Geert Smeekens (Peter Rouffaer)
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Re: Geert Smeekens (Peter Rouffaer)
Hij had rustig met haar kunnen praten (of het nu wilde doordringen of niet), vervolgens de scheidingspapieren kunnen regelen en daar verder weg blijven. Hij heeft al verschillende keren op het punt gestaan met zijn beroep te stoppen, dus dat was voor hem persoonlijk geen probleem geweest. Het gewoon goedschiks proberen, had hem als mens gesierd.tvx1 schreef:Denk je nu echt dat er een andere manier was waarop dit bij Marianne zou kunnen doordringen? Dan ken je haar toch niet good, hoor. Ik vrees zelfs dat ze zich er nog steeds niet bij gaat neerleggen. Zodanig koppig is ze wel.Christel schreef:Had hij wat eerder zijn mond open gedaan, dan had het misschien nog op een fatsoenlijke manier gezegd kunnen worden. Ik begrijp dat hij duidelijkheid wil scheppen naar Marianne toe (het zou tijd worden, zou ik zo denken), maar moet dat echt op zo'n manier?
Wat is Geert toch een stugge, nare man als er iemand tegen zijn kar rijdt...
Hoe Marianne ook is (en ik weet ook echt wel dat ze over het algemeen niet voor rede vatbaar is), dat geeft hem nog altijd geen vrijkaartje om zich zo onbeschoft te gedragen.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5
Was niet onbeschoft hoor! Met types als Marianne moet ge nu eenmaal nagels met koppen slaan en ik had er gerust nog een nageltje bij geklopt. Wat denkt die nu wel zeg? Dat ze zo maar 1-2-3 kan doen of er niks aan de hand is geweest?
Maar je hebt wel gelijk in die zin dat Geert daar veel beter weggebleven was.
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Zijn gedrag als het hem tegen zit, zegt vooral veel over Geert zelf...Caligula schreef:Was niet onbeschoft hoor! Met types als Marianne moet ge nu eenmaal nagels met koppen slaan en ik had er gerust nog een nageltje bij geklopt. Wat denkt die nu wel zeg? Dat ze zo maar 1-2-3 kan doen of er niks aan de hand is geweest?
Dit is niet de eerste keer dat hij zo onbeschoft uit de hoek komt. Denk maar aan de manier waarop hij met zijn dochter om ging toen hij erachter kwam dat ze lesbisch was. Of hoe hij zich opstelde tegenover Eddy, Frank en Waldek toen hij wilde stoppen met de Slurfkes vanwege David.
Hij kan nooit eens normaal met mensen praten als hij een probleem met ze heeft. Het is bij Geert altijd "pappen en nathouden" totdat zijn potje overkookt, en dan ontploft hij gewoon. Een tussenweg is er niet...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Caligula
- Poster rang 5
Ja,dat geef ik toe wat zijn dochter (Sandrine Sr) betreft. Dat was er over maar dat was ook omdat zijn moeder ook lesbisch hem zeer jong verlaten had (al of niet tegen haar wil hé).
Nu wat de slurfkes betreft dat was wel niet alleen omwille van David hoor. Dat project was van meet af aan op zijn minst twijfelachtig.
En ik geef het toe hoor, Geert is geen gemakkelijke,het is een man met principes, of mag dat ook al niet meer? Hij voelt zich verlaten en verraden door Marianne die ook maar niks en niks kon zeggen toen bleek dat hij met de Emma affaire niks te maken had. En ja Marianneke, het spijt komt nu eenmaal na de zonde en de prestaties van Marianne in haar 20-jarig verblijf in Thuis bekijkend heb ik absoluut geen medelijden met haar.
Nu wat de slurfkes betreft dat was wel niet alleen omwille van David hoor. Dat project was van meet af aan op zijn minst twijfelachtig.
En ik geef het toe hoor, Geert is geen gemakkelijke,het is een man met principes, of mag dat ook al niet meer? Hij voelt zich verlaten en verraden door Marianne die ook maar niks en niks kon zeggen toen bleek dat hij met de Emma affaire niks te maken had. En ja Marianneke, het spijt komt nu eenmaal na de zonde en de prestaties van Marianne in haar 20-jarig verblijf in Thuis bekijkend heb ik absoluut geen medelijden met haar.
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Hij was al een man met principes toen hij Marianne leerde kennen.
Toch viel hij voor haar en ze trouwden.
Dat ging een hele tijd goed tot de David-affaire.
Maar ook daarna koos hij opnieuw voor haar, goed wetende waar hij aan begon.
En nu opeens kan hij iedereen die aan hem getwijfeld heeft vergeven, behalve de vrouw die hij graag zag, die hem graag zag, waar hij 2 keer bewust voor gekozen heeft?
Zelfs een gesprek kan er niet af, hij trekt gewoon een muur om zich heen en that's it.
Dat vind ik van weinig principes getuigen.
Zijn 'trots en eer' zijn opeens weg.
Dat vluchtgedrag siert hem niet.
Zoals Christel reeds zei: Hij kan nooit eens normaal met mensen praten als hij een probleem met ze heeft.
En hij zou ondertussen Marianne genoeg moeten kennen om te beseffen dat met zijn reactie van vandaag hij alleen een tegenreactie mag verwachten.
Waarom zet hij zijn trots niet voor 1 keertje opzij en heeft hij niet een rustig en duidelijk gesprek met Marianne?
Dat zou veel meer uithalen dan het afstandelijke gedoe waar hij nu mee bezig is.
Of zou hij toch niet zo zeker zijn van zichzelf en zijn gevoelens?

Toch viel hij voor haar en ze trouwden.
Dat ging een hele tijd goed tot de David-affaire.
Maar ook daarna koos hij opnieuw voor haar, goed wetende waar hij aan begon.

En nu opeens kan hij iedereen die aan hem getwijfeld heeft vergeven, behalve de vrouw die hij graag zag, die hem graag zag, waar hij 2 keer bewust voor gekozen heeft?
Zelfs een gesprek kan er niet af, hij trekt gewoon een muur om zich heen en that's it.
Dat vind ik van weinig principes getuigen.
Zijn 'trots en eer' zijn opeens weg.
Dat vluchtgedrag siert hem niet.
Zoals Christel reeds zei: Hij kan nooit eens normaal met mensen praten als hij een probleem met ze heeft.
En hij zou ondertussen Marianne genoeg moeten kennen om te beseffen dat met zijn reactie van vandaag hij alleen een tegenreactie mag verwachten.
Waarom zet hij zijn trots niet voor 1 keertje opzij en heeft hij niet een rustig en duidelijk gesprek met Marianne?
Dat zou veel meer uithalen dan het afstandelijke gedoe waar hij nu mee bezig is.

0 x
-
- x 435
Maar allé, geloof gij dat nu zelf??? We hebben het hier wel over Marianne, hé.satine schreef:Waarom zet hij zijn trots niet voor 1 keertje opzij en heeft hij niet een rustig en duidelijk gesprek met Marianne? Dat zou veel meer uithalen dan het afstandelijke gedoe waar hij nu mee bezig is.

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Ja,terwijl hij ze naar de revalidatie rijdt.tvx1 schreef:Maandag een brief van zijn advocaat met de echtscheidingspapieren laten bezorgen door Eddy.

0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 4
De man met zijn principes om te kunnen gaan lopen en dan bot te zijn. Dat Marianne die terug wil.
Hij liet haar vallen als ze hem nodig had, uit eigenbelang = de samenwerking met Ann en Judith, de praktijk en dat alles onder het mom dat de familie samen moet blijven. Marianne wou niet liever maar Mayra wou Ann volledig beheersen en daarom moest Marianne buiten. Ze maakte Ann haar kop zot en het lukte ei zo na. Is dat de familie doen samenblijven ?
Marianne betuigde uitvoerig in de Zus en Zo waar ze hem in de rolstoel na kwam haar oprecht spijt. Wel theatraal maar soit, gemeend. Zij kreeg definitief kort en goed de bons. Nu loopt hij daar rond. Als dokter inleving voor haar situatie
van herstellend van 'n operatie, afgesloten van de buitenwereld, misschien nog ijl in haar hoofd van medicatie. D
an hoort ze dat de politie het kettinkje van Emma in zijn jaszak vond
Ze had al iets dergelijks van bedrog achter
de rug. Hij bleef ook dagen weg zonder 'n teken van leven. Marianne ongerust maar dat moet maar kunnen want ze was
stout tegen arme Mayra en Ann. Daarom hoefde Zijne Principiele Rechtschapenheid geen medelijden te hebben.
Van zulke keikoppen krijg ik het. Die zijn emotioneel geblokkeerd en dus niet meer te bereiken.

Hij liet haar vallen als ze hem nodig had, uit eigenbelang = de samenwerking met Ann en Judith, de praktijk en dat alles onder het mom dat de familie samen moet blijven. Marianne wou niet liever maar Mayra wou Ann volledig beheersen en daarom moest Marianne buiten. Ze maakte Ann haar kop zot en het lukte ei zo na. Is dat de familie doen samenblijven ?
Marianne betuigde uitvoerig in de Zus en Zo waar ze hem in de rolstoel na kwam haar oprecht spijt. Wel theatraal maar soit, gemeend. Zij kreeg definitief kort en goed de bons. Nu loopt hij daar rond. Als dokter inleving voor haar situatie
van herstellend van 'n operatie, afgesloten van de buitenwereld, misschien nog ijl in haar hoofd van medicatie. D
an hoort ze dat de politie het kettinkje van Emma in zijn jaszak vond

de rug. Hij bleef ook dagen weg zonder 'n teken van leven. Marianne ongerust maar dat moet maar kunnen want ze was
stout tegen arme Mayra en Ann. Daarom hoefde Zijne Principiele Rechtschapenheid geen medelijden te hebben.
Van zulke keikoppen krijg ik het. Die zijn emotioneel geblokkeerd en dus niet meer te bereiken.

0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
[/quote]
Dat dacht ik ook ; wie zo tekeer gaat wil vooral zichzelf overtuigen . Overigens is hij een gestampte boer in zijn reactie !

Dat dacht ik ook ; wie zo tekeer gaat wil vooral zichzelf overtuigen . Overigens is hij een gestampte boer in zijn reactie !
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Nee, ik heb dat niet gemist...tvx1 schreef:Maar allé, geloof gij dat nu zelf??? We hebben het hier wel over Marianne, hé.satine schreef:Waarom zet hij zijn trots niet voor 1 keertje opzij en heeft hij niet een rustig en duidelijk gesprek met Marianne? Dat zou veel meer uithalen dan het afstandelijke gedoe waar hij nu mee bezig is.Hebt ge dan totaal gemist dat Marianne bij elke keer dat Geert de voorbij twee weken "vriendelijk" was, ze zichzelf meteen wijsmaakte dat Geert zijn mening herzien had. Een rustig en duidelijk gesprek zou haar enkel nog meer valse hoop geven en is dus zowat het domste dat hij nu zou kunnen doen. De enige mogelijke aanpak is er korte metten mee maken. Maandag een brief van zijn advocaat met de echtscheidingspapieren laten bezorgen door Eddy.

Maar hoe hij nu bezig is - helpt dat dan?
Hij had consequent moeten zijn en het afbollen. Die man is aan zijn pensioen toe, in plaats van zich nog eens in nesten te werken omdat hij zich graag onmisbaar voelt, zou hij moeten weggaan.
Al die zever van 'O Ann, ik wil je wel uit de nood helpen, maar dan wel aan mijn voorwaarden...'
Flauwekul is het - Ann haar praktijk is nog maar pas terug op de rails getrokken. Zonder hem kon ze dat ook wel aan en dat wist hij goed genoeg.
Maar nu krijgt hij aandacht en wordt hij waarschijnlijk binnenkort de hemel weer in geprezen omdat hij Ann zo flink heeft geholpen tijdens de ziekenhuisopname van Sandrine.
Die man heeft zo'n dingen nodig.
En als hij echt wil scheiden, waarom wacht hij dan zolang met die papieren?
Want DAT is het probleem: Geert zegt 1 ding, maar hij doet constant iets anders dan wat hij zegt.
De eeuwige twijfelaar.
Dat speelt ook een hele grote rol, niet alleen de koppigheid van Marianne.
Maar zoals hierboven reeds gezegd: ik begrijp ook niet dat Marianne die koude en onbeschofte man nog terug wil.
Voor een man van 'zijn standing en ervaring' heeft hij maar bitter weinig savoir-vivre.
En ja, ik denk dat een goed gesprek zou helpen.
Ook al zou Marianne daar misschien andere conclusies uit zou trekken dan de bedoeling is, nu doet ze dat ook.
Het zou hem in ieder geval sieren. Maar blijkbaar heeft hij dat niet in zich - meneer doktoor...
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
De grootste fout die Geert gemaakt heeft is daar te blijven. Maar dat wisten we allemaal al. En zeker weer in dat huis van Marianne te gaan zitten. Dan kom je elkaar onvermijdelijk toch wel een keer tegen. Hadden wij ook geen getuige hoeven zijn van Marianne haar gedoe en zijn irritaties daarover. Maar helaas ziet het er nog niet naar uit dat hij weggaat.
Met andere woorden: het is weer een veel te ver uit gerokken verhaal.
Met andere woorden: het is weer een veel te ver uit gerokken verhaal.

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Tja,over Geert gaan we niet akkoord geraken denk ik. Jullie schijnen het allemaal heel normaal te vinden dat zijn vrouw en haar dochter en die haar vriendin (als ze even de tijd had om van de achterbank van haar taxi te komen) daar constant ruzie zaten te maken,de moeder buiten wilden,de praktijk opdoeken enz. Dat mag allemaal hé. En de man had er genoeg van en is niet zomaar op reis gegaan, nee hij heeft de zaken van zijn demente moeder op orde gesteld. En dat hij toen even geen contact wou hebben met huize Marianne daar kan ik best inkomen. Hij komt terug en wordt beschuldigd van pedofilie. Moet ge nog meer hebben?
En zoals jessie V. zegt, hij had natuurlijk beter weggebleven uit de praktijk maar dat is nu eenmaal iets dat in de Thuis-sterren geschreven staat.
En zoals jessie V. zegt, hij had natuurlijk beter weggebleven uit de praktijk maar dat is nu eenmaal iets dat in de Thuis-sterren geschreven staat.
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Galigula, ik ben het wel met jou eens wat Geert betreft over de hele lijn, maar van mij mag hij toch wel verdwijnen.
Het duurt weer allemaal te lang.
Het duurt weer allemaal te lang.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5