vriendinnen
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
vriendinnen
vanavond start op één een nieuwe fictiereeks (drama) over de vriendschap tussen twee vrouwen beginnende in het jaar 1945 tot op heden. De hoofdrollen worden o.a. vertolkt door Veerle Dobbelaere, Anemone Valcke , Charlotte De Bruyne en Veerle Eyckermans.
Persoonlijk verwacht ik er veel van (toch na het eerder slaapverwekkende De Ridder).
Persoonlijk verwacht ik er veel van (toch na het eerder slaapverwekkende De Ridder).
0 x
-
ikke
- x 435
Re: vriendinnen
De eerste aflevering viel voor mij nogal mee.martha schreef:vanavond start op één een nieuwe fictiereeks (drama) over de vriendschap tussen twee vrouwen beginnende in het jaar 1945 tot op heden. De hoofdrollen worden o.a. vertolkt door Veerle Dobbelaere, Anemone Valcke , Charlotte De Bruyne en Veerle Eyckermans.
Nu de tweede nog te zien krijgen voor ik een oordeel vel. Maar ik deel je mening over De Ridder, dat was geen goeie reeks. Zat voor mij eigenlijk onder het soap-niveau.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Ik heb het opgenomen (valt immers samen met Game of Thrones), maar twijfel nog of ik het ga zien.
Vrees een beetje dat het terug zo'n typische mossel-nog-vis-serie is zoals één er nogal veel uitzendt.
Vrees een beetje dat het terug zo'n typische mossel-nog-vis-serie is zoals één er nogal veel uitzendt.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
Lord F : het is een vrouwenserie
Heb toch moeten
toen de twee jongedames het hadden over "geslachtsverkeer"
het woordje "seks" bestond blijkbaar nog niet in het jaar 1945 
Heb toch moeten
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

De Vlaamse Sex & the city?martha schreef:Lord F : het is een vrouwenserie![]()
![]()
Boodschap is dus mijden als je geen vrouw bent?
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
Ze zijn maar met twee en er loopt (voorlopig toch) geen mister big rond
Ik zou niet zeggen te mijden maar de eerste aflevering ging wel over de twee hoofd karakters en over de tijdsgeest dat de man zich laat dienen en bedienen door zijn echtgenote en dat de canadezen "soldatenjasjes" in grote hoeveelheden mee hebben en dat je die niet mag uitwassen
Maar wat ik dan wel kon pruimen (juist zoals in passing bells) is dat de tijdsgeest goed wordt weergegeven door zwart wit fragmenten uit de echte eerste na oorlogsjaren.
Ik zou niet zeggen te mijden maar de eerste aflevering ging wel over de twee hoofd karakters en over de tijdsgeest dat de man zich laat dienen en bedienen door zijn echtgenote en dat de canadezen "soldatenjasjes" in grote hoeveelheden mee hebben en dat je die niet mag uitwassen
0 x
-
ikke
- x 435
In de jaren '70 was het woord sex ook nog geen "algemeen goed"...martha schreef:Lord F : het is een vrouwenserie![]()
![]()
Heb toch moetentoen de twee jongedames het hadden over "geslachtsverkeer"
het woordje "seks" bestond blijkbaar nog niet in het jaar 1945
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Jullie hebben me overtuigd! Ik heb het zonder te bekijken gewist van mijn digicorder. 
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Jullie? Je bedoelt 'martha' neem ik aan?
Ik vond het wel ok, de eerste aflevering van een reeks is altijd even wennen, maar ik vond het zeker niet SATC uit de jaren 40...
Ik vond het wel ok, de eerste aflevering van een reeks is altijd even wennen, maar ik vond het zeker niet SATC uit de jaren 40...
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Goh, als ik een serie begin te zien voel ik me bijna verplicht om de ganse serie ook te bekijken en had daar nu even geen zin in.satine schreef:Jullie? Je bedoelt 'martha' neem ik aan?![]()
En gezien ik er nog niks over gehoord had tot het hier verscheen ga ik ervan uit dat ik niet zoveel ga missen.
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Ik heb al vriendinnen genoeg. Aan elke vinger tien 
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- annekeHU
- Poster rang 4

Ik heb de eerste aflevering gezien, de tweede niet ( geen tijd, vergeten op te nemen), 3 en 4 wel.. en ik vind het best wel goed, om naar te kijken!
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 1002
- x 585
ik vind het ook nog altijd goed
Maar ik wist niet dat de "pil" al weliswaar illegaal te verkrijgen was in het jaar 1960, dacht eerder dat het iets was van begin de jaren 70. Zo leer ik ook iets bij 
0 x
-
ikke
- x 435
Volgens Wikipedia is de pil verkrijgbaar sedert '62 in Nederland...martha schreef:ik vind het ook nog altijd goedMaar ik wist niet dat de "pil" al weliswaar illegaal te verkrijgen was in het jaar 1960, dacht eerder dat het iets was van begin de jaren 70. Zo leer ik ook iets bij
Laatst gewijzigd door ikke op zo 04 jan 2015, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Ikweetnix
- Poster rang 1

Vind het niet slecht, maar de tijdsprongen vind ik wat vervelend.
Dan zijn ze bezig met een verhaal dat wel interessant is en dan wordt daar in de volgende ep niet over gesproken, omdat er een tijdsprong is.
Dan zijn ze bezig met een verhaal dat wel interessant is en dan wordt daar in de volgende ep niet over gesproken, omdat er een tijdsprong is.
0 x
"You can call me Root"