Emma Van Damme (Elise Roels)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Blabsie
Nog geen rang

Re: Emma Van Damme (Elise Roels)

Bericht door Blabsie »

Als moeder (of gewoon als ouder) denk/hoop/bid/smeek je gewoon altijd dat het toch niet gebeurd is. En als arts weet ze wss hoe sporen van seksueel geweld er uit zien. Als dat dan je onschuldige meisje van 14 is .... :cry:
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:Emmatje zal toch geen HIV hebben opgelopen hé?
Zoiets kan een gynaecoloog niet vaststellen. En dankzij Tim weten we wel dat het een aantal weken duurt eer je het resultaat hebt van een onderzoek daarover.
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

Christel schreef:Kan best zijn dat ze iets heeft opgelopen natuurlijk, maar het zou mij niks verbazen als Judith alleen al zo reageerde door het feit dat Emma misbruikt blijkt te zijn door die griezel. Ze verdween daar als een onschuldig kind, en kijk eens wat er in die paar weken met haar gebeurd is. Ik kan me heel goed voorstellen dat zoiets al meer dan schokkend genoeg is voor een moeder...
mee eens
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ik denk dat Judith hoopte dat ze niet misbruikt zou zijn maar "iets" opgelopen kan toch maar zichtbaar zijn in een bloedonderzoek en na enige dagen of niet ?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Nu denk ik wel dat de arts in kwestie bij Emma een bloedonderzoek heeft gedaan. Ze is tenslotte toch wel een paar weken opgesloten geweest hé. Dus tijd genoeg. En ik hoop van harte dat ik het helemaal mis heb want dat meiske heeft al genoeg afgezien. Maar ik zou zo zeggen: misbruikt ja, zwanger mss,daar kan nog wel wat aan gedaan worden (ik ken de wet niet goed genoeg, maar ik denk toch dat bij zwangerschap van een minderjarige tgv verkrachting daar toch op wordt gelet) en dan,ja...zoiets als HIV...
We gaan het vandaag wel weten zeker?
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:Nu denk ik wel dat de arts in kwestie bij Emma een bloedonderzoek heeft gedaan. Ze is tenslotte toch wel een paar weken opgesloten geweest hé. Dus tijd genoeg. En ik hoop van harte dat ik het helemaal mis heb want dat meiske heeft al genoeg afgezien. Maar ik zou zo zeggen: misbruikt ja, zwanger mss,daar kan nog wel wat aan gedaan worden (ik ken de wet niet goed genoeg, maar ik denk toch dat bij zwangerschap van een minderjarige tgv verkrachting daar toch op wordt gelet) en dan,ja...zoiets als HIV...
We gaan het vandaag wel weten zeker?
Van een HIV-onderzoek gaan het resultaat nu nog niet weten. Dat duurt een aantal weken. Vraag maar aan Tim. Bovendien heeft Emma gisteren een gynaecologisch onderzoek ondergaan. Ik ben niet zeker dat een HIV-onderzoek daar wel bijhoort.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

ik denk wel dat de gynaecologe een bloedonderzoek heeft gedaan. En dat Emma al enkele weken (voor het einde van vorig seizoen) zat opgesloten,zodus,tijd genoeg zou ik zeggen. En een minderjarige die het slachtoffer is van misbruik daar doen ze toch alle onderzoeken bij. En dan nog het feit dat haar moeder (ook dokter) toch wel zekerheid zal willen. Maar je hebt in die zin gelijk dat het natuurlijk Thuis is en niet RL...
Ik ben trouwens nog altijd verbaasd dat ze geen wetsdokter hebben aangesteld. Vergeten mss?
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:ik denk wel dat de gynaecologe een bloedonderzoek heeft gedaan. En dat Emma al enkele weken (voor het einde van vorig seizoen) zat opgesloten,zodus,tijd genoeg zou ik zeggen. En een minderjarige die het slachtoffer is van misbruik daar doen ze toch alle onderzoeken bij. En dan nog het feit dat haar moeder (ook dokter) toch wel zekerheid zal willen. Maar je hebt in die zin gelijk dat het natuurlijk Thuis is en niet RL...
Ik ben trouwens nog altijd verbaasd dat ze geen wetsdokter hebben aangesteld. Vergeten mss?
Het duurt enkele weken tussen de staalname en het bekend zijn van het resultaat. Niet tussen de besmetting en het bekend zijn van het resultaat. Je hebt nooit resultaat van een bloedtest op dezelfde dag dat het bloedstaal genomen wordt. En trouwens ze heeft dus geen HIV.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Allé,gelukkig maar, wel natuurlijk verschillende keren verkracht en dat op zich is al erg genoeg. Het meiske houdt zich echt wel kranig maar ik verwacht toch wel een terugval. Ik vind toch dat ze echt wel professionele hulp nodig heeft. Dat zou Judith als dokter toch ook moeten weten?
0 x
Potentia Principatum
Blabsie
Nog geen rang

Bericht door Blabsie »

Zwanger zouden we binnen max een tweetal weken moeten weten ongeveer hé :think: maar ik vermoed 't niet, vind het niet zo passen in de verhaallijn momenteel.
Hoewel, Emma en Jana hebben het in het verleden goed met elkaar kunnen vinden :think:
0 x
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

Als Danny al handschoentjes aandoet om haar te wurgen, dan mag je toch ook veronderstellen dat ie een condoom heeft aangetrokken bij verkrachting om geen DNA na te laten... (al is dat nooit sluitend, maar goed)
Ik denk niet dat ze het richting zwanger, HIV gaan sturen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja,het is idd al erg genoeg zo zonder dat er nog iets moet bijkomen.
0 x
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik vond dat Emma er zo fris uitzag als een hoentje.Wel een beetje vreemd.
0 x
Potentia Principatum
karolien85
Poster rang 3
Poster rang 3
x 1

Bericht door karolien85 »

Ja, vond ik ook.. Een beetje doen alsof het goed ging, denk ik... Ben eens benieuwd naar de volgende dagen.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

De klop zal nog wel komen....
0 x
Plaats reactie