Ik denk eerder dat het feit dat Peggy alles aan Rosa vertelde, voor Waldek de spreekwoordelijke druppel was.
Hoeveel hebben ze al niet mee gemaakt met Peggy?
Ok, er waren een hoop dingen bij waar ze niks kon aan doen: het ongeval, haar blind-zijn (2 keer dan nog), Peter die haar verlaat voor de vrouw die hem een kind heeft gegeven, iets wat ze zelf niet meer kan...
Maar Peggy doet altijd haar zin zonder veel aan anderen te denken, daar heeft Waldek wel gelijk in (vind ik).
Ik denk dat de meesten onder ons nog niet vergeten zijn hoe graag ze haar zwangerschap gewoon wou beëindigen, ook al wou haar eigen moeder niets liever dan haar kleinkind grootbrengen.
De spanningen toen hebben onrechtstreeks gezorgd voor een breuk tussen Rosa en Waldek.
Dan geeft ze haar kind weg aan de dochter van de aartsvijandin van haar moeder, ook niet bepaald respectvol.
Dan het getouwtrek rond Sandrine om haar toch maar te mogen zien, de moeite die ze heeft gedaan om een wig tussen Tom en Bianca te drijven, het feit dat zij Marianne ging vertellen wie de vader was van Sandrine...
Verder zie ik Peggy een beetje als de koningin op haar troon, die zich met graagte laat omringen door haar 'onderdanen'.
Want dat iedereen altijd klaar moet staan voor Peggy is wel duidelijk.
Ik denk dat veel stiefouders het al lang geleden hadden opgegeven. En sommige moeders ook wel.
En ja, Rosa had Peggy meteen door, zo hoort het ook.
En het is niet meer dan normaal dat die haar dochter uitvraagt, want ze weet voelt dat er iets is, maar weet van niks en kan het - in het ziekenhuis zijnde - ook niet gaan uitpluizen.
Wat dan voor Rosa een hoop stress met zich meebrengt - en net dàt wou Waldek vermijden.
Dus dat Peggy meestal alleen aan zichzelf denkt, daar heeft Waldek wel gelijk in vind ik.
Uiteindelijk: Waldek heeft het ook verre van makkelijk, moet de hele boel draaiende houden, ziet de vrouw die hij graag ziet in het ziekenhuis liggen, alle troubels thuis... Maar het is ook wel Waldek die de 'clan' bijeen houdt, ook al vraagt hij hen allemaal om te liegen.
En dat laatste, daar heeft Peggy niet om gevraagd, da's waar - maar zonder Waldek was Peggy allang opgepakt.
Ze plukt er dus wel de vruchten van.
Dat Waldek ondertussen een groot deel van zijn vroegere principes heeft laten varen, daar zijn we het allemaal over eens denk ik.