Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Gesloten
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Bericht door Kwast »

Evaaa schreef::cry: Mooi dat ze 't vertelde aan Tim. Hopelijk beschaamd hij haar vertrouwen niet.
Het feit dat ook Sam geadopteerd is, biedt andere mogelijkheden tot links met Olivia. Ik kan me namelijk niet van de indruk ontdoen dat er wel een link zal zijn...
Het hoeft niet per se, maar ik weet het niet, buikgevoel.
Wat bedoel je precies?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

Misschien zijn ze wel zussen of komen ze op een of andere manier van elkaar te weten wat er gebeurd is, gaan ze samen op zoek naar antwoorden.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Evaaa schreef:Misschien zijn ze wel zussen of komen ze op een of andere manier van elkaar te weten wat er gebeurd is, gaan ze samen op zoek naar antwoorden.
Halfzussen dan hé Evaaa, echte zussen bestaan nauwelijks in Thuis.
0 x
Potentia Principatum
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ik dacht daar ook aan maar het feit alleen dat deze berichten niet worden verwijderd naar de spoilers doet me vermoeden dat het niet zo is ;)
0 x
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

nounake schreef:Ik dacht daar ook aan maar het feit alleen dat deze berichten niet worden verwijderd naar de spoilers doet me vermoeden dat het niet zo is ;)
Is ook niet echt een spoiler, is gewoon een gevoel.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Evaaa schreef::cry: Mooi dat ze 't vertelde aan Tim. Hopelijk beschaamt hij haar vertrouwen niet.
Het feit dat ook Sam geadopteerd is, biedt andere mogelijkheden tot links met Olivia. Ik kan me namelijk niet van de indruk ontdoen dat er wel een link zal zijn...
Het hoeft niet per se, maar ik weet het niet, buikgevoel.
Ik denk dat ook.

Mijn idee tot voor die aflevering:
Toen ze een tiener was werd ze zwanger, haar toenmalig vriendje ging het kindje mee helpen opvoeden en is er toen van door gegaan waardoor ze het kindje moest afstaan.
Hierdoor laat ze niet snel mensen toe.

Mijn idee na de aflevering:
Een (half)zus van Olivia?
Nu ze samen onder een dak wonen, gaan ze meer met elkaar praten en zullen er wel gevoelige dingen besproken worden.
0 x
ThuisInDuitsland
Nog geen rang

Bericht door ThuisInDuitsland »

:denk: Sam heeft Bram toch naar Frankrijk naar familie of naar kennissen van haar gestuurd. Was het niet een "onkel" van Sam waar Bram ging werken...?

Als Sam het nu over vader en moeder heeft, dan zijn dat haar adoptie/pleegouders of niet? Dat kaartje was dus niet van haar echte vader denk ik. Misschien heeft ze het niet leuk gehad bij haar adopieouders of had ze het moeilijk om liefde aan te nemen van hun kant en zijn er daardoor problemen ontstaan. Misschien heeft ze haar adoptieouders ook vaak afgewezen en heeft zich teruggetrokken en heeft er nu spijt van...?

In ieder geval is dit nieuwe hoofdstuk in de verhaallijn van Sam interessant
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Het lijkt mij nogal logisch dat als Sam over haar ouders/oom spreekt, dat het over haar adoptiefamilie gaat, niet?

Ik denk dat gewoon het feit dat je eigen ouders (of moeder) je in het bos hebben achter gelaten zonder enige zorg, zonder zelfs maar de bezorgdheid of je dit overleeft, genoeg is voor een trauma.
Ik heb niet de indruk dat er ook nog problemen waren bij haar adoptieouders.
0 x
irissaxo
Nog geen rang

Bericht door irissaxo »

En over die brief wordt ni meer gesproken?
Zou het dan toch een fout van de scenaristen zijn en hadden ze ni verwacht dat we gingen inzoomen?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

irissaxo schreef:En over die brief wordt ni meer gesproken?
Dixit Nancy: Wat niet is kan nog komen.
0 x
Potentia Principatum
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Het verhaal is ook helemaal niet af. Achtergelaten worden door de echte ouders is vreselijk, 5 jaar in een weeshuis ook, maar dan is ze toch geadopteerd, dus waren er wel degelijk mensen die haar wilden! Als de relatie met haar adoptie-ouders slecht was had dat het voornaamste punt van gesprek moeten zijn, want die hebben dan het meeste 'stukgemaakt' voor haar zelfvertrouwen en mogelijkheid zich te binden. Als zij het echter goed voor hadden gehad met haar had ze Tim wel bij hen betrokken of eerder over hen gesproken als (adoptie) ouders. Het feit dat ze nooit ter sprake kwamen zegt me dat de relatie niet goed was. Waarom dan nu focussen op de 'wegwerp'aktie van de echte ouders? Wat daarna kwam lijkt me veel erger en moeilijker, want dat is bewust vertrouwen beschamen. Tot haar 5e was dat nog niet zo.

En nu nog snappen waarom hier zo vaak geforceerd naar een link tussen haar en Olivia wordt gezocht? Hun leeftijdsverschil is te groot voor zusters en een gedeelde achtergrond en te klein voor moeder-dochter. Ik kan er prima mee leven dat dit 2 totaal uiteenlopende verhaallijnen zijn!
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Amiche schreef:Het verhaal is ook helemaal niet af. Achtergelaten worden door de echte ouders is vreselijk, 5 jaar in een weeshuis ook, maar dan is ze toch geadopteerd, dus waren er wel degelijk mensen die haar wilden! Als de relatie met haar adoptie-ouders slecht was had dat het voornaamste punt van gesprek moeten zijn, want die hebben dan het meeste 'stukgemaakt' voor haar zelfvertrouwen en mogelijkheid zich te binden. Als zij het echter goed voor hadden gehad met haar had ze Tim wel bij hen betrokken of eerder over hen gesproken als (adoptie) ouders. Het feit dat ze nooit ter sprake kwamen zegt me dat de relatie niet goed was. Waarom dan nu focussen op de 'wegwerp'aktie van de echte ouders? Wat daarna kwam lijkt me veel erger en moeilijker, want dat is bewust vertrouwen beschamen. Tot haar 5e was dat nog niet zo.

En nu nog snappen waarom hier zo vaak geforceerd naar een link tussen haar en Olivia wordt gezocht? Hun leeftijdsverschil is te groot voor zusters en een gedeelde achtergrond en te klein voor moeder-dochter. Ik kan er prima mee leven dat dit 2 totaal uiteenlopende verhaallijnen zijn!
Remember Jana en Thibo?? Dat leeftijdsverschil was in mijn ogen kleiner.
Het kon een tienerzwangerschap zijn.
Nu denk ik niet dat het een moeder-dochter situatie is.
Misschien hebben de biologische ouders Sam 'gedumpt' en was de moeder x aantal jaren later terug zwanger en heeft ze het kind dan terug afgestaan of 'gedumpt'.

Hoe kom het dat Sam nu maar op de proppen komt het het 'adoptieverhaal'.
Volgens mij is het verhaal van de adoptieouders die haar zelfvertrouwen hebben 'stukgemaakt' te vergezocht. Waarom zou ze een kaartje van haar vader krijgen met 'proficiat met de nieuwe zaak' als hun relatie niet goed zat?

Plots zijn Olivia EN Sam geadopteerd, teveel toeval voor een soap.
0 x
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

Amiche schreef:Het verhaal is ook helemaal niet af. Achtergelaten worden door de echte ouders is vreselijk, 5 jaar in een weeshuis ook, maar dan is ze toch geadopteerd, dus waren er wel degelijk mensen die haar wilden! Als de relatie met haar adoptie-ouders slecht was had dat het voornaamste punt van gesprek moeten zijn, want die hebben dan het meeste 'stukgemaakt' voor haar zelfvertrouwen en mogelijkheid zich te binden. Als zij het echter goed voor hadden gehad met haar had ze Tim wel bij hen betrokken of eerder over hen gesproken als (adoptie) ouders. Het feit dat ze nooit ter sprake kwamen zegt me dat de relatie niet goed was. Waarom dan nu focussen op de 'wegwerp'aktie van de echte ouders? Wat daarna kwam lijkt me veel erger en moeilijker, want dat is bewust vertrouwen beschamen. Tot haar 5e was dat nog niet zo.

Net zoals hier zo vaak geforceerd naar nieuwe koppels wordt gezocht... 't hangt in de lucht. 't Is een beetje te toevallig.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

En waarom is dat leeftijdsverschil dan wel te groot voor zussen? Mijn moeder heeft een broer die zeventien jaar jonger is dan haar, hun vader heeft een broer die zestien jaar jonger is en ikzelf ben bijna veertien jaar jonger dan mijn oudste zus. En ook in Thuis zijn er genoeg voorbeelden. Britney is meer dan twintig jaar jonger dan haar broer en Franky is negentien jaar jonger dan zijn zus Bianca.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Of de adoptielijnen van Olivia en Sam dooreen lopen weet niemand toch ? Wel zijn er al drie oorzaken voor een
eventueel trauma. Achtergelaten in dat bos, het weeshuis en de adoptieouders. Toch denk ik dat de adoptieouders
er niets mee te maken hebben en bij Olivia hou ik me niet bezig met speculeren over haar echte ouders want die
kennen we ook (nog )niet. Geduld en straks is het allemaal geweten.

:violin: :violin: :violin: :violin: :violin: :violin: :eusa-violin: :angry-tappingfoot: :angry-tappingfoot: :angry-tappingfoot: :angry-tappingfoot:
0 x
Gesloten