vond het niet terecht dat Jenny zo tegen hem uitviel.Hij vroeg alleen maar wat ze kwam doen. Als Rosa nou eens in gegrepen had en naar Peggy toe gegaan was, hand schudden gelukkig nieuwjaar wensen en weg wezen, dan zou er nog erger voorkomen kunnen worden, maar die bleef maar met een kwijnende blik voor zich uit staren, wat ze al weken doet.
Ik begrijp niet dat Waldeck hiermee kan leven. Altijd heeft die (volwassen) dochter tussen hen in gestaan.
Bovendien dacht ik net wat Satine ook vermoedt, kwam ze wel alleen Gelukkig Nieuwjaar wensen.
Ze heeft al gauw geen onderdak meer.
Ik begrijp niet dat Waldeck hiermee kan leven. Altijd heeft die (volwassen) dochter tussen hen in gestaan.
Bovendien dacht ik net wat Satine ook vermoedt, kwam ze wel alleen Gelukkig Nieuwjaar wensen.
Ze heeft al gauw geen onderdak meer.
0 x
-
ranske
- Poster rang 4

Op zijn verjaardag ratelde Peggy tegen Waldek als een mitraillette in 't bijzijn van de anderen .
Daar is een serieuze hoek af en ze moet behandeld worden want niemand daar is ertegen bestand.
Met Mayra toonde hij medeleven, inplaats van te helpen met stoppen gaf hij bescherming zodat ze
ermee door kon gaan. Dat er zo 'n kindje zou komen gaf ineens niet meer.Alleen toen ze 't hem vroeg
gebood zijn geweten te weigeren want : een kind moest een vader hebben ".
Nu verplicht hij iedereen om de moordpoging van Peggy te verzwijgen, al doet hij dat voor Rosa en
dus voor zichzelf. Een bezwaard geweten ? Bij deze misdaad niet en wil zijn huwelijk redden maar zo ?
Zij moeten samen proberen aan een lijn te trekken en dat is echt niet gemakkelijk.
Daar is een serieuze hoek af en ze moet behandeld worden want niemand daar is ertegen bestand.
Met Mayra toonde hij medeleven, inplaats van te helpen met stoppen gaf hij bescherming zodat ze
ermee door kon gaan. Dat er zo 'n kindje zou komen gaf ineens niet meer.Alleen toen ze 't hem vroeg
gebood zijn geweten te weigeren want : een kind moest een vader hebben ".
Nu verplicht hij iedereen om de moordpoging van Peggy te verzwijgen, al doet hij dat voor Rosa en
dus voor zichzelf. Een bezwaard geweten ? Bij deze misdaad niet en wil zijn huwelijk redden maar zo ?
Zij moeten samen proberen aan een lijn te trekken en dat is echt niet gemakkelijk.
0 x
- Ikweetnix
- Poster rang 1

Persoonlijk vond ik Jennys reactie wel gepast eigenlijk, want hij heeft blijkbaar zelf niet door hoe hard hij zijn vrouw kwetst hiermee. Hij had ook gewoon kunnen doorgaan zonder iets tegen Peggy te zeggen. Ze was niet eens in de prive en kwm gewoon Rosa effe gelukkig nieuwjaar wensen. Als hij denkt dat als hij Rosa echt voor de keuze gaat stellen tussen hem en Peggy maakt hij geen schijn van kans.
Rosa heeft Peggy al gezegd dat ze beter niet in de prive kan komen. Heeft ze voor Waldek gedaan, maar hij kan toch niet van haar verwachten dat ze nooit meer tegen haar gaat spreken. Zo dom kan die toch niet zijn.
Hij zat volgens miij ook helemaal mis toen hij zei dat het Peggy is dat Rosa kapot maakt. Sure Peggy heeft er mee te maken, maar het feit dat hij van haar verwacht dat ze haar dochter eigenlijk bijna bant uit haar leven, heeft daar ook mee te maken.
Maar goed ik heb Waldek in deze nooit echt gesteund, want het ultimatum dat hij haar stelde ´mij of je kind´vind ik gewoon not done. Wat de situatie ook is. Haar zeggen van op een andere manier met haar omgaan ofzo ok nog, maar wat hij precies verwacht van Rosa vind ik er zwaar over.
Rosa heeft Peggy al gezegd dat ze beter niet in de prive kan komen. Heeft ze voor Waldek gedaan, maar hij kan toch niet van haar verwachten dat ze nooit meer tegen haar gaat spreken. Zo dom kan die toch niet zijn.
Hij zat volgens miij ook helemaal mis toen hij zei dat het Peggy is dat Rosa kapot maakt. Sure Peggy heeft er mee te maken, maar het feit dat hij van haar verwacht dat ze haar dochter eigenlijk bijna bant uit haar leven, heeft daar ook mee te maken.
Maar goed ik heb Waldek in deze nooit echt gesteund, want het ultimatum dat hij haar stelde ´mij of je kind´vind ik gewoon not done. Wat de situatie ook is. Haar zeggen van op een andere manier met haar omgaan ofzo ok nog, maar wat hij precies verwacht van Rosa vind ik er zwaar over.
0 x
"You can call me Root"
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
Het zijn wel de steeds terugkerende absurditeiten die tot deze situatie hebben geleid. En altijd (of toch meestal) koos Rosa toch uiteindelijk weer voor Peggy. Dit is geen gewone moeder/kind verhouding. Dit is een buitengewoon absurde verhouding tussen een moeder die blind is voor de strapatsen van een volwassen dochter. Als je als man, die daar steeds maar weer mee geconfronteerd wordt, mee kunt leven moet je wel een heilige zijn.
Ik denk dat de zaak van Mayra hier even niets mee te maken heeft.
Ik denk dat de zaak van Mayra hier even niets mee te maken heeft.
0 x
-
Evaaa
- x 435
Ik denk dat Peggy bij de rateling op de verjaardag van Waldek wel de juiste snaar heeft geraakt. Waldek heeft haar de dood van Kasper nog steeds niet vergeven. Dat vond ik duidelijk toen Waldek tegen Jenny zei dat ze Kasper buiten de discussie moest houden.
Laatst gewijzigd door Evaaa op za 03 jan 2015, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2572
Ik zie dat anders: Kasper heeft met deze zaak niets te maken - Kasper IS er ook niet meer, wat Waldek nog steeds veel verdriet doet.
En als we zien dat Peggy al tussen Rosa en Waldek heeft in gestaan sinds ze zwanger terug kwam van Canada... dat is al een hele lange tijd.
Kasper heeft nooit geprobeerd om een wig te drijven tussen zijn 'ouders'.
En ja, Kasper heeft ook fouten gemaakt, tot het einde toe toen hij geld stal van zijn stiefzus.
Maar hij heeft nooit zelfmoordplannen gehad waarin hij een kleine baby wou meenemen.
Waarop iedereen dan voor hem moest liegen, tot tegen de politie toe...
En het is inderdaad ergerlijk als in discussies oude koeien uit de gracht worden gehaald.
En als we zien dat Peggy al tussen Rosa en Waldek heeft in gestaan sinds ze zwanger terug kwam van Canada... dat is al een hele lange tijd.
Kasper heeft nooit geprobeerd om een wig te drijven tussen zijn 'ouders'.
En ja, Kasper heeft ook fouten gemaakt, tot het einde toe toen hij geld stal van zijn stiefzus.
Maar hij heeft nooit zelfmoordplannen gehad waarin hij een kleine baby wou meenemen.
Waarop iedereen dan voor hem moest liegen, tot tegen de politie toe...
En het is inderdaad ergerlijk als in discussies oude koeien uit de gracht worden gehaald.
0 x
- Ikweetnix
- Poster rang 1

Dat liegen is wel helemaal hun eigen keuze geweest.
En ik vind de vete tussen Peggy - Waldek nu niet helemaals Peggys schuld. Het heeft nooit geklikt tussen hen 2 en Waldek is daar geen onschuldige bijstaander in.
En ik vind de vete tussen Peggy - Waldek nu niet helemaals Peggys schuld. Het heeft nooit geklikt tussen hen 2 en Waldek is daar geen onschuldige bijstaander in.
0 x
"You can call me Root"
-
ikke
- x 435
Allez, het hoofdstuk "Schuld en boete" is hier ook nog niet afgesloten?!
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Ben nu wel benieuwd of Waldek de echtscheiding zal aanvragen want kan me niet inbeelden dat hij zo licht over die dingen zal gaan.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Kwast
- Poster rang 5

Dat was dan een korte vreugde.lord F. schreef:Ben nu wel benieuwd of Waldek de echtscheiding zal aanvragen want kan me niet inbeelden dat hij zo licht over die dingen zal gaan.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
ranske
- Poster rang 4

Jenny troostte weer schatteke dat ze met Waldek zou klappen en kreeg de kous op de kop.
Ze begint nu precies al na te denken dat ze " misschien " fout deden hem aan de kant te zetten.
Ze begint nu precies al na te denken dat ze " misschien " fout deden hem aan de kant te zetten.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Goed zo Waldek, dat mens moet je gewoon negeren. Aan het kruis nagelen betekent een echtscheiding dus dan maar negeren
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß