Emma Van Damme (Elise Roels)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Lazylady
x 435

Re: Emma Van Damme (Elise Roels)

Bericht door Lazylady »

Arm kind toch. :(
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Gelukkig is Emma goed omringd en staat ze er niet alleen voor maar het verwerkingsproces zal idd tijd vragen. Ze moet zich wel laten onderzoeken hé. Al was het maar voor zichzelf. Judith moet haar daar bij helpen.
0 x
Potentia Principatum
Nele_
Nog geen rang

Bericht door Nele_ »

Hoe vreemd is het dat Emma na haar bevrijding meteen naar huis wordt gebracht ipv naar het ziekenhuis om onderzocht te worden? Tim zei wel dat ze nog naar het ziekenhuis moet om onderzocht te worden maar ze heeft intussen al gedoucht en al dus weinig sporen van Danny zullen er nog maar weinig te vinden zijn...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Naar het ziekenhuis voor het douchen wordt meestal gedaan om DNA te kunnen vaststellen, zodat dit later als bewijsmateriaal kan gebruikt worden.
Of om de dader te identificeren.
Danny is op heterdaad betrapt...

Of zij inderdaad misbruikt geweest is, kan na het douchen ook nog vastgesteld worden.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wel, sporen zijn sporen hé en hoe meer en hoe verser des te beter. Voorlopig is het voor Danny ontvoering en poging tot moord zou ik denken. Nu kun je zeggen,is het niet genoeg? Ja, maar verkrachting is wel zeer bezwarend en dat is dan haar woord tegen het zijne als het ooit zover komt. En de bevindingen van een wetsdokter zijn hier wel belangrijk.
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Caligula schreef:Wel, sporen zijn sporen hé en hoe meer en hoe verser des te beter. Voorlopig is het voor Danny ontvoering en poging tot moord zou ik denken. Nu kun je zeggen,is het niet genoeg? Ja, maar verkrachting is wel zeer bezwarend en dat is dan haar woord tegen het zijne als het ooit zover komt. En de bevindingen van een wetsdokter zijn hier wel belangrijk.
Maar er bovenop komt dan nog dat hij een flik is, dan zijn ze meestal nog strenger zeker?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Blabsie
Nog geen rang

Bericht door Blabsie »

lord F. schreef:
Caligula schreef:Wel, sporen zijn sporen hé en hoe meer en hoe verser des te beter. Voorlopig is het voor Danny ontvoering en poging tot moord zou ik denken. Nu kun je zeggen,is het niet genoeg? Ja, maar verkrachting is wel zeer bezwarend en dat is dan haar woord tegen het zijne als het ooit zover komt. En de bevindingen van een wetsdokter zijn hier wel belangrijk.
Maar er bovenop komt dan nog dat hij een flik is, dan zijn ze meestal nog strenger zeker?
Plus dat een min of meer noodzakelijk opgelegd "onderzoek", ook héél confronterend is voor een slachtoffer en de mentale schade alleen maar kan versterken.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef:Naar het ziekenhuis voor het douchen wordt meestal gedaan om DNA te kunnen vaststellen, zodat dit later als bewijsmateriaal kan gebruikt worden.
Of om de dader te identificeren.
Danny is op heterdaad betrapt...

Of zij inderdaad misbruikt geweest is, kan na het douchen ook nog vastgesteld worden.
Hij is op heterdaad betrapt van poging tot doodslag, niet van misbruik. Het had zeker wel bruikbaar bewijs kunnen opleveren van haar te onderzoeken voor ze douchte.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Ik ken er dus blijkbaar niet veel van. ;)
Alweer wat bij geleerd - thanks!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

tvx1 schreef:Hij is op heterdaad betrapt van poging tot doodslag, niet van misbruik. Het had zeker wel bruikbaar bewijs kunnen opleveren van haar te onderzoeken voor ze douchte.
Idd,en het is daarom juist. En ik begrijp best hoe confronterend en pijnlijk het is voor een jong meiske. Maar zoals je zegt,het is nu poging tot doodslag en ontvoering van een minderjarige. Verkrachting moet kunnen bewezen worden en dat is niet altijd even gemakkelijk want juist zo delicaat. Maar het moet wel echt gebeuren hoor als je echt sluitend bewijs wil.
Zo werkt justitie nu eenmaal. Sluitend bewijs.
En nog een beetje verder gaand kunnen we stellen dat Emma voordien nog maagd was en nu niet meer maar je moet het nu eenmaal kunnen bewijzen. Dat is altijd een confronterende zaak en zeker als het gaat om een 14-jarige.
Ik kan wel verzekeren dat een vrouwelijke wetsdokter daar zeer voorzichtig mee omgaat en dat ze niet alleen wetsdokter is maar ook psychologe maar het moet nu eenmaal gebeuren.
Ik ga er nog altijd vanuit dat Tom Emma gewoon naar huis heeft gebracht want de rest hebben we niet gezien hé.
0 x
Potentia Principatum
Blabsie
Nog geen rang

Bericht door Blabsie »

Zelfs zonder bewijs denk ik wel dat het ook in een rechtbank voldoende is om "voor waarheid aan te nemen" dat hij haar ook verkracht heeft. Zelfs al is het zijn woord tegen het hare. Zelfs als zij gewoon vertelt toegestaan te hebben om s*ks te hebben, blijft het verkrachting gezien hun leeftijd.
0 x
Jorinde
Nog geen rang

Bericht door Jorinde »

Ik vind het ook wel een mankement in het scenario. OK, Emma is getraumatiseerd en wil niet in het ziekenhuis onderzocht worden, maar draai het of keer het hoe je wil, dit hadden ze onmiddellijk in het ziekenhuis moeten onderzoeken.
Er is wel ontvoering, vasthouding tegen eigen wil, etcetera, maar voor verkrachting moet je nog altijd bewijzen hebben, zelfs al zij het zegt en ze minderjarig is.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Nu denk ik ook dat seks hebben met een minderjarige=verkrachting. Is dat zo?
Maar je moet natuurlijk nog altijd bewijzen dat het zo was,hoe delicaat het ook is.
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Caligula schreef:Nu denk ik ook dat seks hebben met een minderjarige=verkrachting. Is dat zo?
Maar je moet natuurlijk nog altijd bewijzen dat het zo was,hoe delicaat het ook is.
seks met een minderjarige is sowieso strafbaar. maar Emma is 14 of al 16 jaar?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ze is 14.
0 x
Potentia Principatum
Plaats reactie