Geert Smeekens (Peter Rouffaer)

Gesloten
ikke
x 435

Re: Geert Smeekens (Peter Rouffaer)

Bericht door ikke »

lord F. schreef:
ikke schreef:En toch gaat hij zomaar naar Tom en Judith.
Die geloofden ook dat hij schuldig was.
Geert is niet altijd even consequent!
Toch een belangrijk verschil >> hij weet ook wel dat Tom en Judith niet zo helder konden denken terwijl Emma ontvoerd was én ze overstelpt werden met vals bewijsmateriaal.
Terwijl Marianne nooit had mogen twijfelen aan Geert gezien ze hem het best zou moeten kennen.
Omdat ze met hem getrouwd is mag ze nooit ofte nooit twijfelen? Ook al ben je 100 jaar samen met iemand, je kent die persoon nooit helemaal.
:denk: Marianne kampte met herinneringen aan Swerts en dat verhinderde haar ook om helder te denken, en zij kreeg evengoed vals bewijsmateriaal voorgeschoteld.
Laatst gewijzigd door ikke op vr 26 sep 2014, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
la esterella
Nog geen rang

Bericht door la esterella »

ikke schreef:
lord F. schreef:
ikke schreef:En toch gaat hij zomaar naar Tom en Judith.
Die geloofden ook dat hij schuldig was.
Geert is niet altijd even consequent!
Toch een belangrijk verschil >> hij weet ook wel dat Tom en Judith niet zo helder konden denken terwijl Emma ontvoerd was én ze overstelpt werden met vals bewijsmateriaal.
Terwijl Marianne nooit had mogen twijfelen aan Geert gezien ze hem het best zou moeten kennen.
Dat (sorry, hoor) vind ik grote bullshit. Omdat ze met hem getrouwd is mag ze nooit ofte nooit twijfelen? Ook al ben je 100 jaar samen met iemand, je kent die persoon nooit helemaal.
:denk: Marianne kampte met herinneringen aan Swerts en dat verhinderde haar ook om helder te denken, en zij kreeg evengoed vals bewijsmateriaal voorgeschoteld.
ik vind ook niet dat we haar op het laatste iets hadden mogen verwijten, de bewijslast was inderdaad groot. Maar ik vind dat Marianne Geert wel heel snel mee is beginnen verdenken, nog voor er deftige bewijzen. Ze had hem op zen minst wat langer het voordeel van de twijfel mogen geven.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

la esterella schreef: ik vind ook niet dat we haar op het laatste iets hadden mogen verwijten, de bewijslast was inderdaad groot. Maar ik vind dat Marianne Geert wel heel snel mee is beginnen verdenken, nog voor er deftige bewijzen. Ze had hem op zen minst wat langer het voordeel van de twijfel mogen geven.
Correctie: ze is heel snel beginnen twijfelen...
En niet vergeten dat Marianne zelden goed overweegt wat ze doet én dat ze in de kliniek lag/ligt en toen heel veel pijn had en mede daardoor niet echt helder dacht, plus de pijnlijke herinneringen aan Swerts, die zij (ook) volledig vertrouwde (en schandelijk bedrogen uitkwam). Zoals reeds gezegd: vertrouwen is moeilijk terug te vinden/winnen. Maar onmogelijk is het niet.
Geert zou haar ook al beter moeten kennen. :whistle: Marianne gaat soms tekeer als een olifant in een porseleinenwinkel, maar au fond is 't een goeie ziel. Hij verdiende haar wantrouwen niet, maar... als hij (zoveel) begrip kan opbrengen voor Judith(een collega-dokter) en Tom, waarom kan hij dat dan niet voor zijn vrouw?
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Geert is principieel en gaat recht door zee maar een ding mist hij wel. Zich inleven in iemand, bijvoorbeeld.
In Marianne die ongerust wordt als hij twee weken niet bereikbaar is. Kwam niet eens in hem op.
Datzelfde onvermogen komt weer boven in zijn reaktie tegen Marianne die hem verdacht. OK dat was fout en
hij is terecht gekwetst. Ik banaliseer zijn gevoelens niet maar is er aan alles dan maar EEN kant of wat ?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

ikke schreef:Marianne gaat soms tekeer als een olifant in een porseleinenwinkel, maar au fond is 't een goeie ziel.
Marianne een goeie ziel? Komaan hé! In de 20 jaar dat ze in Thuis zit heeft ze niks anders gedaan dan gecomploteerd,scenari uitgewerkt om de een of de ander te beduvelen, op illegale manier bewijsmateriaal verzameld tegen vnl de familie verbeek, kortomzowat iedereen de duvel aangedaan. Een goeie ziel! Nu ga je te ver hoor.
0 x
Potentia Principatum
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Caligula schreef:
ikke schreef:Marianne gaat soms tekeer als een olifant in een porseleinenwinkel, maar au fond is 't een goeie ziel.
Marianne een goeie ziel? Komaan hé! In de 20 jaar dat ze in Thuis zit heeft ze niks anders gedaan dan gecomploteerd,scenari uitgewerkt om de een of de ander te beduvelen, op illegale manier bewijsmateriaal verzameld tegen vnl de familie verbeek, kortomzowat iedereen de duvel aangedaan. Een goeie ziel! Nu ga je te ver hoor.
Je vergeet in je hele opsomming wel al haar goede kanten te belichten. Zo eenzijdig is niemand, en Marianne heeft net zo goed goede dingen gedaan. Net zo goed als dat de familie Verbeeck naar Marianne toe ook smerige streken uit heeft gehaald. Dit geldt trouwens voor alle personages in Thuis; ze hebben allemaal hun goede en slechte kanten, maar blijkbaar wordt dat het ene personage veel makkelijker en sneller vergeven dan het andere... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

De ene heeft meer slechte kanten dan de ander.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef:De ene heeft meer slechte kanten dan de ander.
Da's ook een waarheid als een koe. Gelukkig hebben Marianne en Geert een "normale" slechte kant :mrgreen:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Caligula schreef:
Een goeie ziel! Nu ga je te ver hoor.
't Moeten niet altijd dezelfde zijn die te ver gaan, hé?! :whistle:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

ikke schreef:'t Moeten niet altijd dezelfde zijn die te ver gaan, hé?! :whistle:
Hé,hé,eindelijk.
En wat is volgens jou een "normale" slechte kant en een "abnormale" slechte kant? Laten we de psychopaten erbuiten laten.
Met Marianne zou ik verdomme constant over mijn schouder moeten kijken om te weten wat ze nu weer aan het bekokstoven is. Ik vind dat Geert het verdomme nog lang heeft uitgehouden. De man verdient een decoratie.
En dan spreek ik nog niet over die 2 andere donna's in dat huis. Dat is te gek voor woorden.
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Caligula schreef: te gek voor woorden.
Juist!
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Geert is where the action is!
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Welke verhaallijn zou er voortvloeien uit dat verschrikkelijke hoestje van hem? Binnenkort een bronchitis, gevolgd door longontsteking, en dan kan hij het bed in het ziekenhuis gaan gebruiken???
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Longkanker? Geen idee. Het is wel apart. We zullen het zien en beleven zeker?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Ikweetnix
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Ikweetnix »

Ik denk dat het er in deze ook gewoon niet toe doet of Marianne nu een goede ziel heeft of niet. Het feit is gewoon dat ze al onmiddelijk is beginnen twijfelen of hij nu Emma had ontvoerd. Ze heeft geloofd dat hij in staat zou zijn een kind te ontvoeren en verkrachten.

In deze begrijp ik Geert voor de volle 100%. Ik zou het in alle eerlijkheid vrij raar vinden als hij haar zomaar zou vergeven. Wat gebeurt is , is niet zomaar iets klein.
0 x
"You can call me Root"
Gesloten