of hij of iemand anders ze laat checken maakt niet veel uit, uitkomst gaat hetzelfde zijn.... hij schoof dit op de lange baan, hoewel dit cruciale informatie kan opleveren... waarom? omdat de IP adressen naar hem leiden? ermee wachten helpt hen niet echt vooruit, het enige wat hij kan doen is de informatie op één of andere manier vervalsen en hopen dat niemand het merkt, ik weet niet of dat gebeurd is... wat wel te zien is dat de flikken terug bij Dr Geert invallen vanavond, misschien omdat hij Judith gaan lastig vallen is?Caligula schreef:Maar dan blijft nog altijd het feit dat Danny zelf die IP adressen niet wil checken en dat is nu juist wat hem verdacht maakt.
Gui Tarstar (Hier GEEN SPOILERS!!!)
- k de vis
- Poster rang 2
Re: Gui Tarstar (Hier GEEN SPOILERS!!!)
0 x
- k de vis
- Poster rang 2
hij kon natuurlijk niet weten dat de facebook van Emma gekraakt zou worden? vraag mij af, kan politie in dergelijke gevallen Facebook niet verplichten de chats vrij te geven voor onderzoek?Soapseut schreef: Ja maar een agent weet toch dat in zo'n geval IP-adressen worden nagetrokken? Als agent gebruik je dan toch een GSM met een SIM-kaart die niet op naam staat?
blijkbaar is er sprake van één IP adres, dit is nogal onwaarschijnlijk. als je thuis internet bij Telenet heb je een vast ip, bij belgacom internet is dit niet het geval (dynamisch IP). als je dan nog eens bericht stuurt met een mobiel internet via smartphone is dat ook een ander IP adres
als je gewoon berichten stuurt met smartphone via internet kan dit enkel getraceerd worden adhv het IP adres, dit is niet hetzelfde als bellen/Sms stren. hij kan natuurlijk ook gestuurd hebben met vast internetEn dan nog, want zelfs de locatie van een GSM kan getraceerd worden. Hij zou altijd ergens in de broes onder een boom moeten gaan zitten, om geen echte locatie mee te geven..
we weten niet waar hij heeft zitten chatten, maar je hebt hier een punt. uit voorzichtigheid zou hij best steeds gechat hebben op een gratis publieke hotspot, dit lijkt me echter onwaarschijnlijk gezien ze maanden gechat hebben op elk uur van de dagIk ben geen agent, maar ik weet dat ik van op mijn eigen Pc geen criminele daden moet stellen, door dat IP-adres. Een agent gaat nooit zijn eigen Pc gebruiken voor zoiets. Dat is uitgesloten. Ik denk dat Danny gewoon de "incompetente flik" zal zijn.
0 x
- Blokje
- Nog geen rang
- Contacteer:
Ik hoop dat laatste!k de vis schreef:.. wat wel te zien is dat de flikken terug bij Dr Geert invallen vanavond, misschien omdat hij Judith gaan lastig vallen is?
0 x
Volg mijn thuis-blog op --> http://blog.tvblokje.be/
-
- x 435
Volgens mij stond er in dat "document" geen info over de IP's maar bevatte dat gewoon de info wie of hoe Facebook moet gecontacteerd worden om die informatie aan te vragen. We hebben Tim immers zien telefoneren om de informatie op te vragen, dus de informatie was duidelijk nog niet in de handen.k de vis schreef:gisterenavond na de uitzending had ik zo'n beetje de indruk dat Danny dat document met info over de IP van de chatter bewust had laten rondslingeren, echter dat het zo gaan om een vals document om Dr Geert erbij te lappen... dit kan maar na een nachtje slapen toch aan het twijfelen, het lijkt me immers niet zo simpel een dergelijke document te vervalsen (er zullen wel verschillende kopieën van zijn)... misschien komt deze zet van Tim toch onverwacht en is dit het foutje dat Danny moest maken om door de mand te vallen... want die chatlogs zijn toch vrij cruciaal in het verhaal, ik zou anders niet meteen weten hoe ze Danny nog kunnen ontmaskeren (tenzij hij gezien zou zijn met Emma als ze samen op stap waren, maar blijkbaar zijn daar nooit tips over binnen gekomen).
Ik denk dat dat vooral doelde op dat er één Facebook account (Gui Tarstar) moest nagetrokken worden, en niet zozeer slechts één IP-adres.k de vis schreef:hij kon natuurlijk niet weten dat de facebook van Emma gekraakt zou worden? vraag mij af, kan politie in dergelijke gevallen Facebook niet verplichten de chats vrij te geven voor onderzoek?Soapseut schreef: Ja maar een agent weet toch dat in zo'n geval IP-adressen worden nagetrokken? Als agent gebruik je dan toch een GSM met een SIM-kaart die niet op naam staat?
blijkbaar is er sprake van één IP adres, dit is nogal onwaarschijnlijk. als je thuis internet bij Telenet heb je een vast ip, bij belgacom internet is dit niet het geval (dynamisch IP). als je dan nog eens bericht stuurt met een mobiel internet via smartphone is dat ook een ander IP adres.
0 x
- k de vis
- Poster rang 2
net fkes herbekeken, Tim zegt letterijk "ik zou graag een IP adres laten achterhalen"tvx1 schreef: Ik denk dat dat vooral doelde op dat er één Facebook account (Gui Tarstar) moest nagetrokken worden, en niet zozeer slechts één IP-adres.
dus blijkbaar hebben al die chatsessies maar 1 uniek IP adres opgeleverd
0 x
-
- x 435
Of hij wil zeggen dat hij het IP adres van de Gui Tarstar account wil laten achterhalen, er zelf van uitgaande dat het er maar 1 zal zijn.k de vis schreef:net fkes herbekeken, Tim zegt letterijk "ik zou graag een IP adres laten achterhalen"tvx1 schreef: Ik denk dat dat vooral doelde op dat er één Facebook account (Gui Tarstar) moest nagetrokken worden, en niet zozeer slechts één IP-adres.
0 x
-
- x 435
De allereerste keer dat het woord "Ip adres" viel, was er wel sprake van meerdere adressen, denk ik. Maar misschien dat Tim zich nu toelegt op één bepaald IP-adres, gebonden aan een vaste Pc en een fysiek adres.k de vis schreef:net fkes herbekeken, Tim zegt letterijk "ik zou graag een IP adres laten achterhalen"tvx1 schreef: Ik denk dat dat vooral doelde op dat er één Facebook account (Gui Tarstar) moest nagetrokken worden, en niet zozeer slechts één IP-adres.
0 x
-
- x 435
Gisteren vroeg Tim, zoals reeds eerder geschreven, letterlijk of het mogelijk is om een (1) IP-adres op te zoeken.Soapseut schreef:De allereerste keer dat het woord "Ip adres" viel, was er wel sprake van meerdere adressen, denk ik. Maar misschien dat Tim zich nu toelegt op één bepaald IP-adres, gebonden aan een vaste Pc en een fysiek adres.k de vis schreef:net fkes herbekeken, Tim zegt letterijk "ik zou graag een IP adres laten achterhalen"tvx1 schreef: Ik denk dat dat vooral doelde op dat er één Facebook account (Gui Tarstar) moest nagetrokken worden, en niet zozeer slechts één IP-adres.
0 x
- k de vis
- Poster rang 2
fkes herbekekenSoapseut schreef:De allereerste keer dat het woord "Ip adres" viel, was er wel sprake van meerdere adressen, denk ik. Maar misschien dat Tim zich nu toelegt op één bepaald IP-adres, gebonden aan een vaste Pc en een fysiek adres.k de vis schreef:net fkes herbekeken, Tim zegt letterijk "ik zou graag een IP adres laten achterhalen"tvx1 schreef: Ik denk dat dat vooral doelde op dat er één Facebook account (Gui Tarstar) moest nagetrokken worden, en niet zozeer slechts één IP-adres.
Tim zegt :
ik ga de ip adressen van emma haar chat contacten bij facebook opvragen, dan kennen we binnen de korste keren de locaties van de pc's waaruit gechat is met haar
waarop danny: maar kzal ikke da wel doen
aangezien die info komt van facebook kan die makkelijk achteraf gemanipuleerd worden, lijkt me
0 x
- k de vis
- Poster rang 2
dan zou guitarstar altijd uit dezelfde locatie moeten gechat hebben.... misschien is dat ip adres wel van de dokterspraktijk? volgens mij de enige pc die geert heeft (ip mogelijk vervalst door danny). in dat geval zou geert wel in slecht parket komen te staan.... alhoewel, toen geert in ardennen zat kan hij natuurlijk niet met dat ip adres gechat hebbenikke schreef:Gisteren vroeg Tim, zoals reeds eerder geschreven, letterlijk of het mogelijk is om een (1) IP-adres op te zoeken.Soapseut schreef:De allereerste keer dat het woord "Ip adres" viel, was er wel sprake van meerdere adressen, denk ik. Maar misschien dat Tim zich nu toelegt op één bepaald IP-adres, gebonden aan een vaste Pc en een fysiek adres.k de vis schreef:net fkes herbekeken, Tim zegt letterijk "ik zou graag een IP adres laten achterhalen"tvx1 schreef: Ik denk dat dat vooral doelde op dat er één Facebook account (Gui Tarstar) moest nagetrokken worden, en niet zozeer slechts één IP-adres.

0 x
- Bomanza
- Nog geen rang
Je moet het zo ver niet gaan zoeken. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat het IP-adres terug te leiden zal zijn naar een computer in het politiebureau.k de vis schreef:misschien is dat ip adres wel van de dokterspraktijk? volgens mij de enige pc die geert heeft (ip mogelijk vervalst door danny). in dat geval zou geert wel in slecht parket komen te staan.... alhoewel, toen geert in ardennen zat kan hij natuurlijk niet met dat ip adres gechat hebben

0 x
- k de vis
- Poster rang 2
je zal wel gelijk hebbenBomanza schreef:Je moet het zo ver niet gaan zoeken. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat het IP-adres terug te leiden zal zijn naar een computer in het politiebureau.k de vis schreef:misschien is dat ip adres wel van de dokterspraktijk? volgens mij de enige pc die geert heeft (ip mogelijk vervalst door danny). in dat geval zou geert wel in slecht parket komen te staan.... alhoewel, toen geert in ardennen zat kan hij natuurlijk niet met dat ip adres gechat hebben

nu iets anders, wie het schoentje past trekke het aan

0 x
-
- x 435
Ben ik de enige die vindt dat die schoen er maar "eng" uitziet? 

0 x
- Bomanza
- Nog geen rang
En rechts!Lazylady schreef:Ben ik de enige die vindt dat die schoen er maar "eng" uitziet?

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Iets speciaals aan die schoen? Is dat een ontvoerders-of een verkrachtersschoen? Het enige dat ik zie is dat het niet echt een Geert schoen is.
0 x
Potentia Principatum