Helden van de lach

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Helden van de lach

Bericht door lord F. »

Vandaag een nostalgische trip gemaakt met het carrièreoverzicht van Gaston en Leo. :)
Ik verschiet er al van dat Leo intussen al 21 jaar dood is (en een groot deel van de forummers zal wellicht nog niet eens zo oud zijn).
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Re: Helden van de lach

Bericht door Nickos »

Ik was al geboren toen hij gestorven was, maar ook nog maar net (1992) dus ik heb Leo Martin pas na zijn dood leren kennen. Ik heb altijd de indruk gehad dat hij een zeer warm iemand was.

Fantastisch programma trouwens, ik heb de eerste drie afleveringen gezien en was zeer onder de indruk. Die met Gaston en Leo staat op de digicorder maar moet ik nog zien. En die met Nigel Williams en Wim Helsen ga ik maar aan mij voorbij laten gaan want ik ben niet echt fan :p.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Nog maar één aflevering gemist van Jacques Vermeire, maar daar moet ik niet echt van weten dus niet zo erg. :)

En ja, ik was al 19 jaar toen Leo Martin stierf, dus ik kan wel zeggen dat ik ermee opgegroeid ben. :) Al die oudejaarsconferences op de BRT waren iets om naar uit te kijken en, toeval of niet, toen ik begon weg te gaan op oudejaar stopten ze ook met die conferences op oudejaar. :mrgreen:
Ik kan me alleszins nog herinneren dat het een schok was toen Leo stierf.
(al moet ik zeggen dat ik de Gaston & Leo's op VTM toch iets minder vond, maar mss was dat omdat ik zelf ouder begon te worden)

Het interessantste van deze aflevering was trouwens vooral wat ze ervoor deden en hoe ze een duo geworden zijn. Had bij de "Ancienne Belgique" eerst gedacht aan die van Brussel tot het moment dat ik de link legde met die tv-serie "Oud België" van een paar jaar geleden met Stany Crets en Peter Van den Begin (ook grote fans van Gaston & Leo).
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

En iedereen die kan tellen, weet nu hoe oud Lord F is- voor zover je dat wil weten natuurlijk- :lol:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik heb vernomen dat onze Gaston,88 ondertussen (Gaston hé,niet lord F.) in mei een nogal zware val gedaan heeft maar gelukkig nog goed afgelopen.
Maar ja,waar is de tijd!
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

annekeHU schreef:En iedereen die kan tellen, weet nu hoe oud Lord F is- voor zover je dat wil weten natuurlijk- :lol:
Ik kan niet tellen, maar ik ken Lord F persoonlijk, dus wist ik al hoe oud hij is.
Maar dit is geheel off-topic, WJD? :mrgreen:
En Gaston en Leo heb ik (ook) altijd een tof duo gevonden. :thumbup:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Een van de beste scènes vind ik nog steeds Joske Vermeulen.
Ook al bestaat de Trammezandlei niet in Schoten, wel in Merksem - waar Joske dan ook een standbeeld heeft gekregen.

Afbeelding
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

satine schreef:Een van de beste scènes vind ik nog steeds Joske Vermeulen.
Ook al bestaat de Trammezandlei niet in Schoten, wel in Merksem - waar Joske dan ook een standbeeld heeft gekregen.
ja, ik heb die sketch voor het eerst gezien op kamp met de CM (in Eupen ofzo) toen de leiders die sketch naspeelden. :)
En dacht toen wellicht nog dat onze leiders niet moesten onderdoen voor pakweg Gaston en Leo (wisten wij veel dat ze die sketch zelf niet in elkaar gestoken hadden).

Pas jaren later zag ik die sketch dan voor het eerst eens op tv. :)
0 x
thuisfan80
Nog geen rang

Bericht door thuisfan80 »

Ik ben ook fan van Gaston en Leo.

Hier kan je veel oude sketches en LP's van hen vinden:

https://www.youtube.com/channel/UCT7WfA ... -yw/videos
0 x
Plaats reactie