Geert Smeekens (Peter Rouffaer)

Gesloten
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Re: Geert Smeekens (Peter Rouffaer)

Bericht door ranske »

Gevoelloze lompheid en wraakzucht samen geven achterbaksheid. ( I said that )
Hebben we 'n staaltje van gezien. Ofwel speelt hij met haar voeten en wou via Nancy en Eddy bij
triomferen dat hij in haar living stond met Hélène zonder dat ze hem kon tegenhouden.
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

Geert had inderdaad met zijn Hélène evengoed op de gang kunnen blijven staan en Britney even tot bij hem laten komen hebben als het enkel te doen was om het cadeautje af te geven dat kon ook op de gang ipv zich in de vertrekken van Marianne te begeven. Marianne en Geert dagen mekaar uit maar Geert is geen haar beter dan Marianne.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vond het nog niet zo vreemd dat hij daar opeens stond.
Hij kwam gewoon een cadeau afgeven aan zijn petekind, wat voor mij los staat tussen de troubles tussen hem en Marianne.
Dat hij daar absoluut Hélène moest voor meebrengen vond ik er over - of Marianne daar nu is of niet.

En wat ik helemaal niet begrijp: als het mij ergens zo duidelijk gemaakt wordt dat ik er niet welkom ben, dan ga ik.
Dan sta ik niet nog wat gezellig na te praten in de gang over hoe onheus ik behandeld ben.
Dat doe ik dan wel ergens anders, waar ik niet buiten gekeken word.

En bacillen uitwisselen met mijn nieuwe love-interest zou ik daar al helemààl niet doen.
Dat was totaal ongepast vond ik.
0 x
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

Ik dacht even dat Geert haar hoofd naar binnen zou zwalgen :lol:
Maar inderdaad, meneer de Principiële van Mantsoerije laat zijn principes gauw varen wanneer het hem uitkomt.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Hij is een van de platste figuren uit Thuis, aan anderen kun je beter zien wat voor karakter dat ze hebben.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

satine schreef:Ik vond het nog niet zo vreemd dat hij daar opeens stond.
Hij kwam gewoon een cadeau afgeven aan zijn petekind, wat voor mij los staat tussen de troubles tussen hem en Marianne.
Dat hij daar absoluut Hélène moest voor meebrengen vond ik er over - of Marianne daar nu is of niet.

En wat ik helemaal niet begrijp: als het mij ergens zo duidelijk gemaakt wordt dat ik er niet welkom ben, dan ga ik.
Dan sta ik niet nog wat gezellig na te praten in de gang over hoe onheus ik behandeld ben.
Dat doe ik dan wel ergens anders, waar ik niet buiten gekeken word.

En bacillen uitwisselen met mijn nieuwe love-interest zou ik daar al helemààl niet doen.
Dat was totaal ongepast vond ik.
En ik vind die 2 echt geen types om zo te staan zoenen buiten hun eigen privacy .
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef:Hij zag ook dat Nancy de gang in kwam en at Hélène - expres - nog net niet op.
Je gaat je inderdaad toch wel afvragen of Geert haar wel echt zo leuk vindt, of dat er misschien toch ook wel een beetje wraak richting Marianne meespeelt. Anders kan ik me ook niet voorstellen dat hij haar meeneemt naar Nancy en Eddy trouwens. Dit is toch alleen maar olie op het vuur, en hij wou het toch discreet houden om niemand te kwetsen? Beetje kansloos wel...
zanacht schreef:Geert had inderdaad met zijn Hélène evengoed op de gang kunnen blijven staan en Britney even tot bij hem laten komen hebben als het enkel te doen was om het cadeautje af te geven dat kon ook op de gang ipv zich in de vertrekken van Marianne te begeven. Marianne en Geert dagen mekaar uit maar Geert is geen haar beter dan Marianne.
ranske schreef:Gevoelloze lompheid en wraakzucht samen geven achterbaksheid. ( I said that )
Hebben we 'n staaltje van gezien. Ofwel speelt hij met haar voeten en wou via Nancy en Eddy bij
triomferen dat hij in haar living stond met Hélène zonder dat ze hem kon tegenhouden.
Kan er nu eens iemand uitleggen wie in hemelsnaam Geert hiermee heeft uitgedaagd of gekwetst? Eddy en Nancy? Sinds wanneer moet hij aan hen verantwoording af leggen? Als hij had verzocht om Britney naar de gang te laten komen dan had hij haar het slachtoffer laten worden van zijn problemen met Marianne. Dat zou dus geen goede keuze geweest zijn. Ok, hij daar niet moeten staan nakeuvelen met Hélène in de gang. En dat hij niet welkom was hangt af vanuit wiens standpunt je dat bekijkt. Voor Eddy was hij niet welkom. Voor Nancy en Britney was hij dat wel. En uiteindelijk heeft Geert geen bevelen op te volgen van Eddy.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Alleen Marianne kan iemand in haar privé verbieden. Als ze dat doorgeeft aan een iemand tijdens haar afwezigheid
treedt die op in HAAR naam. Onze mening over welke persoon dat is, is haar zaak. Men doet alsof Eddy zelf dat
bepaalde : het was Marianne die dat opdroeg. Voor wie oren heeft is dat door Eddy ook kenbaar gemaakt aan Geert.
Dus Geert WIST dat Marianne hem daar in haar afwezigheid NIET wou. Wat een wettelijk recht is waarvoor zij hulp
mag vragen aan wie zij wil. Eddy zelf doet hier niet toe.
Geert weet dat zeer goed en komt dan af met Hélène op Mariannes prive terrein in haar afwezigheid..:eek:
Met 'n kruimel fatsoen had hij afstand genomen van dat feest dat er ver over was in vrijpostigheid.
Hij betrad het prive gedeelte van Marianne met haar rivale in haar afwezigheid, wetend dat het NIET mocht.
Zo iemand noemt ik een " indringer " en bel de politie.
0 x
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

Toch redelijk logisch dat je met je nieuwe liefde niet naar het huis komt van je ex (waarvan je nog niet gescheiden bent dus wat allemaal nog recent is) én terwijl die zeer uitdrukkelijk heeft laten weten dat je daar niet welkom bent. Dan moet je daar niet meer alleen binnenkomen maar al zeker niet met je nieuwe vlam, lijkt mij echt niet zo moeilijk om te begrijpen!!Het is Marianne haar goed recht te vragen zelfs te eisen dat hij niet meer in de privégedeelten van haar huis komt, zeker niet nadat hij haar daar de laatste keer heeft gezegd dat hij walgt van haar, dan denk ik (of je Geert nu gelijk geeft of niet) dat het niet onlogisch is dat Marianne hem daar niet meer wilt, ook niet wanneer zij er niet is. Geert heeft dat te respecteren, punt uit. Het feit dat Britney daar is en zijn petekind is, heeft daar zelfs van ver niks mee te maken. Je kan alleen een cado afgeven in een living ofwa? Dat hij Britney uitnodigt om een pannenkoek te gaan eten in de Zus en Zo en dan haar het cado geeft.
Dat gezegd zijnde stoort het mij eigenlijk nog niet zo enorm dat hij daar is binnengekomen om Britney een cado te geven (ookal had hij dat eigenlijk niet mogen doen), het ging duidelijk maar om een minuut of 2 dat hij daar was, dus ok dan nog, maar dat dat dan per see met Hélène moet terwijl hij weet dat Marianne dat echt niet wil, vind ik toch van weinig fatsoen getuigen. Hij doet graag alsof hij het allemaal netjes wil afhandelen, maar in zijn gedrag laat hij toch wel iets anders zien.
Het feit dat Marianne nu niet thuis is, verandert daar niks aan. Beeldt het u zelf eens in dat je een ex hebt waar je nog niet zo lang mee uiteen bent, waar je nog niet over bent, die je laat weten niet meer welkom te zijn in je huis en die daar dan doodleuk met zijn nieuw vriendin komt paraderen wanneer je het huis uit bent, ik denk dat er weinigen echt mee gediend zouden zijn.
Laatst gewijzigd door reda op ma 29 dec 2014, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

reda schreef:Toch redelijk logisch dat je met je nieuwe liefde niet naar het huis komt van je ex (waarvan je nog niet gescheiden bent dus wat allemaal nog recent is) én terwijl die zeer uitdrukkelijk heeft laten weten dat je daar niet welkom bent. Dan moet je daar niet meer alleen binnenkomen maar al zeker niet met je nieuwe vlam, lijkt mij echt niet zo moeilijk om te begrijpen!!Het is Marianne haar goed recht te vragen zelfs te eisen dat hij niet meer in de privégedeelten van haar huis komt, zeker niet nadat hij haar daar de laatste keer heeft gezegd dat hij walgt van haar, dan denk ik (of je Geert nu gelijk geeft of niet) dat het niet onlogisch is dat Marianne hem daar niet meer wilt, ook niet wanneer zij er niet is. Geert heeft dat te respecteren, punt uit. Het feit dat Britney daar is en zijn petekind is, heeft daar zelfs van ver niks mee te maken. Je kan alleen een cado afgeven in een living ofwa? Dat hij Britney uitnodigt om een pannenkoek te gaan eten in de Zus en Zo en dan haar het cado geeft.
Dat gezegd zijnde stoort met mij eigenlijk nog niet zo enorm dat hij daar is binnengekomen om Britney een cado te geven (ookal had hij dat eigenlijk niet mogen doen), het ging duidelijk maar om een minuut of 2 dat hij daar was, dus ok dan nog, maar dat dat dan per see met Hélène moet terwijl hij weet dat Marianne dat echt niet wil, vind ik toch van weinig fatsoen getuigen. Hij doet graag alsof hij het allemaal netjes wil afhandelen, maar in zijn gedrag laat hij toch wel iets anders zien.
Het feit dat Marianne nu niet thuis is, verandert daar niks aan. Beeldt het u zelf eens in dat je een ex hebt waar je nog niet zo lang mee uiteen bent, waar je nog niet over bent, die je laat weten niet meer welkom te zijn in je huis en die daar dan doodleuk met zijn nieuw vriendin komt paraderen wanneer je het huis uit bent, ik denk dat er weinigen echt mee gediend zouden zijn.
Maar het is niet simpelweg een afgesloten huis van zijn ex. Het is een dokterspraktijk waarin Geert werkt. ALLE dokters hebben ALTIJD toegang gehad tot de keuken. Dat is een gewoonte die ingebakken zit en het is heel menselijk dat hij dat afleert van de ene minuut op de andere. Als het een afgesloten woning was had Geert gewoon aangebeld en zijn cadeau gewoon afgegeven aan de deur. Maar zelfs op Kerstdag terwijl de eigenares op reis en de dokterspraktijk gesloten is doen ze de voordeur nog niet dicht. Stop nu eens met zo een onnodig drama te maken over iemand die hoop en al 2 minuten ongeveer een halve meter in een ruimte is geweest. De personages doen dat ook niet. Enkel Eddy had een probleem met zijn aanwezigheid, maar Nancy en Britney hadden dat niet in het minst. En ja sommige mensen scheiden op een volwassen en vriendschappelijke manier en hebben er geen probleem mee dat hun ex een nieuwe relatie heeft. Geloof het of niet, maar zelfs Marianne behoorde ooit tot die groep. Tijdens het eerste seizoen woonde ze terug in de dokterswoning en had ze er geen probleem dat hare Walter het hart van andere vrouwen veroverde. Eerst Rosa en daarna Jenny.
0 x
maartenB
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door maartenB »

Blijkbaar vergeten de mensen hier nogal rap dat Marianne alle foto's van de OVERLEDEN dochter van Geert vernietigt heeft.
Dus ik vind het zeer goed van Geert dat hij die regels van Marianne aan zijn laars lapt, ik zou net hetzelfde doen.
Wat Marianne gedaan heeft is gewoon laag. Dus van mij mag Geert nog meer provoceren.
0 x
oost west Thuis aan't zwembad het best.
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

Van mij mag hij ook provoceren, alleen moet hij dan achteraf niet komen janken dat de boze Marianne hem iets terug lapt!

Zoals ik al zei stoort het mij nog niet zozeer dat hij daar stond om snel snel een cado aan Britney te geven. Dat neemt niet weg dat Marianne wel het recht heeft hem te verbieden in haar privé te komen, of hij dat nu gewoon is daar voorheen rond te lopen of niet. Hij vond wel dat hij het recht had te eisen dat zij hem zou ontlopen, wat zou zij dan niet het recht hebben omgekeerd ook van hem te vragen uit haar privé te blijven.

Daar bovenop moet hij daar niet met Hélène langskomen. Zij had ook gerust buiten kunnen wachten (aangezien het toch maar voor 2 minuten was) of ze hadden erna kunnen afspreken. En ook dat mag hij gerust doen, alleen zal Marianne daar waarschijnlijk niet zo happy om zijn en dat weet hij goed genoeg. En als je vind dat alles best zo sereen mogelijk verloopt, laat je zulke zaken nu eenmaal beter achterwege. Hij kent Marianne ook en weet dat dat olie op het vuur gooien is ( met zijn nieuwe vriendin in haar huis langskomen terwijl zij uitdrukkelijk vroeg daar buiten te blijven), dus laat dat dan. Toch als je weldegelijk alles zo kalm en sereen mogelijk wilt laten verlopen, wat hij toch zo graag wil laten uitschijnen. Van mij mag hij gerust provoceren en uitdagen en wa nog allemaal, alleen mag hij dan wel eens stoppen met te doen alsof hij de grote redelijke is.

En wat hebben de andere personages hier mee te maken? Het is Marianne haar huis. Zij wil niet dat hij daar komt en hij weet dat. Wat is er nog meer nodig? Omdat één van de twee housesitters het niet erg vindt dat hij er wel komt, dan is het ok?
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

tvx1 schreef:Als het een afgesloten woning was had Geert gewoon aangebeld en zijn cadeau gewoon afgegeven aan de deur. Maar zelfs op Kerstdag terwijl de eigenares op reis en de dokterspraktijk gesloten is doen ze de voordeur nog niet dicht.
De voordeur niet eens dichtdoen zelfs op Kerstdag ? ? ?
Die was dicht, nogal wiedes dat Geert een sleutel heeft.
Maakt hij misbruik van om achterbaks in Marianne's privé terrein binnen te dringen.
Dat cadeautje voor Britney had inderdaad in de Zus en Zo gekund.
Waarom moest hij zo nodig bij dat feest betrokken worden door
er binnen te vallen met Hélène, als het niet was om Eddy uit te dagen ?
Op zich heel plat maar ja, zo kennen we deze fatsoensrakker weer.
0 x
reda
Nog geen rang

Bericht door reda »

tvx1 schreef: En ja sommige mensen scheiden op een volwassen en vriendschappelijke manier en hebben er geen probleem mee dat hun ex een nieuwe relatie heeft. Geloof het of niet, maar zelfs Marianne behoorde ooit tot die groep. Tijdens het eerste seizoen woonde ze terug in de dokterswoning en had ze er geen probleem dat hare Walter het hart van andere vrouwen veroverde. Eerst Rosa en daarna Jenny.
Uiteraard kan je op een volwassen manier uiteengaan, wordt ook nergens ontkend. Alleen is het in deze niet enkel Marianne die daar moeite mee heeft. Geert heeft ook al duidelijk laten blijken dat hij niet meer normaal met haar kan converseren of omgaan. Beide zijn op dit moment (nog) niet in staat om normaal en vriendschappelijk met elkaar om te gaan, Geert niet meer dan Marianne. Misschien komt dat er ooit nog van, misschien niet, dat zullen we moeten afwachten, misschien is het nu gewoon nog allemaal te vers en te onverwerkt. En als je nog in die fase zit, hoef je elkaar niet meer op te zoeken dan absoluut noodzakelijk is en hoef je ook niet in elkaars huis te gaan rondlopen, zeker niet als je gevraagd wordt dat niet te doen en zeker niet met je nieuw lief. Er zullen echt wel genoeg partners zijn die na het uiteen gaan, dat evenmin zouden appreciëren. Volledig van de pot gerukt, lijkt me dat nu ook weer niet.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik loop wel wat achter maar hebben Geert en Helène nu al "geconsumeerd"?
0 x
Potentia Principatum
Gesloten